Skip to main content

Beste forum

Ik heb een pv bij de poltie laten opstellen en alle gegevens doorgestuurd naar BPostbank

maar er komt geen schot in de zaak

Heb gisteren uitleg gevraagd aan politie en daar zeggen dat ik tot 90dagen geduld moet hebben.

Probeer ook HEALDISDEV te bereiken maar dat lukt niet meer

 Probeer ook van Avast te vernemen welk abonnement ik heb maar daar ook krijg ik geen antwoord en per telefoon enkel Engels

Ben ondertussen terug rechtstreeks bij Norton voor 360 Standaard ; kan ik hier juiste contactgegevens krijgen voor Avast nederlands

bv hier > https://www.avast.com/nl-be/contact-us.php?subject=SALES

https://www.google.com/search?q=contact+gegevens+avast+nederlands


Zeer bedankt beste Martin, heb een bericht verzonden en hoop deze maal op een antwoord  x

 


Avast heeft hier niets mee te maken, een fraudeur heeft gewoon de naam van Avast misbruikt dit is een zogenaamde scam. Want Avast kan enkel maar aangekocht worden via hun officiële webshop. De kredietkaart aankopen verlopen altijd via Digital River zie hier:  https://store.avast.com/store/defaults/nl_BE/DisplayDRTermsAndConditionsPage/eCommerceProvider.Digital+River+Ireland+Ltd.

Wanneer je niets terugvindt van PayPal of Digital River dan gaat het niet om een legitieme aankoop.


maar ondertussen is het wel goed dat ze het nog eens vernemen ook .


Inderdaad maar dan ga je het geld nog niet terugkrijgen van hun want er is geen officiële aankoop gebeurd. Dat is gewoon een variant van de Microsoft support SCAM.


nee,  dat bedoelde ik inderdaad ook niet.


Begrijp mij niet verkeerd het is altijd goed om dit te melden aan de legitieme partij zodat zij ook een klacht kunnen indienen tegen deze fraudeurs van misbruik van hun naam. Wat niet altijd heel eenvoudig is. Bij een kredietkaart en PayPal aankoop kan je het bedrag protesteren en terugvorderen: 

https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten.html

Door bij Paypal een geschil te openen bij de aankoop.

Via een gewone overschrijving moet dit via de politie en bank gebeuren.


ja geld afhalen van de rekening is precies altijd veel simpeler dan er terug omgestort te krijgen hé  :wink:


Beste

Ik heb mijn Bpostbank verwittigd per tel op 10Maart en zij beloofden mij een dossier op te starten wat ook gebeurde

Nadien heb ik navraag gedaan en moest er een PV opgesteld worden

Dat is gebeurd en dan startte BPostbank een nieuw dossier nr1-27927999595 

Deze week deed ik navraag bij zowel politie als bij BPostbank en ik moet 3 maanden geduld hebben

Bij avast heb ik al vele keren gevraagd voor welk abonnement ik heb betaald maar kreeg nooit antwoord

Ik heb gezien dat ik wel bescherming heb bij Avast want Avast staat op elke mail die ik verstuur

Ik za dan mar geduld hebben ???


Wel bizar waarom er een nieuw dossier werd opgemaakt, dat had perfect bij jouw oude kunnen geplaatst worden.  Bij nieuw dossier begint de onderzoekperiode terug te lopen.  Heel goed dat je jouw bank en de politie gecontacteerd heb. Je kan zelf beperkt zien hoe lang dat de licentie van Avast geldig is door dit uit te voeren: https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html en ook zien welke versie je hebt. Dat is louter informatief.


Welbedankt familievandesype


Beste familievandesype ik geluk er niet in om de uitvoering van de  link te doen en wil zo graag weten voor welke zaken ik geabonneerd ben voor lijn betaalde 200 Euro


Als je product licentie nog niet geactiveerd is veronderstel ik dat je ook niet kan zien hoelang deze licentie loopt

https://help.avast.com/nl/av_free/18/mylicenses.html


200 EUR is wel enorm veel geld. De duurste versie van Avast is Ultimate (99,99 EUR) voor 1 PC en wanneer je dit voor 2 jaar aanschaft kom je uit op 199,99 EUR zie hier: 

 

 

De functionaliteiten die hier inbegrepen zijn de volgende: https://www.avast.com/nl-be/ultimate 

Heb je geen bevestigingsmail gekregen in jouw mailbox? 


Ik heb betaald met HEALDISDEV en een bewijs van betaling  BPostbank en ook goorgestuurd naar Avast maar daar

zeggen ze geen betaling te hebben ontvangen maar toch bn ik beveiligd met gratis virusscanner


Mijn laptop werkte weeral niet en Norton heeft dat in orde gezet, ik heb Avast  anti virus laten afhalen en nu werkt alles perfect.

Wat ik ook deed met jullie angegeven adressen ik kreeg geen antwoorden 

Ik wacht nu het onderzoek af


Bedankt Martin en familievandesype.

Eindelijk weet ik dat dat ik bij Avast een browser had en gratis virusscanner

Ik denk dat ik naar mijn Euro 200 kan fluiten

Mvg

Jan Roelants


Dat is echt fraude want jij hebt gewoon de gratis versie van Avast gekregen voor die 200 EUR. Tenzij ze nog de fraudeurs kunnen achterhalen, maar wanneer zij in een ander land werken. Dan kan het even duren omdat de Belgische Politiediensten contact moeten nemen met hun buitenlandse collega’s. Je kan enkel maar afwachten.


Danku voor de steun xxx

Maar heb nu een probleem met gmail als ik verzonden mails wil lezen op mijn gekoppelde acconts van Proximus mail en gmail

De tekst van verzondern mails  verdwijnd na enkele minuten


Het zou nog kunnen dat de fraudeurs nog software hebben geïnstalleerd om vanop afstand jouw computer over te nemen. Deze software kan ook legitiem gebruikt worden, wanneer je op de hoogte bent. Ik raad je aan om jouw computer in veilige modus op te starten: https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/kb20100917002731EN en dan volledige scan uit te voeren. Maak ook eens overzicht van al jouw geïnstalleerde software, zo kan ik of iemand anders zien of er nog software opstaat die het toelaat om nog steeds toegang te hebben tot jouw computer. Hier kan je zien hoe je dit kan doen: https://kencenerelli.wordpress.com/2017/11/25/list-installed-programs-on-windows-10/ Je kan de inhoud van dit bestand kopiëren en plakken in een nieuw antwoord. 


Beste

een medewerker van Norton heeft Maandag van op afstand alle avast browser en virusscanner van mijn laptop verwijderd en veilig gemaakt doordat ik bij hen 360 standaard abonnement heb genomen.

Heb zojuist een bericht verstuurd en dat was na 10 nog leesbaar op de link verzonden maals maar na een half uur niet meer te lezen

 


Dat is heel goed nieuws. Gewoon om zeker te zijn. Ik zal nog eens kijken voor je andere probleem. Dat kan ook iets anders zijn. Dat niet noodzakelijk een verband heeft met dit topic.


@Jan Roelants ik ben ook heel content van norton zeer goede ondersteunig


Ik heb van mijn BPostbank een negatief antwoord gekregen . ik heb volgens hun de basisprincipes van voorzichtigheid niet nageleefd en geven ze geen tussenkomst

 


Bedankt voor de terugkoppeling. Test Aankoop zou nog een optie kunnen zijn, maar dan heb je nog geen absolute zekerheid, wanneer je hier lid van bent.


Reageer