Vraag

Geen Wifi op PC

  • 25 September 2021
  • 57 reacties
  • 1297 Bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Probeer gewoon de update opnieuw

&

gebruik de diagnosetools van HP in een poging het WiFi probleem uit de wereld te helpen (en eventueel andere windows problemen)

HP Computer and Laptop Support: Automated Diagnostic Tools and Troubleshooting

Succes

Er is op 17/09/21 inderdaad iets gebeurt met een update die mislukt is vind ik in een rapport

Is dit op te lossen ?????

heeft daarom niet iets met je wifi probleem te maken 

kijk hier eens naar → Windows Update-probleemoplosser voor Windows 10 (microsoft.com)

 

Heb al 2x “OPNIEUW PROBEREN” gedaan krijg steeds de volgende melding “er is een fout opgetreden”

Heb dit ook al geprobeerd zonder succes echter om die fout 0x8007010b te fixen

en dit heb ik ook geprobeerd maar er zijn fouten die niet kunnen gerepareerd worden krijg ik als melding

en bij HP zeggen dat ik uptodate met windows

TBI: Met HP assistentie/updates moet je opletten kan meer kwaad doen dan goed, zelf al problemen mee gehad! 

Reputatie 7
Badge +4

Sorry ik ben en blijf de mening toegedaan dat u het best de HP tools gebruikt om de situatie terug recht te proberen krijgen

Fix HP Computer and Laptop Operating System Not Found and Other Issues

Niemand die je gaat tegenhouden :relaxed: , ik geef alleen maar mee dat het niet altijd meevalt ook en voor de rest doet iedereen wat hij niet laten kan, ik heb het trouwens ook geprobeerd maar de drivers die geïnstalleerd werden werkten niet meer onder en na terug winows update gedaan te hebben was het terug in orde en deze ervaring wou ik delen en dat is alles!

Reputatie 7
Badge +4

&

indien ook HP tools u niet verder kunnen helpen 

Recovery options in Windows (microsoft.com)

Nu je toch daarover begint ik heb bij die problemen met het HP fix tool op mijn desktop dan nadat het hp fix tool het om zeep geholpen had dan het uiteindelijk kunnen oplossen door een volledig windows clean install te doen, want de andere recovery option van Microsoft hielpen niet, nu het zal daarom ook niet altijd niet bij iedereen altijd fout lopen, ‘t is alleen maar dat je weet waaraan je begint, maar ik had geen keus en moest wel iets ondernemen! 

@WDP Norton support assistant zal waarschijnlijk ook wel zoals bij mij trouwens op je HP pc staan, want we geven hier al die linken maar eigenlijk heb je dit normaal gezien op je HP pc/laptop bij default staan, tenzij mss je met een al oude HP pc zou zitten.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

HP Pavilion dv7 - Wikipedia

 

Dat was mijn vorige HP laptop DV7 serie

Is dit normaal dat ik kan printen naar mijn draadloze printer als ik met een ethernetkabel ben verbonden

Ik ga misschien nog eens proberen om eventueel die laatste update te verwijderen

Uiteindelijk kan ik op het net het is wel met een ethernetkabel ik zie dat ik kan printen en misschien afwachten tot er een nieuwe update eraan komt of zelfs windows 11 dat op komst kan misschien ook soelaas brengen

Bedankt om mij te helpen om mijn probleem proberen op te lossen maar het is blijkbaar iets eigenaardig

@WDP je kunt al checken of je PC voldoet om W11 te installeren → https://aka.ms/GetPCHealthCheckApp

Maar u w PC zal niet voldoen, enfin die test zal het ook uitwijzen 

Reputatie 7
Badge +4

i5-3210M = intel 3e generatie 

in principe komen enkel processoren van latere generaties in aanmerking voor windows 11 **

Upgrade naar het nieuwe Windows 11-besturingssysteem | Microsoft

Windows processor requirements Windows 11 supported Intel processors | Microsoft Docs

&

als u met utp-kabel verbonden bent op de Bbox en uw printer in in WiFi verbonden met de Bbox kunt u inderdaad printen = zelfde Local Area Network (LAN/WLAN)

@WDP Je kan inderdaad printen met netwerkkabel verbonden,  wifi en lan netwerk zijn de zelfde.

het ziet er niet goed uit voor mijn PC om over te schakelen naar windows 11

kan daar nog iets aan gedaan worden of is het over en uit ------->kopen van een nieuwe Laptop ?????

Is 7 jaar

https://www.techzine.nl/nieuws/workplace/465886/windows-11-toch-te-installeren-op-oudere-pcs-en-laptops

via googel zoeken levert wat leesvoer op → windows 11 toch installeren op oude pc - Google zoeken

Reputatie 5

Stap 1: Open de app Instellingen door te klikken of te tikken op het pictogram Instellingen in het linkerdeel van het menu Start. Instellingen kunnen ook worden gestart met de sneltoets voor Windows logo + I.

Stap 2: Klik of tik op Netwerk & internet zodra Instellingen zijn gestart.

Stap 3: Klik of tik op Vliegtuigmodus. Wijzig de positie van de schakelknop onder Schakel dit in om alle draadloze communicatie uit te schakelen om de vliegtuigmodus uit te schakelen. Zodra de vliegtuigmodus is uitgeschakeld, moet je ervoor zorgen dat wifi en Bluetooth-switches onder het gedeelte Draadloze apparaten zijn ingeschakeld.

 

TBI: alternatief

maar of dit het probleem kan oplossen is nog de vraag!

Reputatie 5

Je hoeft daarvoor geen uitroepteken te gebruiken. Ik begrijp je zo ook wel. Ik geef gewoon een mogelijke oplossing. De beschrijving van het probleem komt overeen met 2 gevallen die we hier ook al eens hebben gehad. Toch nog altijd beter een simpele tip te proberen dan iemand zijn pc te laten herinstalleren.

mvg zonder uitroepteken

 

ik gebruik inderdaad nogal dikwijls verkeerdelijk een !-teken ipv ?-teken maar als je denkt dat daar iets achter zit, dan denk je verkeerd :relaxed: !

NB: alle tips en hints enz… zijn uiteraard welkom en herinstalleren zou ik inderdaad tot op het laatste uitstellen tot dat het niet anders meer kan! (wat bij mij het geval was)

sorry het valt mij nu zelf op dat dit !-teken min of meer een automatisme geworden is, maar ik wist niet dat dit zo negatief over kwam, en nu ga ik met geen !-teken afsluiten.

Edit: vlug even gegoogeld en een eerste uitleg over !-teken dat ik lees is :
 

Het uitroepteken

Het uitroepteken wordt gebruikt, de naam zegt het al, aan het eind van de zin als iemand iets roept, als de zin ergens voor waarschuwt of vreugde of verbazing uitdrukt.

Bij mij was het meer in de betekenis van “ik ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen” dus zou inderdaad een ?-teken eerder op zijn plaats gestaan hebben.

Tenslotte mag van mij iedereen die dit wilt, in een reply op mij bericht,  afsluiten met een !-teken ik ga daar niet vanuit dat dit negatief bedoeld werd, maar ik respecteer ook dat een ander een ander mening kan hebben.
 

die stap 3 van Jamo begreep ik niet goed bedoelt hij om die vliegtuigstand onder een andere knop te brengen die wordt bij geactiveerd door F12

Ondertussen iets gevonden op het microsoft forum over update (KB5005033) zou het mogelijk zijn

 

Zou dit een mogelijkheid zijn om te proberen

Als je op “KNOWN ISSUE ROLBACK (KIR) klikt krijg je de mogelijkheid om een programma te laten lopen. Maar in het register iets te gaan veranderen heb ik wat hulp nodig denk

die stap 3 die Jamo aanhaalt is om vliegtuig modus uit te zetten op de manier die hij beschrijft.

die update (KB5005033)  heeft blijkbaar iets te maken met app problemen en persoonlijk zie ik niet zo direct in hoe dit iets met jou probleem zou oplossen. 

Kan je windows geen updates meer laten uitvoeren op de normale automatisch manier?

welke Windos 10 versie staat er nu op bij u?

Windows toets + R toest indrukken  en dan in het venster 

winver

invoeren en op enter drukken

 

Reageer