Skip to main content

Ik krijg regelmatig volgende melding als ik een mail wil verzenden, verwijderen, prullenbak leegmaken,……….

“Verbinding met server resmail-prd-imap-priv-ox-vip werd geweigerd of overschreed de toegestane tijd bij het maken van een verbinding. Probeer het alstublieft later nog een keer”

Ik probeer dan regelmatig opnieuw maar krijg steeds dezelfde mededeling.

Wat kan ik er aan doen?

Heb je die melding  via http://webmail.proximus.be  ook of enkel als je een mail programma gebruikt.


Niets, ik zie dit de laatste tijd weer soms/frequenter optreden (ook in webmail)… ik vermoed dat Proximus de belasting op zijn servers xyz opnieuw dient de controleren (en aan te passen)

(en ja ik zit ver van de toegestane webmail volumelimiet)


ik zie mijn mails steeds via: “www.skynet.be”

Is dat niet goed?


= webmail (is ok), eventueel kunt u bv. (gratis) thunderbird applicatie gebruiken 

https://www.thunderbird.net/nl/

als alternatief als er dit of andere problemen zijn met Proximus/Skynet webmail 

toepassing gelijkaardig aan Proximus webmail (en kunnen zonder enig probleem naast elkaar gebruikt worden alle info is synchroon)

 


ik zie mijn mails steeds via: “www.skynet.be”

Is dat niet goed?

@Fl. ik heb die vraag gesteld om te weten of je de fout krijgt via een mail app op je smartphone bvb of via een mail programma op je laptop / pc enz…. 

Maar als je die fout ook krijgt via http://webmail.proximus.be dan zal er ook morgen eens door iemand van proximus naar je instellingen kunnen gekeken worden of daar alles in orde is

Probeer eventueel ook eens via een ander browser of vanop een ander toestel bv tablet...


Ik gebruik een vaste PC voor email.

 


@Fl. kun je ook via ander toestel proberen via http://webmail.proximus.be of je dan ook de fout krijgt

PS : Gebruik je browser eens in prive modus
door als je browser openstaat volgende toetsen tegelijk in te drukken 

CTRL+Shift+N Of ook CTRL+Shift+P afhankelijk welke browse je gebruikt

in deze privépagina surf je dan eens naar  http://webmail.proximus.be


Heb ik reeds geprobeerd met vaste PC op t werk, en ik krijg t zelfde probleem en fout.


Dan best wachten tot morgen iemand van proximus op het forum terug langskomt

zou kunnen aan bepaalde servers liggen, ik heb in ieder geval geen problemen mee.

je kunt eventueel nu ook nog naar 0800 22 800 bellen.


Als tijdelijke test zou je de time-out instellingen voor de server kunnen verhogen in jouw mailprogramma om te zien of je nu wel mails kan zenden en ontvangen. 

Voor Outlook: https://www.hosting2go.nl/klantenservice/email/foutmeldingen/wat-betekent-0x800ccc0f-foutmelding-bij-e-mail

Thunderbird: https://protonmail.com/support/knowledge-base/thunderbird-connection-server-timed-error/#:~:text=In%20Thunderbird%2C%20you%20may%20receive,a%20request%20from%20your%20device.

 


Het probleem doet zich voor zonder gebruik van app of mail programma en zowel op pc thuis als op pc op zijn werk dus je kunt al min of meer aan je ellebogen voelen welke richting je het moet zoeken :wink:


Meestal worden er andere clusters van mailservers gebruikt voor webmail dan voor wanneer je via een mailprogramma inlogt. Dat van mij is gewoon iets extra dat je kan testen, andere mogelijkheid is de mailscanner van je beveiligingssoftware die roet in het eten strooit, grote bijlage die in de map uitgaande mail staat. Momenteel heb ik geen problemen, maar het kan een bepaalde cluster van mailservers liggen. Maar kan ook op Proximus niveau liggen. De foutmelding duid op time-outs in webmail kan je dit niet zelf aanpassen.


ja en zeker als het al op verschillende toestellen is dat je het kan proberen die je in huis hebt en ook niet de eerste keer is dat zoiets gemeld wordt …… 

 


Via welke browser doe je dit?


Reageer