Vraag

Fiber (1 GBE) Te traag/gelimiteerd

  • 9 July 2021
  • 1 reactie
  • 206 Bekeken

Hallokes,

ik heb een 1Gbe Fiber internet connectie maar krijg maar +/- 480mpbs down en +/- 40mbps up.

Normaal gezien zou het realistisch meer rond de 800mbps - 950mbps down en 70mbps - 90 mbps up moeten liggen (er is altijd wel wat verlies).

Bij een speedtest blijkt de down snelheid even over de 500 willen te springen maar word snel meer omlaag gedrukt naar +/- 480 en blijft daar, zelfde gebeurt met de up snelheid die even tot 70 springt en dan weer naar +/- 40 word geduwt, ik denk dus meteen aan een limiet.

Op de pagina van myproximus staat er wel  1000mbps down en 100mbps up limiet.

Alles is via kabel thuis buiten de gsm’s natuurlijk
Alle kabels zijn Cat6a
Alle switches zijn gigabit switches
Router in gebruik  TP Link Archer AX73

Als ik de bboxv3+ van proximus weer aansluit ipv de tp link archer zijn de speedtest resultaten nog steeds hetzelfde.
Speedtests blijven hetzelfde ookal zet ik alle andere apparaten inclusief de servers uit.
De ONT (fiber naar koper) en router all meerdere malen herstart maar blijft hetzelfde.

Computer waarop ik de speedtests doe is rechtstreeks via kabel op de router zelf aangesloten.

Weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen?
Of is dit puur aan proximus hun kant te doen.


1 reactie

Er zal waarschijnlijk nog een CAP op staan, maar de Prox forummedewerkers kunnen dit seffens natrekken als ze hier de draad opnemen

Reageer