Vraag

fiber

  • 23 September 2023
  • 10 reacties
  • 214 Bekeken

Hoi

ik betaal voor flex fiber abonnement.

nu heb ik al verscheidene malen contact opgenomen met proximus met de vraag als ik betaal hoor glasvezelkabel moet deze toch binnen liggen?

ja mevrouw u hebt glasvezel is het antwoord terwijl er geen enkel glasvezelkabel binnen getrokken is ze liggen nog steeds in de straat bovengronds niet aangesloten??

heeft nog iemand dit voor ?


10 reacties

@Pascaleke 

Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en je meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pascaleke ik vraag de collega’s van Fiber om dit verder op te nemen, we houden je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +3

En ik heb een update ontvangen: in jullie gebouw ligt geen koper meer, dus de aansluiting is effectief op Fiber! :)

@HeidiE dus de blauwe glasvezelkabels die bovengronds liggen waarvoor dienen deze dan?

in ons gebouw ligt geen blauwe glasvezel zelfs niet in de straat ?

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar zou dit Fiberklaar zijn (en ik neem aan dat uw Proximus fiberaansluiting in een Fiberklaar gebied/regio dan ook via deze kabels uitgevoerd is)

 

Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan (fiberklaar.be)

 

@M_016 dit bedoel ik dus onze straat is niet opengeweest en de kabel is niet doorgetrokken

punt 3en 4 zijn hier niet uitgevoerd

Reputatie 7
Badge +4

@Pascaleke 

in een Fiberklaargebied realiseert Fiberklaar de aansluitingen tot in de woning/de technische ruimte appartementsgebouwen

enkel de eventuele tussen Proximus en projectontwikkelaars (nieuwe verkavelingen/appartemensgebouwen) (destijds) gemaakte akkoorden kunnen hierop een uitzondering vormen 

→ vermits @HeidiE stelt dat er in het betrokken gebouw geen koper(aansluiting) meer aanwezig is, betreft het mogelijks dus een dergelijke uitzondering, nee?

@Pascaleke

in een Fiberklaargebied realiseert Fiberklaar de aansluitingen tot in de woning/de technische ruimte appartementsgebouwen

Je zegt technische ruimte appartementsgebouwen, ik dacht nochtans gelezen te hebben dat fiberklaar ook de aansluiting doet tot in het appartement, of is dit dan alleen PX die dit achteraf komt doen?
 

fiberklaar aansluiting appartement

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

= woning of appartement (indien mogelijk)

Kies voor fiber in je appartementsgebouw: klaar in 5 stappen - Fiberklaar

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pascaleke Zoals ik in een andere post al gezegd heb en Heidi hierboven ook, staat je lijn wel degelijk op fiber. Je kan dit ook zien aan de snelheid die je haalt. De kabel en extra fibermodem zijn wel in je huis binnengebracht, maar dit hoeft niet altijd via de kelder te zijn. Als dat niet zo zou zijn, kan je geen signaal hebben. Wanneer de aanleg exact gebeurd is in de straat kan ik niet zien. 

Waarom twijfel je eraan of je lijn op fiber staat ?

Reageer