Vraag

Google maps locatie en Ip adres komen niet overeen met mijn echte locatie

  • 4 July 2023
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

ik had dit probleem maanden geleden reeds aangekaart en heeft zichzelf opgelost tot enkele dagen geleden.

 

korte omschrijving : eind vorig jaar kreeg ik een nieuwe (refurbished) modem en na ingebruikname bleek  ik volgens IP adres (op al onze vaste  computers, NIET op de smartphones) in Moeskroen gevestigd te zijn.. maar ik woon in Ninove. en google maps zegt dat ik mij in Roeselare bevond. op mijn melding indertijd via dit forum was er 1 persoon die liet weten dat dit zich vanzelf zou oplossen omdat de modem vroeger elders “geregistreerd” stond.. en het was correct.. na enkele tijd gaf google maps netjes mijn ‘echte’ woonplaats aan, en ook volgens Google was Ninove mijn locatie ) probleem opgelost zou men denken;…ware het niet : .dat ik nu sinds enkele dagen opeens terug in Roeselare zou gelokaliseerd zijn en mijn IP adres terug in Moeskroen zou geregistreerd zijn.. er is niets gewijzigd, aangepast of toegevoegd en ik ben ook niet verhuist sindsdien.. iemand een idee…..??


8 reacties

Staat op die vaste computer “locatie” ook aan, want vroeger had ik dit ook voor.

@Martin , beste, de locatierechten in Google staan aangevinkt als toestaan .. dit had ik al eerder gedaan ook al stonden ze toen ook al aangevinkt als “toestaan”.. . ik begrijp er niets meer van.. werkte enkele maanden perfect en nu opeens sta ik weer waar ik vorig jaar stond..

En als je kijkt naar de windows instellingen op je PC dan staat locatie ook daadwerkelijk aan?

je kan dan ook nog aan een uit zetten per applicatie 

enz…..

 

@Martin  windows instellingen staan correct… wat me ook verbaast is dat het IP adres dan weer staat waar het zich eerder bevond..en dat is Moeskroen.. staat ook aangeduid dat de locatie zich baseert op het IP adres..  dat heeft toch niets met mijn instellingen te maken… of zie ik iets over het hoofd?

Neen ik dacht gewoon dat het mss toch er iets ermee had kunnen te maken hebben! En in geval de locatie in je windows settings niet zouden actief gestaan hebben om het zo toch eens te proberen.

Ik heb daar vroeger ook mee gesukkeld en opeens is het in orde gekomen en de reden weet ik ook niet in feite.

mss moet je eens kijken welke locatie bij u aangegeven wordt

More Info About You / WhatsMyIP.org

@Martin ;alvast bedankt voor het meedenken naar een oplossing en ik heb ondertussen ook de IP locatietest gedaan..

helaas…. weer Roeselare zoals maanden geleden.., maar ik woon in Ninove..zucht.. is nu geen extreme ramp maar wel lastig als ik iets opzoek in Google wat in mijn omgeving ligt.. als ik er niet mijn woonplaats bijzet krijg ik alle info van mijn opzoekingen in en rond Roeselare..

misschien komt het vanzelf weer goed zoals eerder al het geval was.; raar toch.. enfin…………..nogmaals bedankt.

hier bvb How accurate is IP-based Geolocation Lookup? (iplocation.net) 

zegt men : The accuracy of the lookup vary by database providers, and it should only be used as a rough guideline

 

@Martin , op zich is het niet zozeer de locatie zelf van het IP adres die mij stoort want dat was vroeger ook al zo dat mijn woonplaats niet matchte met de IP locatie maar dat had geen enkele invloed op mijn Google maps locatie en Google search… toen ik indertijd maps opende was deze idem aan mijn echte locatie en dat ook voor wat ik opzocht via google..

Reageer