Beantwoord

GIGA FIBER

  • 12 September 2023
  • 31 reacties
  • 835 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Ik heb mijn pc zelf gebouwd , dit zijn mijn specs: 

Processor:    AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor                3.60 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen:   32,0 GB
GPU: Geforce ASUS strix 2070 super 

Moederbord: ASUS X570-PRO Prime 

Netwerkadapter: TP link TX401

Normaal kan deze pc het wel aan. Ik gebruik momenteel wel een CAT6 kabel. geen CAT6a ? zou het daar aan liggen ? 

Reputatie 7
Badge +4

@Muranyi Ik heb je lijnprofiel even nagekeken en dit staat volledig correct om de 2.5Gbps te halen. Het is echter zo dat die snelheid zeer afhankelijk is van je installatie. Je kan de test best doen met je pc (met de kaart die die snelheid aankan) via kabel op je modem aangesloten terwijl er gaan andere apparatuur verbonden is, ook niet via wifi. Zoals Necroslave al aangeeft is het ook belangrijk dat de rest van je PC met die snelheid overweg kan. 

ik wou eigenlijk alleen maar hiermee aangeven dat deze kaart dit in ieder geval aankan.

Reputatie 2
Badge

ja maar wat zit er in je pc van hardware?

@Muranyi Dit zijn de specificaties die TP-link opgeeft:

TX401 | 10 gigabit PCI Express-netwerkadapter | TP Link België (tp-link.com)

TX401

10 gigabit PCI Express-netwerkadapter

  • 10Gbps-netwerk - gecombineerd met de laatste 10GBase-T-technologie levert TX401 extreme snelheden tot 10 Gbps, dat is 10 keer sneller dan standaard gigabit-adapters. Dit maakt soepele gegevensoverdrachten mogelijk, zowel op het gebied van internettoegang als voor lokale gegevensoverdracht.†
  • Veelzijdige compatibiliteit - door de extreme snelheid en de ultralage latentie is de 10GBase-T achterwaarts compatibel met fast ethernet en gigabit ethernet, waarbij automatisch wordt geschakeld tussen verbindingen met een hogere en lagere snelheid.
  • CAT6A-ethernetkabel - er wordt een CAT6A-ethernetkabel van 1,5 m meegeleverd om de prestaties van TX401 te maximaliseren — met een snelheid tot 10 Gbps, terwijl een standaardkabel slechts een snelheid tot 1 Gbps behaalt.
  • Low-profile en full-height beugels - naast de standaardbeugel, wordt er ook een low-profile beugel geleverd voor een mini tower. Zo vind je een beugel die perfect past op jouw moederbord.
  • Uitgebreide systeemondersteuning - volledig compatibel met Windows 11/10/8.1/8/7, Windows Servers 2019/2016/2012 R2 en Linux voor al je behoeften.‡
Reputatie 2
Badge

hoe oud is je pc? welke processor heb je in je pc zitten?

Reageer