Vraag

Fiber beschikbaar in de straat, maar niet op mijn adres

  • 27 July 2023
  • 17 reacties
  • 408 Bekeken

Hallo,

 

In mijn straat (Mechelsevest, 3000 Leuven) werd al meer dan een jaar geleden fiber gelegd.

Ons appartementsgebouw werd echter later aangesloten (eind april 2023) omdat de VME eerst nog goedkeuring moest geven en dat heeft op zich laten wachten.

In de kelder is er nu dus glasvezel binnengetrokken en aangesloten aan een “bakje” aan de muur.

Ik heb sinds begin mei al verschillende keren gecontroleerd of ik al een fiberaansluiting in mijn appartement kan krijgen, maar ik krijg steeds de boodschap dat fiber op komst is, maar dat ik nog geen aansluiting kan krijgen.

Als ik een check doe op het adres van de buren links en rechts van mij zie ik dat zij wel een fiberaansluiting kunnen krijgen, dus de straat is wel al aansluitbaar.

Is het mogelijk om na te gaan wanneer ik fiber kan krijgen?


17 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@David V Kan u mij ook het huisnummer, busnummer, verdiep bezorgen.Dit kan in uw profile onder ticket.Dan vragen we het verder na voor u.Groetjes,Joel

@Joel M De gevraagde informatie is toegevoegd onder Ticket. 

Even inpikken op dit topic …. zelfde vraag voor Tervuursestraat, 3000 Leuven.

Omliggende huisnummers kunnen allemaal aangesloten worden volgens de online test, behalve onze woning. Werken werden in de periode aug - nov 2022 uitgevoerd in de straat.

 

Is het mogelijk om dit even na te kijken?

Reputatie 7
Badge +3

@Raf_Leuven 

volgens de planning die wij kunnen raadplegen: “Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 22-11-2023”

Tegen die tijd ga je hiervan wel bericht krijgen.

groetjes,

Tina

 

Zou ik ook een update kunnen krijgen over mijn oorspronkelijke vraag voor de Mechelsevest?

Mijn volledige adresgegevens staan in mijn profiel aangevuld.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @David V we zijn de interne fiberbekabeling vanuit de technische ruimte naar elke living unit/business unit aan het afronden, je gaat dus snel bericht krijgen. Groetjes, Heidi

@tina.b 

Bedankt voor de reply.

Nog even verduidelijken dat het een prive woning betreft, dus er is eigenlijk geen aanleg infrastructuur in het gebouw aan de orde.

Voor de werken in de straat beonnen was er al eens een bericht (+/- 18m geleden) ivm sydicus goedkeuring waarop ik toen al gemeld heb dat het een privewoning is. Misschien hangt er daarmee nog iets vast?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Raf_Leuven we geven het (voor de zekerheid) door aan de achterliggende dienst!

@HeidiE Ondertussen zijn we toch weer 2 maanden verder, maar nog steeds geen vooruitgang te zien.

Er is alleszins nog geen enkele bekabeling vanuit de technische ruimte getrokken, het enige wat er sinds eind apri all in de technische ruimte te zien is, is de inkomende fiberkabel en de “doos” in onderstaande foto.

Moet ik echt gewoon afwachten tot er bij Proximus of een of andere onderaannemer ineens iemand aan denkt om de bekabeling vanuit onze technische ruimte naar de appartementen te trekken (wat me raar lijkt, want niet alle bewoners van alle appartementen zijn geïnteresseerd in een fiberaansluiting), of kan ik toch zelf actie ondernemen om mijn appartement aangesloten te krijgen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @David V Fiber planningsdienst voorziet dat de infrastructuurwerken hier volledig klaar zullen zijn 28/03/2024 - vanaf dan zal het mogelijk zijn om Fiber te bestellen.

@Raf_Leuven

volgens de planning die wij kunnen raadplegen: “Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 22-11-2023”

Tegen die tijd ga je hiervan wel bericht krijgen.

groetjes,

Tina

 

Beste, kan u aub nog eens de status hiervan bekijken? Nog steeds geen nieuws. Mvg, Raf

Reputatie 7
Badge +3

@Raf_Leuven  
Building Termination Status:Building new
Start aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-09-2023
Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

@Raf_Leuven  
Building Termination Status:Building new
Start aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-09-2023
Einde aanleg fiber infrastructuur in het gebouw: 03-10-2024

 

Bedankt, misschien toch even verduidelijken dat het een privéwoning betreft, dus geen infrastructuur aanleg in het gebouw zelf…. De data voor de zogenaamde interne aanleg blijven maar verschuiven, al via een aantal kanalen proberen communiceren hierover, echter lijkt het onmogelijk om de juiste personen te laten inzien dat het een privéwoning is en geen appartement. 

Er hangt ook reeds een opgerolde kabel op de gevel van de buren te wachten sinds >12 maanden… de ganse straat is aansluitbaar sinds een jaar… 

Kan je dit aub even opnemen met de achterliggende diensten? Zo komt het nooit inorde.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Raf_Leuven Fiber infrastructuur is nog niet beschikbaar in de volledige straat, de info van @Luc.M is correct.

Dag @David V Fiber planningsdienst voorziet dat de infrastructuurwerken hier volledig klaar zullen zijn 28/03/2024 - vanaf dan zal het mogelijk zijn om Fiber te bestellen.

Beste Heidi,

ondertussen zijn we al enkele weken later dan die geplande datum van 28/3/2024, maar jammer genoeg zijn er nog geen bijkomende werken (of toch geen zichtbare) gebeurd, en volgens de fiberchecktool ben ik nog steeds niet aansluitbaar.

Kan u eens nagaan of deze werken spoedig een aanvang zullen nemen?

Alvast bedankt! 

@HeidiE is het mogelijk om mijn vraag in bovenstaande post eens na te kijken?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @David V de geplande datum werd intussen door onze Fiber planningsdienst aangepast naar 09/10/2024. Mvg, Heidi

Reageer