Vraag

Fiber pack: verandering van Bbox en/of decoder

  • 17 December 2022
  • 1 reactie
  • 345 Bekeken

Hallo allen,

Korte vraag ivm de Fiber packs die nu stevig gepromoot worden: komt er bij de switch naar fiber ook een noodzakelijke verandering in de Bbox en/of TVdecoder, of kan ik mijn bestaande blijven gebruiken? Ben namelijk heel tevreden van mij  V5mini en hoor veel minder goede dingen over de Android decoder dus zou dat liever zo houden.

 

Mvg!


1 reactie

@ruther Dat zal geen enkel probleem zijn om je bbox3V+ te behouden alsook je v5 compact decoder ( V5 compact, waar ik trouwens ook heel tevreden mee ben )

Je fiber installatie bestaat uit een fiber intro doos “ONTP” (die de inkomende glasvezel termineert) en van daaruit loopt een patch fiber kabeltje naar je glasvezelmodem (NTP) die het glasvezel signaal omzet naar een ethernetsignaal, dat via een utp patch kabel aan de WAN poort van je bbox3/router zal verbonden worden en voor de rest blijft en wordt alles verder verwerkt in je bbox3 en verderop…. , net zoals nu met je VDSL signaal over koper.

Met VDSL zit je VDSL modem inwendig in de bbox en deze zette het VDSL signaal om naar een ethernetsignaal dat verder door de bbox3 verwerkt wordt.   (de uitwendige WAN poort van de bbox3 is niet nodig en wordt niet gebruikt in deze toepassing)

Hier kun je de aansluiting van de bbox3v+ met fiber volgen → b-box 3v+ - Installatiegids (proximus.be)

PS: De moderatoren van het Proximus team komen pas maandag terug langs hier op het forum.

Reageer