Skip to main content

Ik ben gebruiker van een skynet email adres

Ik ben op 2 dec omgeschakeld naar FLEX

Sindsdien kan ik bij outlook 2013  , na een 10 min, inactiviteit , het programma niet meer gebruiken. Opstarten helpt niet. Zegt , KAN SERVER NIET bereiken en gedaan.

Als ik mijn laptop terug opstart, werkt alles terug normaal. Doch na 10 min hetzelfd.

Dus ik ben verplicht om mijn laptop om de 25 min terug op te starten.

Heb de instellingen NIET veranderd . Heb het geprobreerd met synet door proximus te vervangen, doch dan wert nis meer.

Welke zijn nu de juiste instellingen voor een skynet. Want dit is een achteruitgang voor mij.

Dus graag de juiste parameters (heeft iets met Flex omzetting te

maken vrees ik)

 

zou je via de webversie http://webmail.proximus.be dan ook dit probleem ondervinden.


Fyi

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

 

 


ja die linken geef ik ook altijd mee maar blijkbaar bij de meesten die problemen hebben met outlook helpen die instellingen niet !! 

Outlook 2013

Stel je e-mailaccount in of kijk de instellingen na:

  1. Open Outlook 2013.
  2. Klik in de menubalk op Bestand en vervolgens op Info.
  3. Klik op de knop Account toevoegen. Als je account al ingesteld is, klik dan op je account en ga verder naar stap 6.
  4. Vink het vakje Handmatige instelling of extra servertypen aan en klik op Volgende.
  5. Vink het vakje POP of IMAP aan en klik op Volgende.
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:
    • Naam: vul je voornaam en familienaam in.
    • E-mailadres: vul je e-mailadres in.
    • Type Account: selecteer IMAP in het dropdownmenu.
    • Server voor inkomende e-mail (IMAP): vul imap.proximus.be in.
    • Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.proximus.be in.
    • Gebruikersnaam: vul opnieuw je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.

  7. Klik op de knop Meer instellingen. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    • Inkomende e-mail (IMAP): vul 993 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer SSL in het dropdownmenu.
    • Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.

  8. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    • Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    • Aanmelden met: selecteer deze optie.
    • Gebruikersnaam: vul je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: vul je wachtwoord in. Vink het vakje Wachtwoord onthouden aan.

  9. Klik op Volgende, vervolgens op Sluiten en daarna op Voltooien.

allemaal bedankt voor uw reactie, doch deze instellingen werken NIET.

Heb ze dan terug opde oude gezet en deze werken wel (enkel moet ik alle 5 min mijn laptop opnieuw opstarten

 

Dus wat moet er nu gebeuren?????Specialisten van proximus , gelieve dit eens na te lijken.

Ik heb nooit problemen gehad


Martin, ge hebt gelijk dit werkt niet voor een skynet (oude klant)

 

 


Ben ook benieuwd. Heb dan hetzelfde probleem als ik over zou stappen naar Flex. Blijf dus bij het oude tot hier een oplossing voor  is 😷🤔


antoon, ik heb wel niet gevraagd omovergeschakeld te worden; Ge hebt de keuze , doen of stop abonnement.Het comfort verdwijnt. Dus veel keuze hebt ge niet. Zullen wel iets vinden. Telkens opstarten,omdat de server de verbinding wigert na x aantal tijd is ook niks


antoon, ik heb wel niet gevraagd omovergeschakeld te worden; Ge hebt de keuze , doen of stop abonnement.Het comfort verdwijnt. Dus veel keuze hebt ge niet. Zullen wel iets vinden. Telkens opstarten,omdat de server de verbinding wigert na x aantal tijd is ook niks

Kijk hier eens naar, een topic van 1 jaar terug : Skynet emailadres in outlook 365/2016. Ze hebben toen Windows firewall even uit gezet 😷


@reynkust Verbreekt enkel de verbinding met de server van Skynet of kan je dan volledig niet meer surfen? Hoe is je laptop verbonden met de modem? 

Groetjes, 

Daisy


Dit is de melding. Geen mappen enkel blanco scherm met deze melding.Dacht dat het vandaag opgelostwas doch als ik outlook afsluit en terug opstart deze melding; Dan laptop heropstarten en alles werkt terug.

Surfen en de rest is ok, het is enkel de verbinding en se synchronisatie van mijn mappen dat er niet gebeurt dan. ER komt ook geen mail binnen.

laptop is verbonden via wifi , outlook 2010 , skynet adres ( oude instellingen). De nieuwe werken helemaal niet (hierboven vermeld). Heb deze geprobeerd er gebeurde toe niks zelfs het testen ging net

 


Heb outlook 2010 erop gezet , zelfde probleem


dit lost hier problemen op met outlook 2016 dus weet ik niet of dit eventueel voor u iets zou te beteken en hebben → instellingen mail via Outlook 2016 correct instellen. | Proximus Forum


@reynkust

Kan je dit eens proberen?

Eerst log je in op de webmail: https://www.proximus.be/login/nl/webmail.html

dan ga je naar instellingen (rechtsboven het tandwieltje)

dan ga je (links) naar accounts

vervolgens verwijder je de toegevoegde accounts door te klikken op het vuilbakje.

 

Daarna moet je eens uittesten of je mails kan versturen.

Laat maar weten of het lukt.

 

Geert


Komen die toegevoegde accounts daar eigenlijk door een bug er in ?


nu heb ik mijn paswoord moeten wijzigen??? voor forum???

Kan niet aanloggen op webmail via mijn skynet. Moet me registreren??

Moet dit??

 

Allemaal zeer raar.  Mijn wifi wordt afgesloten op laptop na half uur en maakt geen automatisch verbinding meer (start niet zelf op en staat aangevinkt). Dan handmatig . Dan valt outlook uit

Wat vooreen rommel is er van gemaakt.


snap er niks meer van. Dan moet ik mij registreren. Dan springt het scherm door naar het forum. Dan weer een nieuw paswoord.

Ik stop ermee.;

Ik wil nu een volledig overzicht WAT ik moet doen en waar, want het wordt me met de minuut onduidelijker.

Moet ik mij registeren?? Zo ja met welk email. Wat een geprul


Welk email adres ??? skynet??? 

welk passwoord??? van het forum of van emailaccount

Of wat?? Want krijg altijd fout, ofwel email of paswoord mis , en dan nieuw passwoord, en dan kom ik in forum terecht??? Ra ra

Dus zeg me nu eens duidelijk wat : ik het een skynet account en geen proximus. 


voila: een mail naar mijn eigen, komt in junk mail????

Toch niet normaal


Welk email adres ??? skynet??? 

welk passwoord??? van het forum of van emailaccount

Of wat?? Want krijg altijd fout, ofwel email of paswoord mis , en dan nieuw passwoord, en dan kom ik in forum terecht??? Ra ra

Dus zeg me nu eens duidelijk wat : ik het een skynet account en geen proximus. 


je kan hier inloggen aan de hand van je skynetadres en ww


Wel met het email adres van proximus, het originle en GEEN alias

En met het paswoord hierbij   (niet het paswoord van het forum of iets dergelijks)

Nog 1 vraagje worden de emails met aliassen van het origineel sbxxxxxx@skynet.be niet verstuurd als ik deze naar mijn eigen verstuur in outlook. Ze verdwijnen, Zeer raar. Via webmail gaat dit wel.Is soms handig om een copy van het bericht te bewaren

Nota; op dit forum kan ik me wel niet aanmelden met mijn alias email, wel met een gebruikersnaam(van destijds) 


slotsom :  outlook : nieuwe instellingen werken niet

oude instellingen (met skynet , en zonder beveiliging) werkt, tot men terug outlook opstart en de server weg is???

Webmail wekt met de officiele skynetaccount  (sbxxxxxx) en passw  - niet met een alias zoals het forum en de rest

Het forum doet eigenaardig aanmelden met alias adres gaat niet , met een gebruikersnaam (reynkust) en paswoord wel ( na enige omleidingen dat het geen beveiligde site is enz). Maar weet dat nu.

Dus toch wel veel problemen en rare zaken ( email verstuurd vanuit outlook) naar men eigen alias komt in junk mail ( bij webmail niet)

Ik zal maar enige dagen geduld hebben, want blijkbaar worden de skynetters niet meer geteld(zijn toch oude klanten)

Ik vraag mij af wat gewone burgers hiermee aanvangen, want die heben geen flauw idee waarover het soms gaat. (geef les aan senioren). Als die zulke problemen hebben , ik mag er niet aan denken.

Maar ja, iedereen bedankt, probeer zelf wat


Ter info: Ik log toch nog altijd in met mijn oud @skynet.be adres, er loopt bij u blijkbaar iets totaal verkeerd!


@Martin, inloggen op forum  : enkel via username; reynkust en pasw (anders niet) - hoe bij U??

parameters voor outlook ??? Werken deze bij U????

wegvallen wifi,en zodoende de server?? Gebeurd dit ook???

(na herstarten wifi, werkt outlook met oude parameters, maar is geen doen)

Mail sturen in outlook naar uzelf (komt in jink mail, of is weg) - hoe is dit bij U??

Mail naar mij vanuit gmail, en omgekeerd  geen probleem.

Blijkbaar iets goed fout sinds  2/12  omzeten naar flex 

 

 


op het forum log ik gewoon in met Mijn naam Martin en mijn forumpaswoord dus niks te maken met mijn @skynet.be login of  paswoord

De rest van de punten die je aangeeft verloopt zonder problemen bij mij 

maar er zijn er nog die problemen hebben ondervonden bij overschakeling van Pack !!!


Ik heb de laatste tijd ook veel moeilijkheden ondervonden bij het instellen van de Outlook App (Android) voor skynet gebruikers.

De reden was dat de Outlook App ervan uitgaat dat de server voor uitgaande mail smtp.skynet.be is (maar het moet relay.skynet.be zijn, of relay.proximus.be)

 

De volgende work-around heeft mij geholpen:

  • In “Mijn Proximus” kan je 5 aliassen maken per e-mail account. Maak hier een nieuwe alias aan (je kan alleen kiezen voor een @proximus.be e-mail adres). Indien nodig verwijder eventueel één van je niet-gebruikte aliassen.
  • Ga nu naar de Outlook App en maak een nieuwe account aan met het @proximus.be e-mail adres.
  • De Outlook App herkent het @proximus.be e-mail adres en zal alle correcte instellingen gebruiken. Je moet alleen nog je e-amil paswoord ingeven.

Nieuwe uitgaande mails die je via de App verstuurt zullen natuurlijk jouw nieuw @proximus.be e-mail adres gebruiken, maar alle inkomende mails op jouw oude @skynet.be e-mail adressen blijven netjes aankomen in je Inbox.

 

Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met het probleem van deze topic (Outlook 2013, Outlook 2016), maar ik wilde dit toch even meegeven...

 

 

 

 


Reageer