Beste,
Ik krijg dagelijks (en al zeker 3 maanden lang) in naam van Proximus, telefoontjes en mail dat er nog een rekening openstaat van 65 Euro en binnen een aantal dagen moet betalen en anders wordt het internet afgesloten.
Dit is overduidelijk spam/scam, maar ik wordt ook steeds gebeld door een echt telefoonnummer van Proximus door een Frans sprekende vrouw. (Lijkt telefoonnummer poofing) … ook de mails lijken te komen van het Proximus BE domain maar linken door naar een ander mail domain (maar dit zie je niet op een gsm)
Ik reageer nooit op de telefoontjes, maar de Frans sprekende vrouw spreekt dan ook nog altijd de voicemail in.
Nu net kreeg ik weer een sms in het Frans over een afspraak op 11 juli, link in de sms stuurt je door naar een fake ‘’mijn proximus’’ website.
.. ik heb inmiddels het hele mail domain Proximus al geblokkeerd en ook jullie echte telefoonnummers (dus ik krijg nu ook geen echte telefoongesprekken en mails van Proximus meer binnen)
Jullie begrijpen toch dat ik niet de enige zal zijn die deze fake telefoontjes, SMS en mails van Proximus zal krijgen en hier zullen vele mensen intrappen en vooral in de telefoontjes die van een echt Proximus kantoor nr lijken te komen.
Trap er zelf ook nog steeds in, ik ga altijd meteen kijken op de echte officiële ‘’mijn proximus’’ website of app of alles nog oke is. 😅
Ik kan julle een voorbeeld laten zien van de sms die ik net kreeg, maar de mails heb ik niet meer en helaas kan ik jullie ook niet de telefoongesprekken laten horen.
Sms afkomstig van deze keer een mobiel gsm nummer: +32476124078 (Mijn standaard Samsung nummer herkenning app herkent dit nummer als een Proximus kantoor nummer en komt uit de locatie Luik)
>> Cher client Proximus, votre rendez-vous est fixé le 11/07/2022 entre 08:00 et 17:00. Cette date ne vous convient pas ? Vous pouvez facilement modifier ce rendez-vous via https://www.proximus.be/order-completion/fr/all/index.html?token=4w8884f894972894r4e7. La référence de votre commande est R000000110000MHDL6. À bientôt !
PS: Dans le cadre des mesures de prévention contre le coronavirus, notre technicien ne peut pas intervenir en cas d'infection, de personnes en quarantaine ou en attente de résultat de test COVID-19 dans la maison. Si tel est le cas, veuillez modifier votre rendez-vous. Veuillez également respecter une distance minimale de 1,5 m et si possible quitter la pièce. <<
Ps, hoe weten de scammers eigenlijk dat ik Proximus klant ben en hoe weten hun mijn gsm nummer (dat toevallig ook nog eens opgegeven is als correspondentie telefoonnummer in de echte Mijn Proximus website)
Nog nooit telefoontjes gehad in naam van Telenet of andere providers.
.. Dus lekte jullie soms ooit eens klantgegevens van julle klanten? 🤔