Beantwoord

Flex S, internet snelheid

  • 6 February 2023
  • 8 reacties
  • 317 Bekeken

Wij zijn vorige vrijdag overgegaan van een Flex abonnement met vaste lijn naar zonder vaste lijn.
Onze (2) mobiele nummers zijn behouden en zijn nu omgedoopt tot Flex S.

De internetsnelheid die we hadden was 100/30 in de praktijk +/-  40-45,  8-10 up
18 is de minimaal gegarandeerde down (volgens speedtest-internet-connectie te vinden op https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html?#/speedResult)

Vandaag (maandag) krijgen we mail “je Flex pack is geactiveerd met als detail onze gegevens, o.a. de telefoonnummers. Maar ook deze verwarrende mededeling aangaande ons Flex pack

 

 

Volgens meerdere speedtesten heb ik geen sneller internet. Maar ik moet wel de snelheid testen via Wifi omdat mijn laptop geen ethernet aansluiting heeft. Ik merk ook geen snelheidswinst.

En ook volgens de speedtest-internet-connectie is er niks gewijzigd.

 

Zie ik ergens iets over het hoofd of doe ik iets fout?
 

 

icon

Beste antwoord door HadewychT 13 February 2023, 13:57

Bekijk origineel

8 reacties

Dat slaat precies op een Proximus Maxi Fiber 350 Mbps / 50 Mbps. Flex Fiber 

Heb je al eens de test gedaan of fiber naar je toe komt.
Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus

Ik dacht ook al aan fiber, maar dat kan gewoon niet. Fiber is nog niet voor direct.

 

Reputatie 7
Badge +4

= “marketing boodschap” vermoedelijk, nee?

internet maxi kan inderdaad gaan tot 350 Mbps op voorwaarde dat het

a )een fiberaansluiting betreft (zonder boost)

of eventueel

b) v35b “supervectoring” op  vdsl2 (koper) geactiveerd werd

Wat is nu precies “Supervectoring 35b“? | AVM België

De snelheid en capaciteit van het huidige VDSL-breedbandnetwerk verdubbelen? Het is mogelijk dankzij een wereldprimeur waarmee Proximus en Nokia in Andenne uitpakken. | Proximus Groep

Ik heb  evenwel geen idee over de stand van zaken m.b.t.dit laatste project in de diverse/sommige lokale netten

 

Indien u geen LAN aansluiting op uw laptop hebt geen WiFi 5/6 u normaal op korte afstand wel een goed idee van de situatie en last but not least voor Bbox3(v+) is er  op koper nog altijd “de Sagemtool/Bboxtool” om licht in de duisternis te scheppen indien nodig

 

 

 

 

 

 

 

Aangezien ik nog niets gemerkt heb van sneller internet zal het wel een “marketing boodschap” zijn, inderdaad. Fiber is hier nog lang niet voorzien,  “supervectoring” is misschien op komst?

Mijn laptop heeft een Intel AX201 wifi6 chip die grote snelheden moet aankunnen, maar die worden alleszins niet eens gemeten. Spijtig is mijn B-Box geen Sagem 😕

Gezien je gegarandeerde snelheid die aangegeven wordt (& ook je speedtest hierboven) zou je ook zeker geen 350Mbps kunnen halen want op die afstand beginnen de VDSL2 en Supervectoring snelheden op gelijke hoogte te komen. 

@Luc.M 
@YorickP 

Mag ik vragen hoe en waarom het antwoord van Martin als “Beste Antwoord” werd beoordeeld en door wie?
Alleszins niet door mij. Zie ook mijn antwoord op Martin. Dat lijkt me toch duidelijk?

Ik heb geen concreet antwoord op mijn vraag en het antwoord van @M_016 (marketing) lijkt me zelfs het dichtst in de buurt te komen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb het ‘beste antwoord’ terug uitgeschakeld. 

De snelheid van je lijn is afhankelijk van de afstand van je lijn tussen je woning en onze straatkast. Dit zorgt ervoor dat je lijn op 20Mbps geprogrammeerd is. Dit is de gegarandeerde snelheid. Deze is door DLM al wel verhoogd is naar 50Mbps op dit ogenblik. Je upload is nu 10Mbps. Deze snelheden kunnen wel aangepast worden afhankelijk van de kwaliteit van je lijn. 

Ik kan je geen duidelijk antwoord geven waarom je die mail met die snelheden gekregen hebt. Dit zijn inderdaad snelheden voor een Fiberlijn die nog niet beschikbaar is bij u. Mijn excuses voor de verwarring die hierdoor ontstaan is. 

Dank je voor de verduidelijking!

Misschien is dat tegenwoordig de standaard mail bij het aansluiten van of wijzigen naar Flex?
Gratis reclame, een blik op de toekomst 😉

Reageer