Vraag

Geen wifi buiten

  • 1 December 2022
  • 0 reacties
  • 65 Bekeken

Hallo,

Wij wonen in een nieuwbouw woning (alleenstaand, en dus geen concurrerende WiFi netwerken), maar zitten met het probleem dat we geen WiFi buiten hebben. 
We hebben de nieuwe internet box op mesh technologie, en twee v2 boosters. Ik heb deze strategisch geplaatst zodat ik WiFi buiten aan mijn draadloze (eufy) voordeurbel zou moeten hebben, maar dit is op geen enkele manier mogelijk. 
De WiFi binnen is voldoende sterk (70mbps op de meeste plaatsen), maar eens je naar buiten gaat valt het volledig weg. Van 3 blokjes naar 4G/3G. En dit is een redelijk sterke drop op een paar seconden. Als ik mijn voordeur fysiek open zet heb ik 3 WiFi blokjes. Sluit ik de voordeur, dan zie je de WiFi wegvallen van 3 blokjes, naar 2, naar 1, naar 4G. 
Ons huis is sterk geïsoleerd, en onze voordeur en alle ramen met driedubbel glas. Is het normaal dat het zo sterk wegvalt als je de deuren toe doet? Ik heb de modem op 6-8m van de voordeur staan, en de WiFi booster boven op ongeveer 3-4m van de voordeur. Is er iets dat gedaan kan worden om het signaal buiten te versterken? Ik ga toch geen WiFi booster in het plafond van mijn Carport moeten verwerken? Of kan ik een WiFi booster proberen toevoegen aan het netwerk die niet van Proximus is (of werkt dat sowieso niet?), in de hoop dat die sterker zou zijn?

 

Alvast bedankt voor de hulp!


0 reacties

Geen reactie

Reageer