Beste,
Sinds enkele jaren hebben wij frequent internetproblemen die niemand krijg opgelost. Momenteel is het niet zo dringend aangezien het laatste weken vrij stabiel is nu en iets minder irritant. Maar ervaring leert dat het altijd terug komt.... Blijft ook malen dat ze dit enkele maanden geleden aan telefoon hebben gezegd qua diagnostiek aan de weg en op huis graafwerken zelf betalen?!
Regelmatig valt signaal weg via de lan en wifi en daardoor ook de tv. Al gaat het de laatste tijd wel wat beter. Opmerkelijk vaker tegen de avond en in de nacht maar ook overdag. Ook veel signaal verlies plots.
De wortel van het probleem is na telloze Technikers en home optimiser team nog niet gevonden.
Oplossingen waren regelmatige modem resets en ze hebben plots mijn devolo bridge gebruikt ipv de Proximus tv bridge (mijn bridge was normaal voor ip camera ..........) in living. De kanalen qua frequentie zijn ook al vaak gewijzigd en mijn kanaal Checker op de gsm geeft aan dat buren geen overlap signaal hebben. Op vlak van tv Receiver vaak Software geüpdate en andere zaken gedaan.
Soms haalde men ook manueel de fouten van op de telefoonlijn weg maar dit gebeurd zelden omdat dat intensief werk is... De telefoonlijn is al jarenlang gekend met storingen en fouten ... Ook iets kastje in de muur bij de telefoonaansluiting die ze vervangen hebben naar nieuwer weliswaar. Laatste x waren er geen storingen zogezegd op de lijn zelf.
Home optimiser team zegt dat magnetron kan storen maar zelfs met magnetron in andere kamer nog steeds het probleem. Zelfde liedje met radio. Bakje modem vaak andere kamer geplaatst of plat gelegd of recht als test maakt niks uit.
Een vermoeden is dat onze aansluiting in een stokoude cabine in het dorp ligt. Voor een nieuwe moeten ze graven.
We betalen vrij veel per maand en zijn altijd klant bij jullie geweest. Zelfs toen Belgacom net begon.
Waarom zouden wij voor een probleem dat al jaren bestaat in s hemelsnaam dan moeten betalen voor eventuele graafwerken?! Dit is toch te gek voor woorden?! Ook qua diagnostiek zei men ooit tegen ons we kunnen graven maar op jullie kosten en dan is het nog niet zeker dat we het probleem vinden.
Moeten we dan blijven zoveel betalen voor iets dat niet deftig werkt? De ironie wil echter dat wij ook andere telecomaanbieders dit probleem hebben uitgelegd, die zouden bij eventuele overstap het ook niet kunnen fixen.
1 vraag: waarom?