Beantwoord

fiber telefoon

  • 24 June 2023
  • 5 reacties
  • 92 Bekeken

Hallo ik heb een vraag over fiber als je als je de stopcontact uittrekt als het omweer kun je dan blijven bellen aub ?

 

MVg

icon

Beste antwoord door M_016 24 June 2023, 10:53

Bekijk origineel

5 reacties

Normaal wordt je dan op VoIp gezet, dus moet alles blijven op staan tot en met de bbox.

Of PX ook uitzonderingen kan maken en je TF lijn over koper kan blijven laten werken, dat antwoord moet ik je schuldig blijven, daar kunnen bv de PX medewerkers op antwoorden als ze maandag terug langskomen.

NB: Het is ook zo dat binnen enkele jaren koperlijnen toch gaan verdwijnen.

Reputatie 7
Badge +4

Wanneer u op fiber aangesloten wordt, dient uw analoog toestel niet meer via de NTP2007 van Proximus maar via een RJ11 poort (groen) op de Bbox3(v+)/internetbox te worden aangesloten

Indien u bij een analoog toestel de elektrische voeding tijdelijk uitschakelt, zal de basistelefoondienst (bellen.& opgebeld worden) via de de Bbox3(v+)/internetbox verzekerd blijven tenzij u ook de elektrische voeding aldaar onderbreekt

 

P.S.

GSM-antennesites en straatkasten (ROP) beschikken normalerwijze over ingebouwde batterijen om een eventuele stroomuitval  van Fluvius enige tijd (tot een paar uur) te overbruggen

@M_016 heb jij er weet van dat PX naast fiber ook nog op vraag van de klant telefonie nog zou willen verder verzorgen over de koperdraden?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ik heb geen weet van enig dergelijke optie

eens er fiber in het publieke domein beschikbaar is:

kunt u als nieuwe klant (of bij een technische wijziging bij/voor een bestaande klant)  in principe enkel nog op fiber aangesloten worden 

wordt het lokale kopernetwerk normalerwijze uiterlijk binnen een termijn van 5 jaar uit gebruik genomen 

 

@M_016 

Ok en bedankt, ik veronderstelde dit inderdaad ook zo, maar je weet maar nooit hé.

Reageer