Vraag

Fiber Installatie: Wachten op godot 2.0

  • 4 July 2023
  • 0 reacties
  • 27 Bekeken

Dag iedereen,

Even wat context: ik ben consultant en werk van thuis uit. Heb dus continue mijn internet nodig. GSM abonnement zit niet bij proximus, maar bij orange van het werk. Dus ik moet 4G van hen gebruiken om toch internet te hebben. We verhuisden op 27 juni naar een nieuwbouw en gingen in op het mynewhome pakket van proximus. Leek de beste voordelen te hebben… service misschien niet meteen inbegrepen.

Dinsdag 27 juni ben ik verhuisd naar een nieuwe buurt. Installateur van Proximus kwam ook die dag - aansluiten digibox, internet en de hele hutsekluts. Ze waren 2u+ bezig in de garage toen ik me begon af te vragen waarom het zo lang duurde. Wat bleek: fiber aftakking van de hoofdleiding stuk voor ons huis, feest. Goed, hier kan niemand wat aan doen, maar het moet wel opgelost raken. De installateur kon het zelf niet oplossen, dus ik moest rekenen op de “interne dienst” die me binnen de dag gingen opbellen om een afspraak in te plannen. Geen alternatieven geboden. 

Woensdag 28 juni, terug gebeld naar customer service. Wachttijden waren iets langer dan verwacht en daarom nog geen telefoon van “interne dienst”. Ze boden alternatief, draadloze model met 1TB 4G dat ten laatste tegen donderdag geleverd zou worden. Goed, geen probleem, 1 dag lukt nog wel. 

Donderdag 29 juni, pakket niet geleverd, geen telefoon. Terug gebeld naar de klanten dienst. Tot 4x toe moeten bellen en in de wachtrij staan. Meerdere malen 30m+ on hold, meerdere malen afgelegd tijdens gesprek, … Toch iemand te pakken gekregen, Persoon heeft ticket gelogd en op urgent gezet, maar ook geen oplossingen geboden. Bevestigde dat draadloze 4G modem ten laatste morgen er zou zijn.

Vrijdag 30 juni, geen mail, geen telefoon, geen pakketje. Opnieuw gebeld en uren aan de telefoon gehangen met customer service. Conclusie: ze konden me geen oplossing bieden alleen een compensatie op toekomstige factuur internet (-5€/12m) en gsm abonnement (-3€/12m). Heb dit nergens bevestigd gezien op papier. Dus hoop dat dit in het dossier vermeld staat. Daarnaast kreeg ik ook twee cinema tickets ter compensatie (???) maar wel geen afspraak. Ook voegden ze 1TB 4G toe op het gsm abonnement dat op mijn account stond, dat van mijn vriendin. Hier ben ik dus niets mee want ze werkt niet van thuis uit en ik heb een gsm bij Orange van het werk.Gevraagd of ik zelf kon bellen naar de interne dienst maar dat was niet mogelijk. Geen zicht op wanneer ik opgebeld zou worden. Ze vroegen of ik nog wou wachten tot zaterdag op het pakketje en anders contact op te nemen met customer service op maandag. Zogezegd zo gedaan.

Zaterdag 1 juli, geen mail, geen telefoon, geen pakket. Geen enkel uitzicht tegen wanneer de kabel vervangen kan worden en de installatie kan afgewerkt worden. Bpost was het pakket ook kwijt en kon me niet vertellen waar het zich bevond of wanneer het toe ging komen.

Maandag 3 juli, pogingen gedaan via telefoon, messenger, … maar er werd afgelegd of er werd geen oplossing geboden of de customer service persoon verliet het gesprek. Dan ben ik maar naar een fysieke winkel geweest voor een oplossing te krijgen, want dit is gewoon niet meer te doen. Je kiest dan voor Proximus en dan meer miserie dan iets anders en ik ben nog maar overgeschakeld. In de winkel zagen ze inderdaad dat alles volledig blok zat: zowel interne dienst als verloren draadloze modem. Geen succes dus… als alternatief boden ze me een nieuw gsm nummer aan (???) met ook 1 TB 4G tot alles geregeld was. Dit moet ik wel eerst betalen en wordt pas achteraf van de factuur afgetrokken. Al geluk dat mijn GSM 2 SIM kaarten aan kan. Maar opnieuw geen afspraak of uitzicht op wanneer ze de kabel komen regelen. Dan maar wachten op de interne dienst zeker tot ze bellen met deze tijdelijke oplossing….

Dinsdag 4 juli, telefoon, eindelijk de interne dienst. Ze vragen of we beschikbaar zijn op zaterdag om zowel de kabel de vermaken als de de installatie af te ronden. YES, succes….. was het maar waar… na 15m on hold te staan na het vragen van het tijdstip kreeg ik het antwoord: aanvraag kan niet gedaan worden voor de afspraak doordat je hele dossier vast zit. Dus ik moet de boel cancellen en kan niets voor je betekenen. Gesprek afgesloten.

Hier sta ik nu dan, meer dan een week zonder oplossingen en met maar halve tussen oplossingen zonder zicht op de kabelfix. Ik werk van thuis uit … Frapant dat je opgebeld wordt voor dan weer alle hoop af te nemen. Afspraak kon pas op zaterdag, wat weer bijna een volledige week is… zou hier ASAP een defenitieve oplossing voor hebben want men zou twijfelen om heel de boel af te zeggen en naar de concurrentie te gaan door deze miserie.

 

Gefrustreerde groeten,

Pieter


0 reacties

Geen reactie

Reageer