Vraag

fiber modem poorten niet actief?

  • 5 March 2022
  • 7 reacties
  • 636 Bekeken

Beste, 

 

kunnen de 3 overige poorten op de fiber modem geactiveerd worden? Of zitten die daar maar wat te zitten?

Nu krijg ik enkel reactie op poort GE1. Overige poorten geven geen kik. 

Bedankt!


7 reacties

FYI: Tegenwoordig plaatsen ze een kleinere model met maar één  aansluiting.

best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Bedankt voor je reactie Martin. 

 

Maar kunnen de overige poorten op het modem ook gebruikt worden? Om bv naast de bbox een eigen router te installeren?

 

Bedankt. 

Ik weet niet echt of proximus die zullen activeren, en moet dit antwoord overlaten aan een proximus forummedewerker die morgen terug langskomt.

je hebt wel een bijkomend probleem als je zou een decoder aansluiten achter je eigen router dan zal die niet werken aangezien de router de bbox3 moet kunnen zien.

maar wat je ook wel eens kunt proberen is van een tweede pppoe sessie (internet verbinding) op te starten op je eigen router door hem met zijn wan op een ethernetpoort van de bbox3 aan te sluiten aangezien de bbox3 pppoe pass trough ondersteunt.

hier wordt bv wat uitleg gegeven → Je privérouter instellen | Proximus

Hallo, 

De bedoeling is, om openDns te gebruiken voor AL mijn toestellen (bedrade en niet bedrade) in de woning. Ik vind de parentconrtol te beperkt. Ik wil iets meer mogelijkheden. 

 

Ik heb dit gepoogd te doen met de DynDNS functie in de Bbox, maar deze blijft steeds hangen. 

 

Ik had gehoopt om op poort GE2 een eigen netwerk op te zetten, waar ik mijn eigen functionaliteiten aan kan toevoegen. Bedraad en niet bedraad. De Bbox zou ik op poort GE1 laten werken en die kan dienst doen voor het aantal decoders in de woning. 

 

Ik wacht bericht af van de proximus medewerkers.

Reputatie 7
Badge +4

@joerivda Per aangesloten lijn is er maar 1 poort beschikbaar op de fibermodem. Het is dus niet mogelijk iets aan te sluiten op GE2. Zoals Martin al aangaf, zal er op de nieuwe modellen maar 1 poort bschikbaar zijn. 

Zoals Martin al aangaf pope sessie starten op wan interface van je eigen router die je aansluit op gelijk welke LAN poort van je BBOX (ik ben nog geen router tegen gekomen die geen pppoe ondersteund).

je moet je gebruiker en paswoord ingeven voor deze pope sessie, let op dit is niet je proximus login account maar een specifieke account die op je papieren staat die je hebt ontvangen.

user is ietsXXXXXXXX@PROXIMUS of XXXXXXXXX@SKYNET

als je het paswoord niet meer terugvind kan je het opnieuw instellen via het proximus portaal, LET OP!!!
als je dit doet moet je het paswoord ook aanpassen in je bbox want deze gebruikt die ook!

hopelijk kan je hiermee aan de slag.

hier de proximus help pagina
en kiezen voor “je router gebruiken met router functionaliteit”
 

 

als je het paswoord niet meer terugvind kan je het opnieuw instellen via het proximus portaal

TBI: 

Je modem manueel verbinden met internet? Houd je gebruikersnaam en het wachtwoord van je internetaansluiting bij de hand. Je vindt beide terug:

In de welkomstbrief

Je gebruikersnaam en wachtwoord staan in de welkomstbrief die je kreeg toen je klant werd bij ons. Je vindt ze terug onder de kader Configuratie-informatie.

Via MyProximus

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

     Bekijk je producten
  2. Kies je internet product.
  3. Tik op Instellingen of scroll naar beneden.
  4. Voer het nieuwe wachtwoord twee keer in het veld Instellingen in.
  5. Kies Opslaan.
  6. Verbind je met internet via je modem en surf naar het adres 192.168.1.1
  7. Log in op de modem met het User password (te vinden op de achterkant van de modem).
  8. Ga naar Netwerkconnectiviteit Internet. Klik op de pijl.
  9. Voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig.

Je nieuwe wachtwoord is actief binnen de 2 uur.

NB: je pppoe Internet gebruikersnaam “XXXXXXXXXX@PROXIMUS” kan je ook vinden eens je ingelogd bent op je bbox 

hier → Bbox Onthaalpagina

of ook nog via Myproximus : hier → Myproximus Producten | Proximus

Reageer