Skip to main content

Eigenaardig fenomeen.
Ik heb een domeinnaam met bijhorende email bij Versio.

Als ik een email stuur vanuit een email adres van Versio naar mijn Proximus adres komt dit soms pas na een dag aan, soms helemaal niet.
Als ik vanuit Versio naar een hotmail adres stuur werkt het wel goed.
In de omgekeerde richting werkt wel alles normaal.

Volgens Versio ligt de vertraging bij Proximus.
WIe moet ik hiervoor contacteren?

Inderdaad, voor zover ik ondervonden heb, is er enkel een probleem naar skynet adressen. Naar telenet, hotmail en gmail is alles ok. Dat van die nederlandse email-adressen kan kloppen, want versio is uiteindelijk een nederlandse provider. Ik ben blij dat er hier op het forum toch nog iemand is die hier problemen mee heeft. 
Ik vrees dat we er moeten mee leren leven dat emails naar skynet niet zo betrouwbaar zijn. Wel spijtig, want zoals gezegd betaal je er toch voor, en dan blijkt een gratis dienst zoals gmail toch beter te zijn !


De forward via de Bahasite naar gmail lukt ook niet altijd meer, allemaal heel raar. Ik krijg geen mailing meer binnen, heb dan maar een webwinkel

De nieuwsbrieven Nl komen wel toe op gmail.


@pelter , een HappyHouse technieker is op aanvraag, die moeten worden ingepland. Door Covid19, is het momenteel via de website tijdelijk niet mogelijk om niet dringende interventies te laten doorgaan.

 

Er is op onze mailserver geen probleem vastgesteld. Welke reactie krijg je van je host zelf? 


@Charlotte.D   Happy House ik citeer uit brief van 4 jaar geleden , geen covidtijden “Om u een Happy House te bezorgen sparen we geen moeite .We checken alles tot in detail.En nemen graag de tijd om uw vragen te beantwoorden.Kijkt u al uit naar ons gratis Happy House-bezoek ? Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” einde citaat Het bezoek word ingepland op basis van de beschikbaarheid…..

 

 Van de host zelf…...niks


Nog een toevoeging : ze komen op 3 verschillende locaties niet aan , verschillende IP , ….


@pelter, HappyHouse interventies (de aanvragen hiervan) werden via de website gedaan en als het aanvraagformulier werd ingevuld werd je persoonlijk door een HappyHouse team gecontacteerd.
Dit kon via deze link


@Charlotte.D  Heb je het goed gelezen wat in mijn brief stond ? : ik moest niks aanvragen, nogmaals citaat:

“Wij regelen alles in de komende dagen zullen wij contact met u opnemen om een afspraak te maken.Zo eenvoudig gaat dat ”” 

Niet de fout in mijn schoenen schuiven. Weet ge wat toppunt is dat ze bij een buurman enkele huizen verder zonder afspraak of aanvraag, zonder actie Testaankoop, de hele installatie hebben vervangen. Ik kwam daar per toeval achter omdat ik die buurman een probleempje moest gaan oplossen.


Pelter, ik stop de schuld niet in je schoenen, ik meld gewoon hoe het HappyHouse concept werkt. 


@pintje007 zou het ooit opgelost geraken ?  Zoals je schrijft “ mee leren leven...tot…. het eindigd”


Het zou nochtans moeten kunnen opgelost worden want een algemeen probleem is het niet aangezien ik het bvb nog nooit voorgehad heb!


@pintje007@Martin   Ik weet niet of het meespeelt uit welk landsgedeelte je komt ? Wij zijn 3 gevallen in de prov. Limburg Oost- midden en Noord 


zou inderdaad kunnen iets te maken hebben, met over welke servers/routers het moet passeren


Ik heb het opgegeven. Gebruik nu gmail.


Ik pik even verder in op deze topic.

Ik was op het internet aan het rondsurfen achter oplossingen omdat ik met identiek hetzelfde probleem zit…. Website gehost via Versio en emails dat niet aankomen.

Alleen is het probleem bij mij iets groter aangezien het om een webshop gaat en ik zomaar niet kan zeggen tegen mijn klanten :”gebruik even een ander emailadres”. Klanten moeten zich registreren en krijgen een activatie-email … en die komen dus niet aan. Tot voor enkele weken was dit wel het geval.

Ik heb de test gedaan met Gmail, DMX, Web.de, Telenet, Pandora, verschillende eigen privédomeinnaam email adressen, overal komen ze toe … behalve met proximus adressen.

Iemand enig idee hoe dit snel en grondig opgelost kan worden? Met deze corona tijden kan ik het mij niet echt veroorloven klanten te verliezen door een verkeerde service van proximus ...


@Bakke, 
Bij mij werkt het op dit ogenblik. Maar 100% zekerheid heb je met Proximus toch niet … 


Dag Allemaal,

Hierboven heb ik de saga van pintje007 en Bakke gelezen. Jammer, maar ik heb hetzelfde probleem: emails naar proximus klanten (ik heb een uitgeverij) komen niet of zelden toe. Een uur geleden een paar e-mails gestuurd naar mijn eigen proximus-e-mailadres vanaf een andere provider (Alfahosting) en ze komen niet toe. Daarentegen bij mijn scarlet e-mailadres wél. Bestaat de kans dat ern voor de scarlet servers een andere zwarte lijst bestaat dan voor de Proximus servers? En hoe kom ik te weten of de server(s) van Alfahosting (alfaservers.com) op de zwarte lijst staan ? Ook zou ik verwachten een “mail delivery deferred” bericht of zo terug te krijgen. Kan iemand uitvlooiene wat er mogelijk mis is met Proximus-ontvangst of mijn e-mails? Dan bij voorbaat!


Voor zover het iets kan helpen: de logfiles aan de kant van Alfahosting tonen om de  X minuten: “ retry time not reached for any host for 'proximus.be' “ Voor de techneuten aan Proximus-kant: de emailconversatie heeft “ 1kmZuA-0006ds-Md “ als ID.


Ik heb dit nog eens doorgespeeld aan de specialisten van onze mailservers om dit verder te onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.


Goede morgen! @HadewychT - Hartelijke dank om het door te spelen aan uw specialisten: fijn om te lezen dat u dit forum in de gaten houdt. Anderzijds, zoals opgemerkt in 

, is mijn probleem ondertussen opgelost: mijn service provider (Alfahosting) heeft een en ander onderzocht en vermoedelijk was er een beetje teveel e-mailverkeer in een te korte tijdspanne richting jullie server gegaan. Daar is wat aan gedaan en sindsdien komen mijn e-mails vlot aan bij mijn Proximusklanten. Echter, ik hou het argwanend in de gaten...

‘n Prettige dag verder!


@Bakke @pintje007 Kunnen jullie me via privébericht de volledige domeinnaam bezorgen bij versio. En ook zoveel mogelijk concrete info (foutmeldingen) of een header van de mail. Mijn collega is het aan het onderzoeken maar heeft meer concrete info nodig. 


@HadewychT Zou jouw collega die dit aan het onderzoeken is, dan evt. ook mijn zaak eens kunnen bekijken? Ik heb namelijk een erg vergelijkbaar probleem: mails die naar mijn Proximus-adres worden gestuurd komen met enorme vertragingen of helemaal niet aan. Ik kaart dit al wekenlang aan, maar tot nu toe vond geen enkele Proximus-medewerker het de moeite waard om er enige aandacht aan te besteden:

 


Probleem was even opgelost, maar is weer helemaal terug van weggeweest…

Kan dit aub opgelost worden. Het ontvangen van emails lijkt mij toch wel een vereiste dat perfect zou moeten werken voor een internetprovider …

Graag een update hierover ...


@Bakke Het probleem is onderzocht en de mails worden tegengehouden door

server s01.spamexperts.axc.nl. Zodra wij ze binnenkrijgen worden ze onmiddellijk afgeleverd. Toch best versio.nl contacteren dus. 

@Ari123 Uw probleem is nog in onderzoek, maar daar heb ik nog geen uitsluitsel gekregen over de oorzaak. 


@HadewychT Bedankt voor de opvolging. Ik ben ondertussen tot een soortgelijke conclusie gekomen.

Ik kijk het verder na met Versio.


@Ari123 Ook voor u heb ik ondertussen resultaten van het onderzoek doorgekregen. Uw mails worden ook onmiddellijk bezorgd als ze op onze servers toekomen. Ze worden dus ook ergens daarvoor tegengehouden.


Reageer