Vraag

email komt vertraagd of soms helemaal niet toe

  • 20 September 2020
  • 68 reacties
  • 1587 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

Bij mij is er ook nog steeds een vertraging bij emails naar een Skynet adres. Naar een Gmail adres is dit niet zo. Het probleem moet dan toch bij Proximus liggen. Of zou Versio emails naar skynet anders behandelen?
Kan je iets doen met de email header?

Het probleem blijft zich bij mij ook nog steeds voordoen. HadewychT had voor mij een ticket aangemaakt om het probleem te bekijken, maar daar heb ik geen antwoord /gevolg meer op gekregen.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met Versio en ze gaan het volgende week in agenda plaatsen bij hun als topic voor hun volgende team vergadering.

Dit begint echt vervelend te worden. Meerdere klanten waarvoor ik websites maak beginnen deze problemen te ondervinden. Het zou echt fijn zijn moest Skynet dit eindelijk zou oplossen.

@Bakke 

Vorig jaar in oktober hebben ze voor mij via de telefonische helpdesk ook een ticket aangemaakt. Ik heb daar ook nooit iets van gehoord. Bij Versio beweren ze dat het probleem bij Proximus ligt. En Proximus wijst naar Versio. Zo geraken we natuurlijk geen stap verder.

Ikzelf kan zo’n email header niet interpreteren, maar ik vermoed dat het probleem bij Proximus zit. Niet alleen emails vanuit m’n Versio email adres komen vertraagd aan. Ook die van bijvoorbeeld Torfs, Leonidas, … En wie weet welke emails komen totaal niet toe. 

Misschien dat Proximus van plan is om na de gratis webruimte voor particulieren ook de emails af te schaffen ???

@pintje007  Van zodra ik info krijg wat de uitkomst was van de Versio vergadering schrijf ik het hier neer.

Ik hoop natuurlijk ook nog van Proximus input of response  in dit dossier ….

Ik ben eens benieuwd of ze bij Versio het probleem kunnen localiseren.
Intussen krijg ik geen enkele email vanuit m’n Versio adres meer toe.
Naar gmail geen enkel probleem.
Het beste zou zijn dat de mensen van Proximus eens contact opnemen met die van Versio.
Maar hoe moet je zoiets gedaan krijgen :(

Intussen heb ik volgende antwoord gekregen van Versio.

Dit bevestigt wat we eigenlijk al wisten, dat het probleem bij Proximus ligt.
Enige probleem. Hoe moet je iemand bij Proximus contacteren? Als zij dit ook via dit Forum moeten doen, dan vrees ik dat de oplossing er niet zal komen !

Dat is altijd zo geweest ze zijn er wel mee bezig maar dat wordt dan niet meegedeeld (aan de grote klok gehangen) :wink:

Ik weet niet of ze er mee bezig zijn, of het puur geluk was. Maar gisteren kwamen m’n emails die ik van Versio naar Proximus stuurde direct toe.
Helaas, vandaag niets meer ...

als versio contact opgenomen heeft met proximus zullen ze daar ook wel naar zoeken waar het probleem vandaan komt maar die specialisten van die dienst zullen hier niet op het forum komen melden wat ze aan het doen zijn, dat zal een forummedewerker moet opvragen aan de specialisten wat de stand van zaken is.

Versio zou ook een seintje geven dus zal het waarschijnlijk nog niet 100% opgelost zijn.

Hm, windstil aan beide zijden.
Zowel aan de kant van Proximus als Versio.
Wat nu? 

hopen dat prox medewerkers de stand van zaken opvragen aan de specialisten van de bevoegde dienst, morgen als ze terug langskomen

@pintje007 Spijtig te horen dat jij ook nog steeds met hetzelfde probleem kampt, ik vervolg ook nog steeds mijn strijd.

 

Ik ben momenteel al doorgebroken tot de business level bij Proximus waar ze de headers bekeken hebben, en dit was hun antwoord …

 

 

Voor skynet is de case closed omdat de mailserver blijkbaar blacklisted is …

Spijtig dat ik alleen een korte email met het resultaat terugkreeg. Ik had liever de medewerker zelf telefonisch aan de lijn gehad om enkele bijkomende vragen te stellen, maar zij maken zich er heel snel vanaf … Ik maak een nieuw ticket aan, want ik zou graag antwoorden hebben op de vraag …

  1. Als de mailserver blacklisted staat, waarom komen de mails dan uiteindelijk toch nog aan (Ik zou aannemen dat deze in dit geval helemaal niet meer toekomen).
  2. Wie beheert deze blacklistserver (dus tot wie moet ik mij wenden om mijn server er terug af te krijgen).
  3. Wie gebruikt deze blacklist? (Versio voor het controleren op het versturen van de mail, of Proximus om te controleren van wie ze willen ontvangen
  4. Wie heeft deze mailserver op de blacklist geplaatst en om welke reden zodat we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Ik hou je op de hoogte als ik weer wat extre info bijeen verzameld heb.

 

Groetjes

Bakke

Het moet toch een blacklist bij proximus zijn denk ik, want emails naar bv gmail komen wel onmiddellijk aan. Spijtig dat het zo moeilijk is om iemand te pakken te krijgen bij Proximus. Ik ga voortaan vragen of men geen gmail adres heeft als men nog met een skynet adres afkomt!

Reputatie 7
Badge +4

@pintje007 Ik heb zelf al een aanvraag ingediend om deze ip-adressen  van de blacklist te halen, maar heb nog geen reactie gekregen. Ik blijf dit wel verder opvolgen. 

Via deze link kan je ook zelf altijd een aanvraag indienen om een ip-adres van de blacklist te halen. 

Zelf je ip-adress verwijderen | Proximus Groep

Bedankt voor de link.
Ik heb het IP-adres van de mailserver van Versio ingevuld.
Afwachten zeker? Er is nog steeds niets veranderd. Emails komen met vertraging van uren tot een dag toe, soms helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de link.
Ik heb het IP-adres van de mailserver van Versio ingevuld.
Afwachten zeker? Er is nog steeds niets veranderd. Emails komen met vertraging van uren tot een dag toe, soms helemaal niet.

we wachten idd best nog even af en houden je op de hoogte

Probleem lijkt opgelost !
Emails komen weer zonder vertraging toe.
Ik vraag mij alleen af wat nu juist het probleem was, en of het uiteindelijk opgelost werd door de tip van Hadewych T. En ook of dit nog terug kan komen?

Beste,

Ik heb hetzelfde probleem maar hosting via one.com.

Als ik naar een proximus abonnee stuur dan komen de mails niet toe.

One.com zegt dat ik niet geblacklist ben en dat ik contact moet opnemen met Proximus. Echter via de website wordt dit zo goed als onmogelijk gemaakt, alsook is op de chat niemand aanwezig.

Ik heb de header bron code van de verstuurde mail, zie bijlage.

Wie neemt dit op aub?

 

Grtn,

Dr

From: Asbest inspectors <info@asbestinspectors.be>
Message-Id: <D9CE81AC-59BB-4882-8965-3DDC531213CC@asbestinspectors.be>
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="Apple-Mail=_34ACB907-5271-4211-AA04-C545237FE954"
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 13.4 \(3608.120.23.2.4\))
Date: Thu, 27 Oct 2022 22:13:20 +0200
Subject: Re: offerte asbestattest - Jozef Nellenslaan, 8300 Knokke
Bcc: Asbest Inspectors <dries@asbestinspectors.be>
In-Reply-To: <001601d8ea34$77738cd0$665aa670$@skynet.be>
To: jeroenleen@skynet.be
References: <001601d8ea34$77738cd0$665aa670$@skynet.be>
X-Universally-Unique-Identifier: 0490FDF2-271D-488B-A476-34EA94E66240


--Apple-Mail=_34ACB907-5271-4211-AA04-C545237FE954
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/plain;
charset=utf-8

<mail body staat hier>

 

Reageer