Vraag

Fiber Gigabit wat met de 2 gratis mesh boosters?

  • 11 December 2022
  • 33 reacties
  • 630 Bekeken

  • Rising star
  • 13 reacties

Via de Website van Proximus bestelde ik een abonnement op Fiber Gigabit
In de veronderstelling dat ik kan surfen tegen 1Gbps/100Mbs

en recht heb op 2 Wifi mesh Boosters, zoals vermeld in ‘Meer weten’

 

Als ik vraag om de Wifi mesh boosters blijken dat deze niet gratis zijn, maar dat ik deze moet huren

Als ik kijk op MijnProximus zie ik dat de snelheid 350Mbps/50 Mbps is

 

Ik heb de vraag zowel telefonisch als in een Proximus winkel gesteld, in de winkel gaf men mij eerst gelijk maar uiteindelijk kon men mij toch niet verder helpen.

Vandaar dat ik het nu via deze weg probeer.

Ofwel heb ik tijdens de bestelling iets over het hoofd gezien of wel klopt de info op jullie website niet.
Wat loopt er fout?

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_xs_pack/particulieren/packs/cr-all-flex-packs/flex-xs-configurateur.html/?type=fiber

zie hieronder de print screens

 


33 reacties

Ter info: Morgen kunnen de PX forummedewerkers dit even natrekken daarom ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Trouwens met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier morgen de draad terug opnemen.
De optie 1 Gbps down is (op dit ogenblik) enkel voorhanden voor packs (Flex fiber internet+TV+telefoon of Fles xs fiber internet+mobiel)

Heb je een http://speedtest.net uitgevoerd op bv een laptop/pc die direct verbonden is met de bbox en hoeveel geeft dit als resultaat. 

Je kan ook eens de fibermodem resetten door het restknopje 20 sec ingedrukt te houden en dan nog eens de speedtest doen om te zien of je snelheid verhoogd is.

als dit nog geen hoog resultaat geeft kan het zijn dat nog niet alles doorgestroomd is als je nog maar recent je abonnement besteld hebt, maar dit kunnen de PX forummedewerkers dan even natrekken.

 

 

Badge +4

Fiber internet alleen is 350 Mbps , de Fiber Gigabit is enkel in een pack.

@RedsFan maar als je via die bovenstaande link besteld moet je daar dan toch ergens op attent gemaakt worden, nee ? of is wat op die eerst pagina staat de wortel om je te lokken ;-)

Badge +4

Is wel misleidend, maar als men een pack wil samenstellen kan je idd kiezen tussen de 350 (standard) of de gigabit … maar dan moet je ook de rest van het pack aanduiden wat men er nog bij wil zoals tv en/mobiel enz.

Ik weet niet of men voor internet alleen ook deze keuze hebt…

Als de topicstarter enkel internet alleen bestelde zal hij idd enkel 350 Mbps krijgen , omdat er geen andere opties werden toegevoegd.

voor alle duidelijkheid ik koos voor Internet + mobile

volgende stap Fiber Gigabit
in stap 3 kon ik bij extra opties aanduiden of ik Light TV eraan wilde toevoegen
dit heb ik niet gedaan (deze vraag leek mij overbodig daar ik eerder al voor Internet + Mobile had gekozen)

 

 

 

Ik heb de stappen ook eens gevolgd en inderdaad je ziet duidelijk de optie 1Gbps staan, dus zou je wel 1Gbps moeten krijgen.

heb je de fibermodem al eens gereset en als je snelheid toch nog geen 1Gbps ook eens de bbox heropstarten (10 sec zonder stroom zetten) 
Maar in ieder geval de PX medewerkers kunnen het verder natrekken/corrigeren.

Reputatie 7
Badge +4

Best de reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum voor een oplossing/correctie afwachten

CS_Pack_FlexXS-_fiber_NL~2022-07-01-08-19-38~cache.pdf (proximus.be)

= U hebt op basis van bovenstaande gelijk en Proximus dient blijkbaar een aanpassing in hun systemen door te voeren

& het is trouwens ook zoals @RedsFan reeds aangehaald heeft een flex Pack en geen alleenstaand Internet abonnement. Dus we zijn het allemaal roerend eens :-)

Ik had ook graag eens geweten of dit door een fibermodem reset en evt bbox herstart ook zo in orde komt (het is bij anderen toch zo in orde gekomen)

Martin,

 

Blij om te horen dat jij tot dezelfde conclusie komt
Ik vermoed dat dit ook geld voor de 2 Wifi mesh Boosters, zoals vermeld in ‘Meer weten’

 

ik heb de modem nog niet gereset (klopt toch dat dit het kleinste van de 2 kastjes is )

hieronder de speedtest (PC is rechtstreeks aangesloten op de router)

 

inderdaad ook de 2 wifi boosters V2 en dit kunnen de PX forummedewerkers/moderatoren dan ook bevestigen.

links boven de fiber modem / rechtsboven BBOX/Router / rechts onder fiber/intro/aansluitdoos

hier → kan je ook zien wat er onder packs valt en onder internet abo’s 
Contract samenvatting | Proximus

De wifi mesh boosters werken samen met de de bbox4 (Internet box) 
Alleen heb ik er nog geen idee van of de Mesh functie nu al op punt staat met deze bbox4, was een tijd geleden toch nog niet het geval.

Op de foto hierboven is de zwarte doos een bbox3

Je kan ook altijd de speedtest uitvoeren met Speedtest Custom - Test your internet speeds

maar dit zal wel ± het zelfde resultaat opleveren.

Reputatie 7
Badge +3

@J_Le  Het pack xs geeft geen mogelijkheid dit te activeren.  Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@J_Le  Kijk eens https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_xs_pack/particulieren/packs/cr-all-flex-packs/flex-xs-configurateur.html/?type=fiber bij de algemene voorwaarden internet.
 

 

Als je dit had aangevinkt was je automatisch naar een Flex pack gegaan. Als je wil kun je steeds de swap doen naar een flex pack. En inderdaad, in een flex pack is de booster inbegrepen.

Reputatie 7
Badge +4

Er is dan stricto senso dan toch een juridisch probleem dat door product/marketing management en de juridische diensten dient te worden verholpen 

cfr website algemene voorwaarden

https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_xs_pack/particulieren/packs/cr-all-flex-packs/flex-xs-configurateur.html/?type=fiber bij de algemene voorwaarden internet.
 &

website contractuele samenvattingen

CS_Pack_FlexXS-_fiber_NL~2022-07-01-08-19-38~cache.pdf (proximus.be)

 

Flex XS fiber bestaat niet wel Flex XS fiber +

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@M_016  Ik doe navraag. Mogelijks komt het doordat ER een voucher actief staat?? Het activeren is in elk geval momenteel niet mogelijk.  Ik laat nog feedback. Groetjes Luc

Iedereen alvast bedankt voor de info
het blijft voor mij een verwarrende situatie

 

@Luc.M  
ik ben benieuwd voor je feedback

Je link naar de configurator is dezelfde als diegene die ik heb gebruikt en waar je kon kiezen tss
print screens vind je in mijn eerste bericht

Standaard & fiber gigabit het prijskaartje van mijn flex fiber werd ook aangepast als ik de fibergigabit aanduidde 

zojuist modem en router herstart

hieronder het resultaat met pc die rechtstreeks met router verbonden is
download lijkt mij weinig

 

 

heb je de fibermodem als eens gereset.

Als je de speedtest doet is dat dan alleen je pc die contact maakt met de bbox en niks anders dat contact maakt via wifi of netwerkkabel let de bbox.

Martin,

Ik heb reset gedaan door zowel modem als router 20tellen zonder stroom te zetten
hieronder test als enkel Pc verbonden is met router (voor alle zekerheid had ik d wifi uitgezet)

 

 

 

 

Een reset gebeurt niet door de spanning te onderbreken maar terwijl het toestel onder spanning staat het verzonken resetknopje 20 sec ingedrukt te blijven houden.
De spanning even onderbreken komt neer op rebooten wat niet het zelfde is als resetten.

Best eerst met de fibermodem alleen eerst proberen te resetten en dan speedtest doen en dan kun je de bbox ook resetten als er geen verhoging was te bespeuren en dan weer een speedtest doen.

 

Martin

reset brengt geen verbetering

na reset modem
 

na reset router

 

Dan zal er niks anders opzitten dan te wachten tot maandag zodat de moderatoren van het PX forumteam dit verder kunnen onderzoeken.

@J_Le ik dacht ineens mss ligt het aan je netwerkkaart van je pc die mss maar 100Mbps aankan Check je netwerkkaart haal je het maximale uit je glasvezelverbinding (caiway.nl)

maar aangezien je meer dan 100Mbps meet is het weinig waarschijnlijk 

Hoe de netwerkkaart in Windows 10 op maximale snelheid te configureren | Windows Nieuws (windowsnoticias.com)

Dan zal er niks anders opzitten dan te wachten tot maandag zodat de moderatoren van het PX forumteam dit verder kunnen onderzoeken.

 

@Martin

Aan de netwerkkaart ligt het niet die geeft 1000Mb

 

 

@J_Le Ok, dan zullen we moeten afwachten tot morgen iemand van de moderatoren van het PX forumteam dit verder onderzoekt.

 

Bijkomende vraag uit interesse is het zo’n witte fibermodem dat je hebt→ 

 

Martin
Ik heb de middelste (klein zwart)

Reageer