Beantwoord

Foutboodschap smart televisie .

  • 24 January 2022
  • 20 reacties
  • 221 Bekeken

Sinds wij onze V5 box hebben vervangen door een V7 box, krijgen wij constant de foutboodschap

" WIFI niet verbonden " op onze Philips smart tv.

Dit terwijl de wifi wel degelijk verbonden is.

Dit hadden wij voorheen niet en het werkt enorm storend.

Hoe kan dit opgelost worden.

Alvast bedankt.

 

icon

Beste antwoord door Martin 24 January 2022, 15:04

Bekijk origineel

20 reacties

mss toch eerst eens proberen door de bbox te resetten om te zien of het iets oplevert.

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Als dit niks oplevert kun je proberen van One SSID te deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat) klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)

Hartelijke dank.

Zal ik deze avond eens proberen 👍

Probeer dit, probeer dat, reset dit, reset dat. Dat is alles wat jullie kunnen! Ik heb zelf al 10 keer voor die V7 moeten bellen. Telkens een andere medewerker met telkens een ander ‘oplossing’. Niets helpt! Jullie hebben dan maar een technieker gestuurd en daarna ging het wel. Tot gisteren. Dezelfde problemen zijn terug. Hoe is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +3

@Hjanssens 

Je maakt gebruik van PLC’s zie is je android decoder hiermee verbonden?

Branden alle lampjes hierop groen of brandt het ene lampje wit?

 

Groeten

Geert

Alles brandt groen

Reputatie 7
Badge +3

@Hjanssens 

ik stel vast dat de technicus op 11/02 deze PLC’s opnieuw heeft afgesteld. Daar ligt waarschijnlijk de oorzaak. De android decoder kan het best met een kabel verbonden worden. 

Dit is inderdaad niet altijd mogelijk, heb je die PLC’s al eens uit het stopcontact getrokken en na 15 sec. opnieuw bevestigd?

 

Groeten

Geert

Dat is al gebeurd. Ze zijn ook al vervangen. Verbinden met een kabel is niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Steken deze rechtstreeks in het stopcontact? 

 

Geert

Ja

Reputatie 7
Badge +3

@Hjanssens

De android decoder zal problemen blijven geven omdat deze draadloos verbonden is, ik zie dat je buiten netflix geen boeketten hebt op je tv profiel.

Vind je goed als ik een technicus naar je toestuur die een ander type decoder komt installeren? 

 

Geert

Bedoel je de V5 decoder. Die had ik hiervoor. Kan het zijn dat die iets slechter beeld geeft? Ik had deze ook gevraagd omdat die in een kast kon staan, maar als het niet anders kan dan moet het maar. En 2 nieuwe en sterkere adapters zijn ook geen oplossing?

Reputatie 7
Badge +3

Uit testen is gebleken dat zo’n android decoder liefst rechtstreeks met een kabel verbonden kan worden, dus sterkere adaptors/PLC’s zullen ook niet helpen. 

De v5c zend ook uit in HD echter heb je dan wel de apps zoals youtube niet meer. 

Gaat dat voor jou om zaterdag of maandag iemand voor langs te sturen? Ik zal de technicus opnieuw nogmaals ter plaatse nazicht laten doen en als het echt niet wil lukken zal ik hem een v5 compact laten plaatsen.

 

Geert

 

Maandag is ok voor ons. Ik heb wel nog een coaxkabel in de muur steken van in de tijd van kabel tv. Ik weet niet of ik via die weg kan gaan.

Er bestaan toestelletjes om een ethernetsignaal te transporteren via coax maar of je dan daardoor weer problemen zult krijgen met de v7 dat weet ik echter niet.

misschien kun je dan in de plaats van die coax een ethernetkabel trekken!

Ik kan hem proberen uit de muur te krijgen, maar weet niet of dat gaat lukken. 

loopt die coax niet door een PVC buis want ik heb bij mij thuis zelfs de ethernet kabel nog kunnen bij de coax bijtrekken, natuurlijk zal dit niet altijd lukken afhankelijk van de diameter van die buis.

Ik krijg geen beweging in de coax. Het zal dus terug naar de V5c worden.

louter ter info: bvb hier spreekt men over zo’n toestel om ethernet via coax te versturen

→ Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

→ Hirschmann Inca 1G (Internet over coax) omvormer hirschmann inca 1g inca moca internet coax coaxkabel coax adapter moca omvormer hirschmann inca coax omvormer moka hirschmann inca 1g hirschmann 1g ziggo moka 32 utp internet over (kabelshop.nl)

Reputatie 7
Badge +3

@Hjanssens 

maandag zal er een technicus langskomen tussen 09:00 en 13:00, hij belt je een half uur op voorhand op, op je vaste lijn.

coax kabels worden gebruikt voor de aansluiting van T*l*net, op onze aparatuur zal dat niet werken.

 

Groeten

Geert

Ok, bedankt. 

Reageer