Vraag

Geen internet meer op Sony smart TV (max 2 yr jong!) en toch wifi actief...


wat heb ik:

  • B-Box 3X+
  • kleine decoder (nieuwe generatie pas in jan. 2020 geïnstalleerd)

wat is aangesloten op wifi:

  • 1 smart tv sony
  • 2 laptops (quasi nooit gelijktijdig in werking)
  • 1 printer HP (zelden in werking)
  • 2 smartphones (zelden gelijktijdig)
  • 1 symfonisk (radio)

De digitale tv is pas in januari 2020 door prox technieker aangesloten. Volgens hem had ik de afstandsbediening van mijn Sony smart tv NIET meer nodig…

Haha! neen, als ik ENKEL prox tv wil kijken… maar een mens koopt geen smart tv om ENKEL naar prox tv te kijken! je wil er ook mee op het internet én streamen…

Op internet gaan lukt dus niét meer… niettegenstaande wifi wél actief is…

HOE kan Prox dit oplossen aub? ASAP aub? Dank u

Ik kon wel degelijk op internet een hele tijd geleden en nu niet meer… en tv zegt dat de “verbinding mislukt is”…. HOE kan dit nu mislukken??? Wifi is actief, ik kan streamen maar internet… Neen…

Prox help me hier aub uit...


11 reacties

@ml_sky Je kunt al bij wijze van test eens op je bbox zijn userinterface gaan kijken of “one ssid” actief staat.

Als dit zo is zet eens One ssid uit om zo vast te stellen of je probleem daardoor veroorzaakt wordt.

@ml_sky Ter bijkomende info:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden op elk moment wanneer je dit wenst)

 

one ssid = één en de zelfde draadloze netwerknaam “wifi-2.4-xxx” voor beide wifi-banden 2.4 en 5 GHz, en je dus niet meer zoals vroeger zonder One SSID, de wifi-5.0-xxxx terugvindt op een toestel in zijn lijst met binnenkomend wifi signalen van je bbox.

Ik heb enkel een sticker bij de decoder.

de b-box is tegen de muur opgehangen en geen sticker zichtbaar.

 

 

dan kun je, door de zwarte bbox een kwartslag te verdraaien tov van de voet die vastgemaakt is aan de muur , deze van de muur loskrijgen en dan kun je de sticker gemakkelijk lezen

Reputatie 6
Badge +3

De sticker bevindt zich waar de aan en uit knop staat en netwerkaansluitingen zijn. 

niet altijd daarom dat sommigen de voet moeten losmaken vooraleer de sticker kan goed afgelezen worden

al wordt dit wel zo op de site aangegeven

normaal zou je de sticker hier achteraan moeten vinden ofwel op zijn doos waarin hij verpakt zat

voor de bbox3v+ 

sticker bevindt zich aan de onderkant, dus beter de voet losmaken om de sticker te kunnen lezen, door deze een kwartslag te verdraaien tov de bbox.

 

Reputatie 6
Badge +3

Dan moet het een sticker zijn die een technieker heeft aangebracht op een spare bbox zonder fabriekssticker.

ik eet niet hoe dit komt maar dit werd hier vroeger ook al dikwijls gemeld van sommigen dat ze nergens een sticker terugvinden, maar als ik dan zeg doe eens de voet er af, komt het antwoord dat het Ok is 

zou kunnen dat het alleen bij de bbox3V+ is dat de sticker niet achteraan staat want jij hebt geen V+ model.

Reputatie 6
Badge +3

Klopt ik heb een Sagemcom bbox3 hardware revision 2.1. Dat is wel een ongelukkige plaats om juist daar te sticker te plaatsen wanneer je de voet gebruikt om de modem/router aan de muur te bevestigen. Daar was ik vergeten aan te denken.

Daarom dat ik hem direct in mijn database gezet heb vooraleer ik de voet er aan vast gemaakt heb, al is dat niet zo’n gedoe om die voet direct los te maken fewoon een kwartslag verdraaien en te lossen en kwartslag in de andere zin om terug te plaatsen en dit is het 

Reageer