Vraag

geen wifi sedert aansluiting fiberkabel


Sedert de aansluiting op het fibernetwerk valt de wifi constant weg. Al verschillende keren doorgegeven aan proximus maar ik krijg steeds hetzelfde antwoord: alle kabels uittrekken en de toestellen heropstarten en resetten. Dit helpt soms,  maar nu werkt het helemaal niet meer. 

Alle lampen op de achterkant van de b-box branden oranje ipv groen. Mijn devolo krijgt geen verbinding meer met de b-box.

Voordien waren er nooit problemen hiermee. 

Nu zou ik toch graag eindelijk eens een oplossing willen. 

 

 


10 reacties

Aangezien je alle toestellen reeds herstart en gereset hebt kun je zelf niet veel meer ondernemen..
Valt de internetverbinding ook soms weg met toestellen die rechtstreeks verbonden zijn met een internetkabel aan de bbox rechtstreeks.
Enfin in ieder geval kunnen de Proximus forummedewerkers morgen beslissen of er best een technieker gestuurd wordt om dit verder te onderzoeken en daarom best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 7
Badge +5

@herlinde8 Ik heb net een aanpassing gedaan op je wifi. Kan je dit enkele dagen uitproberen? 

@DaisyS bedankt.  Ik zal dit een paar dagen uitproberen en nog laten weten of het geholpen heeft.

Reputatie 7
Badge +5

@herlinde8 Graag! 

@DaisyS ik heb dit een paar dagen bekeken,  maar helaas is er nog niets veranderd. In tegendeel zelfs,  nu hebben we nog minder wifi dan voorheen. 

Reputatie 7
Badge +4

@herlinde8 Ik zie inderdaad dat je dekking niet optimaal is. Kan je met deze tips eens kijken of je dat kan verbeteren ? Via My Proximus kan je testen waar je je toestellen best kan zetten. Hou ons zeker op de hoogte of dit geholpen heeft. 

@HadewychT met de tips ben ik niet veel vrees ik want zelfs als je naast de b-box staat is er geen wifi. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u pas vanaf morgen terug een reactie van Proximus zult kunnen krijgen

 

De Devolo waarvan sprake in een voorgaand bericht is dit een WiFi repeater of een powerline (met WiFi)  en werd deze bv. eventueel reeds “reset”?

Versterk uw WiFi met de WiFi-repeaters van devolo | devolo AG

 

Ziet u eventueel met InSSIDer het door de Bbox geleverde 2.4/5.0 WiFi netwerk/kanaal  (op een locatie nabij én op een locatie verder verwijderd van de Bbox)

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

MetaGeek | inSSIDer - Defeat Slow Wi-Fi

 

Indien u enkel 1 laptop aansluit op een gele LAN poort van de Bbox (en alle andere apparaten niet actief zijn) welke snelheid haalt u dan?

Speedtest Custom - Test your internet speeds

 

@M_016 mijn devolo is een powerline met wifi. Deze zijn al een paar keer gerest geweest, net als de b-box en het bakje van de fiberkabel. 

De testen kan ik niet doen want we hebben al een hele dag geen wifi netwerk.

Reputatie 7
Badge +4

@herlinde8 Ik heb voor deze namiddag een technieker geboekt om dit ter plaatse te komen nakijken. Als dit niet past voor u kan je dit wijzigingen via My Proximus of bellen naar 080022800

Reageer