Vraag

fiber

  • 21 November 2023
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, Weet jullie hoe ze juist fiber in huis leggen?  Doen ze dit op dezelfde manier als ze er voor deden.  Want heb op proximus naar filmpje gezien en daar wordt gezegd dat ze het door de gevel doen. Mijn oude aansluiting hebben ze vanaf het straat in de kelder een aansluitdoos geplaatst. En van daar uit 2 kabels door gestoken naar contactdoos ven Niko in woonkamer.. En daar staan ook de modem en tv decoder. Want als ze het langst de gevel doen moet er bijna 20 meter  draad door de living en woonkamer komen.


6 reacties

Reputatie 2

Hallo, Weet  er iemand vanj ullie hoe ze juist fiber in huis leggen?  Doen ze dit op dezelfde manier als ze er voor dede n.  Want heb op proximus naar filmpje gezien en daar wordt gezegd dat ze het door de gevel doen. Mijn oude aansluiting hebben ze vanaf het straat in de kelder een aansluitdoos geplaatst. En van daar uit 2 kabels door gestoken naar contactdoos ven Niko in woonkamer.. En daar staan ook de modem en tv decoder. Want als ze het langst de gevel doen moet er bijna 20 meter  draad door de living en woonkamer komen.

 

@Proximus_Moderatoren:

een dubbele topic werd door GommersS opgestart hier → fiber aansluiting | Proximus Forum

Reputatie 2

@Proximus_Moderatoren:

een dubbele topic werd door GommersS opgestart hier → fiber aansluiting | Proximus Forum

Hallo Martin, ik weet dat ik het 2 maal geplaatst heb. Maar weet je ook het antwoord op mijn vraag.? Want niemand heeft al gereageerd. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat ook een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum vanop afstand u hieromtrent ook geen concreet antwoord zal kunnen geven 

Grenst de voorgevel van uw woning aan het publieke domein (= op de rooilijn) en bevindt de fiberkabel van Proximus zich zoals bv. de teledistributiekabel zich op deze gevel

of zit de Proximus fiber in het publieke domein zich bv. onder het voetpad?

 

Ik vermoed dat enkel een Proximus technieker u ter plaatse een concreet voorstel zal kunnen formuleren dat u uiteraard al dan niet kunt aanvaarden

 

Stel dat de Proximus fiber zich zoals de koperen telefoonkabel zich onder het voetpad bevindt en dat uw huidige koperen telefoonaansluiting in een wachtbuis onder uw voortuin geplaatst werd, lijkt het mij normalerwijze mogelijk dat Proximus deze buis eventueel herbruikt voor fiber en deze fiber via een bestaande wachtbuis in huis doortrekt naar uw woonkamer (voor plaatsing van de fibercontactdoos, fibermodem en internetbox)

Ik vermoed evenwel dat u ergens (in uw kelder?) ook een Proximus NTP2007 contactdoos zou moeten hebben en dat er van deze NTP2007 2 (telefoon)kabels naar uw Niko contactdoos vertrekken (1voor telefonie/telefoon en 1 voor dsl/bbox)

 

 

TBI: Als de kabel op je voorgevel loopt dan kan je op het moment dat ze komen voor de aanleg, ze altijd vragen of ze de fiber naar beneden willen aanleggen voor een kelderaansluiting. 

Reputatie 7
Badge +5

@GommersS Voor zover ik kan zien is de aansluiting geplaatst op de gevel en zal de aansluiting vermoedelijk ook via de gevel naar binnen worden gebracht.

Reageer