Skip to main content

@proximus

Toen ik overstapte naar Proximus moest ik helaas verplicht mijn GSM-nummer doorgeven. Ik heb de klantendienst doorgegeven dat ik die feitelijk nooit gebruik en dat die altijd af staat. Ik gebruik die enkel als ik per toeval eens verder dan mijn dorp moet zijn voor onbepaalde tijd, zodat ik in geval van nood iemand zou kunnen bereiken. Maar zelfs dan staat die niet op, tot op het moment ik inderdaad iemand moet bereiken. Er is mij verzekerd dat jullie dat nummer nooit zouden gebruiken.

Nu kan ik zelfs niet meer inloggen op MijnProximus zonder die GSM. Het is zelfs niet eens een nummer van jullie. Waarom hebben jullie het dan mijn GSM-nummer nodig?

Indien jullie een dubbele verificatie nodig hebben, stuur mij dan die code per email (of vertrouwen jullie uw eigen e-maildienst niet), maar niet naar een GSM die misschien 2 keer per maand opstaat, of soms zelfs dat niet.

Gebruik de mogelijkheden die bij de door mij gekochte diensten van Proximus horen, welk zijn: of mijn vaste telefoonlijn, of mijn e-mailadres.

Indien jullie dat nu eens zouden willen aanpassen: dit is mijn klantnummer: 610767***

Maak het per omgaande in orde.

 

P.S.: Het is een schande dat uw klanten private klachten moeten doorgeven via een openbaar forum. Als dat nog eens niet een schending is op onze privacy!

 

Ik sluit mij hierbij aan, waarom kan het niet meer gewoon met login en paswoord (cfr bv. Orange en Telenet) of wordt er eventueel gewerkt met een code via e-mail (als alternatief voor GSM/smartphone) zoals diverse andere bedrijven/organisaties (bv. Ethias)

→ Quid wat voor diegenen die (nog altijd) geen GSM/smartphone hebben?

 

P.S.

bert07 indien uw klantnr in uw forum login profiel staat, moet u uw klantnr niet openbaar in een bericht op dit forum plaatsen (moderatoren = Proximus medewerkers en enkel zij  kunnen uw gegevens aldaar inkijken)

 


Hier juist hetzelfde. Een GSM die zelden gebruikt wordt en waar ik niet bij kan als iemand uit het gezin deze meeneemt. Mijn verzekeringsmaatschappij zendt de verificatie met email.Proximus kan dat toch ook of tenminste de klant voor de keuze laten, GSM of email.


Dag @bert07 ik maak dossier 54825146 voor nazicht/oplossing door onze dienst MyProximus. Onze excuses voor het ongemak. Groetjes, Heidi


Gewoon om even te reageren op deze berichten, moest ik mijn GSM opzetten om een verificatie code te kunnen ontvangen en hier in te vullen. (Hoo ironie.)

Nogmaals: je kunt een mens niet verplichten om een GSM te hebben, en bovendien is mijn GSM nummer geen Proximusnummer.

Ik heb wel een e-mailadres van Proximus om een verificatiecode te ontvangen. Dat adres hebben jullie zelf mij gegeven, en mogen jullie gebruiken om een verificatiecode te sturen. Maar om een of ander reden willen jullie een GSM-nummer gebruiken waar dat jullie sowieso niets mee te maken hebben.

 

Ik zou bijna denken dat jullie plannen hebben voor de toekomst om een nieuw telefoonboek met alle GSM-nummers die jullie op deze manier (verplicht voor ons) verzamelen. Een getekend schrijven op mijn post adres van de leiding gevende mensen van Proximus om mij te melden dat dat NOOIT zal gebeuren kan mij misschien iets geruster maken.

Wat de e-mail via Proximus betreft, ik ontving 10 dagen na mijn eerste bericht hier: Welkom op het Proximus Forum. 10 dagen nadat het bericht verstuurd was.

Tja, dan moet ge wel een GSM-nummer gebruiken als een mail toch pas 10 dagen na verzending toekomt. (Of helemaal niet.)

 

Ik heb op 10 Juli ook van de Proximus dienst een antwoord gehad op dit bericht, zijnde (gedeeltelijk): Er worden sms gestuurd voor de activatie. Dit gaat om de veiligheid van de klant

 

Sta mij toe het daar compleet niet mee eens te zijn.

Indien ik een veiligheidsprobleem zou hebben met mijn computers, zet ik doodgewoon een backup terug. (Geen Windows back-up.-

 

De verificatiecde dient enkel Proximus zelf, om te voorkomen dat Proximus zelf niet gehackt zou worden. Dat zou nogal eens gezichtsverlies zijn: een Internet Provider die zichzelf laat hacken. Maar jullie leggen de verantwoordelijkheid bij de gebruiker (met alle overbodige acties van dien), terwijl het doodgewoon jullie verantwoordelijkheid is dat jullie (en wij) niet gehackt worden.

 

Nogmaals: in geval dat een verificatiecode nodig is: gebruik de door jullie beschikbaar gestelde e-mail, en blijf van mijn GSM-nummer van af.


1- Veiligheid: Ik kom van Telenet, maar ik ben overgeschakeld naar Proximus omdat ik (na verhuis) anders geen televisie kon kijken op mijn slaapkamer wegens geen COAX.

Ik weet best wat het is om gehackt te worden, mijn Telenet adres staat op minstens 4 lijsten (van miljoenen adressen) met persoonlijke informatie die verkocht worden via…

Maar het veiligheidsprobleem lag niet aan mij. Het lag bij websites (forums (sic)) die gehackt waren, en dat zonder ons te verwittigen dat dat gebeurd was.

De veiligheid van websites (en/of forums) ligt niet bij de gebruiker, maar bij de beheerder van die websites. Zij moeten voor een veilige website zorgen.

Toen ik de vorige keer inlogde hier, moest ik eerst de verificatiecode invullen, en dan nogmaals op de foto’s klikken.

Wat volgt er nog? Moeten wij binnenkort eerst rond de kerktoren lopen, op beeldjes klikken, nogmaals rond de kerktoren lopen, omdat jullie de veiligheid niet kunnen garanderen?

2- Wachtwoord: Toen ik zonet wou inloggen en dat blijkbaar niet ging, heb ik geklikt op wachtwoord vergeten. Er komt dan een bericht op de website waarop staat dat een mail met een URL is verzonden. Ik ben dan uiteindelijk toch binnen geraakt.

Die heb ik 25 minuten nadat ik er op geklikt heb, nog altijd niet ontvangen. Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat dat nog veel langer zal duren.

 


@bert07 

ik vraag meer info bij de collega’s van MyProximus

mvg,

Tina


1 uur na dat ik geklikt heb op wachtwoord vergeten, en er op de website zelf stond dat er een mail met URL verzonden was, nog steeds geen e-mail ontvangen.


2 uren 20 minuten nadat volgens uw website de e-mail om mijn wachtwoord te veranderen zou zijn verstuurd, heb ik nog altijd geen e-mail ontvangen.


ze zitten toch niet in je spam?

Er zijn er wel veel die vertraging melden op het binnenkomen van mails, bij mij valt dit mee, moet toch zeker geen uur wachten.


4 uren en 15 minuten later nog altijd niets ontvangen. En neen, 2 uur geleden zat er niets in spam. Tenminste, toch dat niet. Wel iets waar ik al 20 jaren op geabonneerd ben en dat ik al 2 jaren elke dag bij proximus doorgeef als “geen spam”. Als iemand van Proximus dit mee leest: Kranten.com is geen spam. Je bent er op geabonneerd of niet! Stop met dat in de spam te setten. Of beter: stop met jullie ongewenste spamfilters. Ik weet zelf wel wat ik wil of niet. Daar heb ik jullie ongewenste spamfilter niet voor nodig.

Zet die klote spamfilter af, of geef ons de kans om die spamfilter uit te schakelen.

Maar ik herhaal: 4 uren en 15 minuten, en nog geen e-mail ontvangen om mijn wachtwoord te veranderen.

Had ik hierboven niets aangehaald van een mail die ik van jullie ontvangen heb, dat het gebruik van mijn GSM-nummer voor mijn eigen veiligheid was.

Maar als je een wachtwoord wilt veranderen (laat ons zeggen voor mijn veiligheid), heb ik (momenteel na 4 uren 15 minuten) nog geen e-mail ontvangen.

Dat zal waarschijnlijk ook wel weer om onze veiligheid zijn.

 

 


6 uren na dat jullie een e-mail hebben gestuurd om mijn wachtwoord te veranderen, nog steeds geen e-mail ontvangen.

En ik ga even een andere post van mij naar hier halen door te zeggen dat jullie van mijn e-mail moeten afblijven! Ik ben geabonnerd op de berichten van kranten.com welk normaliter ‘toch toen ik bij Telenet was) elke dag om 08.00 uur in mijn mailbox zou moeten zitten.

Dat kan ik dus vergeten bij Proximus. Ze duwen het elke dag weer in de Spam, ook al heb ik al 700 dagen aan een stuk doorgegeven dat dat geen Spam is.

Proximus volhard, en blijft het als Spam aanzien.

Ik durf te zeggen dat ik tamelijk over de baan kan met computers. Op de computer waar ik nu op schrijf, staan 9 systemen op.

Maar wat ben ik met mijn kennis, als er een klote provider tussen zit, die beslist wat ik wel of niet mag ontvangen.

Bovendien zijn brieven en e-mails enkel persoonlijk, en als jullie beslissen dat ik bepaalde e-mails niet mag ontvangen, gaan jullie zwaar in de fout.

Ik heb er voor getelefoneerd met jullie dienst (het uitschakelen van de spam-filter was niet mogelijk), ik heb het hier geschreven: in een ander bericht.

En als morgen mijn e-mail van kranten.com weer niet binnen komt, dan schrijf ik naar het Ministerie Van Economische Zaken. U heeft compleet geen recht om zich met mijn post te bemoeien! Brieven post en e-mail post is PRIVE! U moet daar compleet voor 100% afblijven! U heeft nog 13 uur de tijd om die spam-filter op mijn account af te zetten. Daarna moet je het uitleggen bij het Ministerie Van Economische Zaken!

 

 

 

 

 


P.S. 6 uren 20 minuten later heb ik jullie e-mail nog altijd niet ontvangen.

Ik heb zo’n idee dat die mail, net als jullie mail van “Welkom op het Proximus Forum” pas 10 dagen na datum zal aankomen. Indien ooit.

Veiligheid voor alles, nietwaar?

 


7 uren 15 minuten later, nog altijd geen e-mail ontvangen.

  • (want het ging feitelijk over het gebruik van mijn GSM-nummer), elke keer als ik hier iets wil schrijven of ergens op reageren, heb ik mijn GSM nodig om op dit forum te geraken.
  • maar ik begin het te begrijpen waarom jullie onze GSM gebruiken, uw e-mails komen pas dagen later aan.
  • Ik heb mij vergist toen ik mij bij Proximus abonneerde; ik ging ervan uit dat Proximus een Internet Provider was en dus ook e-mails kon verwerken. Maar blijkbaar kan Proximus niet eens zijn/haar eigen e-mails gepast controleren. En sommige van mijn e-mails worden dan weer wel in de Spam gezet.
  • Indien jullie jullie job niet aankunnen, zoek ander werk!

@bert07

Je tekst zou door mij kunnen geschreven zijn! Ik maak precies het zelfde mee. Alleen zou ik de titel nu wijzigen van ’gebruik gsm-nr’ naar ’misbruik gsm-nr’ (ik postte op het forum al een apart bericht en nu lees ik dit).

Onlangs werd ik ook verplicht om voortaan op MyProximus in te loggen via gsm-code (ik gebruik gsm ook zelden; enkel om te bellen bij noodgeval onderweg; héél weinig mensen kennen dit nr; ik geef het bewust zelden door, zodat ik niet word gebeld want staat bijna altijd uit; ik gebruik max €5 belkrediet/jaar; en is geen nr van Proximus). De batterij was toevallig leeg gelopen. Bij het opladen merkte ik enkele ’gemiste oproepen’ op. Ik was al in paniek, omdat ik het nr niet herkende. Wie wou er mij zo dringend bereiken op gsm? Ik regel immers bijna alles via email of vaste lijn. Tot de gsm deze avond toevallig wèl een keer aanstond, en er iemand belde. Bleek een vrouw te zijn die enkel Frans en Engels sprak. Zelfde nr als vorige gemiste oproepen: 32288809926. Ze ratelde maar door in een moeilijk verstaanbare tongval. Ik vroeg hoe ze aan mijn gsm-nr kwam. Ik verstond dat ze een lange lijst had met telefoonnrs van Proximus-abonnees. ’Maar mijn gsm-nr is niet van Proximus!.’ Daar geraakte ze ook niet wijs uit en ik toen ook niet. Ze bleef maar doordraven over geweldige promoties voor smartphones, Apple iPhone, etc voor €9 (geen naald tussen te krijgen); dat kon ik niet laten liggen, zei ze. Ik zegde dat ik totaal geen interesse had (geen smartphone nodig), maar ze bleef maar doorgaan... Uiteindelijk zei ze toch dat ze mij niet meer zou bellen.

Pas achteraf viel het mij te binnen dat ik zelf mijn gsm-nr recentelijk op de Proximus website had ingevuld om te kunnen inloggen op MyProximus! Dat is het.... en Proximus moet het nummer op een of andere wijze openbaar hebben gezet of gedeeld met derden; al dan niet intern. En zo zie je maar hoe los Proximus met privé-gegevens omspringt... en zelfs een privé gsm-nr doorgeeft dat van een andere provider is... voor commerciële doeleinden! Onaanvaardbaar en zware inbreuk op de privacy-wetgeving! Ik was razend en contacteerde Proximus via de chat. Het was vóór 20 u, maar om 20.30 u stond er nog steeds: ’even geduld wij zoeken een gepaste medewerker’, terwijl hun kantoren sluiten  om 20 uur... Er kwam dus geen reactie. Daarom mijn toevlucht tot het forum gezocht... Schandalig is hier het gepaste woord, want hoeveel gelijkaardige oproepen zullen er nog op mijn gsm terecht komen? En blijkbaar ben ik dus niet de enige die dit meemaak.

Kan ik besluiten dat de ’verplichting om altijd in te loggen via gsm-code’ (en b.v. niet via email) een bewuste zet is om mensen zonder Proximus 4G(gsm)-abonnement, daarna zo snel mogelijk een ’duur’ 4G-abonnement aan te smeren? (Alom gekend trukje: smartphone bijna gratis maar met langlopend ’duur’ abonnement eraan gekoppeld.) Dit is echt iets dat officieel aangeklaagd zou moeten worden.   


&

Proximus misbruikt privé-gsm nummer (voor commerciële doeleinden) | Proximus Forum

Om dergelijke code voor MyProximus te bekomen kunt u gebruik maken van om het even welk nationaal GSM-nr in uw bezit (niet noodzakelijk van/bij Proximus)

Toegegeven in principe lijkt het mij wenselijk dat Proximus ook andere/bijkomende toegangsmogelijjkheden zou moeten ondersteunen (bv. code via e-mail)


10 dagen + 13 uren later: de bewuste mail nog steeds niet ontvangen. Zn Proximus maar beweren dat het gebruik van onze GSM voor ONZE veiligheid is. Oh ja, natuurlijk: hun eigen e-mails zijn op meer dan 10 dagen nog niet gearriveerd, ook al is het die e-mail om het wachtwoord (onze veiligheid) te veranderen.

 

Zoals ik hiervoor al schreef: het gebruik van onze GSM-nummers, is niet voor ONZE veiligheid, maar om de veiligheid van de Proximus-website.


Beste lezers, dit is de laatste keer dat ik hier inlog. Want al schrijf ik hier dat ik niet wil dat ze mijn GSM-nummer gebruiken, elke keer dat ik hier moet inloggen sturen ze de verifiacatie code naar… Juist: mijin GSM.

Blijkbaar luistert er bij Proximus compleet niemand, maar ik zal het nog EEN keer heel duidelijk zeggen hier, zodat iedereen die dit leest er getuige van is: met deze VERBIED ik Proximus om mijn GSM-nummer te gebruiken voor het mij toezenden van een verificatiecode.

Gebruik mijn e-mail (van Proximus) of mijn vaste lijn (van Proximus) maar ik verbied jullie om mijn GSM-nummer (NIET van Proximus) te gebruiken om mij om het even wat te sturen!

Ook geen verificatiecodes!

Aju!

 


Ter info:

je kan ook eventueel →  Een telecomklacht indienen bij de ombudsdienst (ombudsmantelecom.be)


Reageer