Vraag

Fiber via gevel

  • 21 May 2023
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Ik woon op een appartement en de vereniging van medeëigenaars heeft beslist dat de gemeenschappelijke delen niet mogen gebruikt worden voor de aanleg van de Fiber.

Ik zou nu via de gevel willen gaan maar ook hier eist de syndicus vooraf een plan. Ik ben dan naar de plaatselijke Proximus winkel gegaan, daar werd een mail gedaan naar de technici van Fiber maar tot op heden heb ik nog altijd niets gehoord. Wat kan ik doen?


4 reacties

Ter info: In de grote steden is het normaal PX zelf die de aanleg doet en voor de rest is het normaal via Fiberklaar en moet je mss bij hen ten rade gaan. 
 - Kies voor fiber in je appartementsgebouw: klaar in 5 stappen - Syndicus
 - (Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan )

Dus controleer eens op je adres of je aansluitbaar bent : Adres check (fiberklaar.be)

Als dit zo is krijg je volgend antwoord :

Hoera, je woning is aansluitbaar!

Vraag nu je gratis huisaansluiting aan.

Overtuigd van de voordelen van fiber? Super!  Vul dit formulier in om je woning gratis fiberklaar te laten maken.
Wat mag je verwachten als je dit invult?

  • Je bevestigt dat je fiber bij jou thuis of in je zaak wil. 

  • Zodra we in je buurt beginnen bouwen, ontvang je een brief of e-mail. Daarna komt de aannemer langs om met jou te kijken of en hoe we jouw woning of zaak kunnen voorzien van een glasvezelkabel en fibercontactdoos.

  • Jij beslist dan of je je woning effectief laat fiberklaar maken.

NB: PX medewerkers komen pas morgen terug langs hier op het forum

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik woon op een appartement en de vereniging van medeëigenaars heeft beslist dat de gemeenschappelijke delen niet mogen gebruikt worden voor de aanleg van de Fiber.

Tenzij het betrokken appartementsblok op de rooilijn met het openbare domein gelegen is vrees is dat er dan ook nog een probleem kan zijn (nl eventueel ondergronds gebruik van de voortuin als gemeenschappelijk domein)

Indien daarentegen de voorgevel van het appartementsblok zich op de rooilijn bevindt en uw appartement zich aan de voorzijde bevindt kan Proximus (of Fiberklaar of een andere) conform de toepasselijke wettelijke bepalingen gebruik maken van de gevel op de rooilijn om fiber in uw straat aan te leggen en kan uw aansluiting in principe verzekerd worden via de voorgevel ter hoogte van uw appartement)

Mocht de syndicus (of de algemene vergadering )zich hiertegen ook nog verzetten kunt u eventueel beroep doen op het vredegerecht (als bemiddelaar of voor een uitspraak/vonnis)

BESLISSING VAN DE ALGEMENE VERGADERING IN EEN VME - Colpaert Advocaten

 

nog ter bijkomende info de  3 opties van aansluiting:

 

Reputatie 7
Badge +3

@punker 

Kan je in je forumprofiel het betrokken adres invullen?

dan kunnen we meer info zoeken… 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

Reageer