Skip to main content

Gisteren ochtend heb ik vastgesteld dat er geen internetverbinding was in mijn huis. niet voor tv, niet voor internet op de laptop, geen wifi verbinding, …

Telefonisch contact opgenomen met Proximus. Een technicus is in de namiddag langsgekomen. De technicus heeft het probleem echter niet kunnen oplossen en zei me dat er een nieuwe afspraak zou gemaakt worden om het probleem op te lossen. Ondertussen nog steeds geen tv of internet. Hij zei me dat Proximus dan wel gratis data zou aanbieden om ondertussen verder te kunnen. Ik moest hier zelf contact voor opnemen. Terug gebeld, weer een medewerker die wilde controleren of mijn verbinding niet te herstellen was en dan vervolgens zei dat hij me niet kon helpen met de gratis data. Hij heeft me doorverbonden met de klantendienst en zij zouden het voor mij en mijn kinderen in orde brengen. Gisterenavond was het voor 1 van mijn kinderen in orde, maar voor de andere en mezelf niet. Vandaag daarom terug contact opgenomen, maar het lijkt nog steeds niet in orde te komen. Ondertussen dus nog steeds geen mogelijkheid om tv te kijken of te gamen aangezien diegene die de extra data kreeg niet thuis is. Graag dus een degelijke oplossing en een creditnota voor de tijd dat we geen internet ter beschikking hebben thuis. Ook graag een vooruitzicht op een afspraak zodat de internetverbing terug hersteld kan worden. Indien dit niet mogelijk is, zie ik mij genoodzaakt via een andere provider een oplossing te vragen.

 

Even ter info: toen ik daarnet via de chat een vraag stelde, kwam er geen respons. Ookal stond erbij dat de medewerker klaar was om naar de vraag te luisteren. De frustraties stapelen zich op hier.

PX forummedewerkers zullen hier nu niet meer reageren en zal het pas morgen zijn als ze hier terug de draad opnemen.

Normaal kan PX op een toestel met een PX mobiel abonnement 1TB data opladen en die kun je dan instellen als wifi hotspot (=tethering) zodat je toch verder kan op het internet.

Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus


& eventueel voor ondertussen internet te delen vanaf een smartphone 

Een mobiele verbinding delen via een hotspot of tethering op Android - Android Help (google.com)

Een persoonlijke hotspot configureren op een iPhone of iPad - Apple Support (NL)

 

@Martin “Poximus public wifi” hotspot is gebruik maken van het Proximus netwerk en uw (vaste internet)  data via “public wifi” uitgezonden door andere Bbox’en in de buurt

indien voorhanden in de buurt kan dit ook nut hebben voor de auteur (voor internet en TV via Pickx)

 


Dank voor jullie reactie,

Public wifi hebben we gebruikt, maar er is geen voldoende goede verbinding waar we mee kunnen verbinden. Helaas. Had anders een oplossing kunnen zijn.

 

Wat de gratis data betreft. De eerste medewerker (en de volgende 2) zouden dit aanvragen voor onze 3 tel-abo's. Mijn dochter, die weinig thuis is, heeft de data ontvangen. Ikzelf en mijn zoon niet. We hebben er dus niks aan dat 1 persoon dit heeft. We betalen voor internet, maar kunnen er geen gebruik van maken. 

Ergste is nog dat er ook geen vooruitzicht is wanneer iemand het probleem gaat oplossen en er ook niemand daar n antwoord op kan geven.


Reageer