Vraag

Gebrekkige connectiviteit wifi

  • 9 July 2020
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Beste,

Onlangs kreeg ik een mailtje van Proximus om mijn WIFI te optimaliseren. Na die zogezegde optimalisatie is haast het tegenovergestelde gebeurd: 1/onstabiel netwerk 2/minder sterk signaal 3/decoder die regelmatig blokkeert.

Kunnen jullie dit oplossen?

Thx,

Michaël


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Schakel via uw Bbox GUI LAN IP 192.168.1.1 OneSSID uit (als user met uw user password voorhanden op uw Bbox - witte sticker normaal)

Klik op banner OneSSID “enable → disable” (of omgekeerd om terug te activeren)

@dusolliermichael 

"One SSID" wil zeggen één en de zelfde wifi netwerknaam (SSID) die uitgezonden wordt,
              namelijk: wifi-2.4-xxxx voor beide wifi banden 2.4 & 5.0 Mhz.

  • Deze geïntegreerde functie ("Smart wifi") zou ervoor moeten zorgen dat alle
    WiFi-clients automatisch overschakelen naar de meest
    optimale frequentieband (2,4- en 5 GHz-frequentieband) om altijd de beste WiFi-verbinding te kunnen gebruiken.

 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Na deactivatie kan je weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden en evens de WiFi kanalen terug wijzigen.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak zou gevonden zijn van het probleem,

Reputatie 7
Badge +4

Is dit gelukt?

Reageer