Skip to main content

Eigenaardig fenomeen.
Ik heb een domeinnaam met bijhorende email bij Versio.

Als ik een email stuur vanuit een email adres van Versio naar mijn Proximus adres komt dit soms pas na een dag aan, soms helemaal niet.
Als ik vanuit Versio naar een hotmail adres stuur werkt het wel goed.
In de omgekeerde richting werkt wel alles normaal.

Volgens Versio ligt de vertraging bij Proximus.
WIe moet ik hiervoor contacteren?

Fyi

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=28568#p364421

Zoals aceke aangeeft kunnen we uit de bron (header) van de email heel wat informatie halen, mogelijks zelfs de oorzaak van het probleem terugvinden.
Deze header-informatie uit een email halen is echter verschillend bij elk mail programma. Weet u niet hoe u dit moet doen, laat ons dan weten welk mail programma u gebruikt en dan kunnen we stap voor stap beschrijven hoe je deze info bekomt.

 

De oorzaak kan bij oorsprong, in transit en bij aankomst terug te vinden zijn

Vermits er geen probleem is richting hotmail dient waarschijnlijk richting transit en bestemming te worden gekeken

 

Aan een Proximus medewerker op dit publieke forum - enkel op zijn/haar expliciete vraag - een privé-bericht sturen met header-info dienaangaande ?

 

 

 


Bedankt voor je reactie.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog op dit forum zat.
Hoe contacteer je een medewerker? Vroeger was dat Eva, bestaat die nog?


nee maar je kunt bvb morgen een privébericht sturen indien nodig door op de naam te klikken van de proximus forummedewerker die hier op je bericht gaat reageren.


Nu maar hopen dat ze m’n berichtje lezen natuurlijk …


Normaal wel en dan kan de prox forummedewerker je verder inlichtingen geven wat je verder moet doen, mss gaan ze dan wel vragen van de header door te sturen naar doc@proximus.com maar dat hoor je morgen dan wel.


Er beweegt precies niet veel op dit forum.
Wat is normaal de reactietijd op een berichtje?


Soms heel snel soms blijft een reactie evenwel zeer lang uit 

Misschien wordt uw bericht morgen opgepikt door een Proximus-medewerker, niet direct wanhopen dus

Ik vrees zowiezo dat een technische backend zal moeten geraadpleegd worden voor een mogelijke oplossing


inderdaad, Iemand die veel op het forum komt weet dat op den duur wel hé, dat je soms wat geduld moet hebben :slight_smile:

Edit: Mijn woorden zijn nog niet koud en er is al reactie


Op onze mailserver is geen probleem gekend met vertragingen. Je kan gerust even nazicht laten doen via volgende link: Klik hier.

Het zou me dan ook verbazen dat het probleem bij Proximus ligt aangezien je zelf zegt dat het omgekeerd geen problemen gaat geven. Dus volgens mij blijft de mail in de uitgaande server ‘hangen’, maar nakijken kan natuurlijk nooit kwaad.


Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...


Ben je iets met de header van zo’n vertraagde email?
Aan de hand van de header beweert Versio dat het probleem bij Proximus ligt.
Ik kan deze helaas niet interpreteren ...

je mag dit altijd even doorgeven maar best is toch om je via host verder te kijken


Waarom denk je dat het probleem bij de host (Versio) ligt?
Emails naar hotmail, gmail en telenet komen wel onmiddellijk toe.
Enkel bij skynet stelt zich dit probleem.
Stellen zij hun spamfilters in afhankelijk van het emailadres?


Je mag ons zeker een header van zo’n vertraagde mail bezorgen. Dan kunnen we het ook aan onze kant laten nakijken. 


Als ik de header in dit form plak verdwijnen hier en daar lijnen, dus dat lukt niet.
Intussen heeft de provider Versio.nl aan de hand van zo'n email header ontdekt dat volgende ip adressen door Proximus geblokkeerd worden. En dat daar het probleem ligt.

code:

185.182.56.111185.175.200.8185.175.200.125185.182.59.57185.182.56.9185.175.203.25185.182.56.42185.175.203.26185.182.56.112185.182.59.6 


Ze vroegen om hiernaar te informeren. Hoe krijg ik de juiste persoon bij Proximus te pakken?

Ik heb al naar Proximus gebeld. Zij hebben een ticket geopend. Maar hoe krijg ik de info bij de ticketmaster :)


@pintje007 maandag zullen de proximus forummedewerkers wel alles kunnen doorgeven aan de bevoegde persoon.

Ik weet niet of die truc nog helpt maar heb je al eens geprobeerd van je bbox te resetten door de verzonken reset knop ± 20 sec ingedrukt te houden tot de leds vanvoor doven, uitgezonderd de power led, en dan loslaten om hem opnieuw volledig te laten opstarten.


Ik denk niet dat de bbox er iets mee te maken heeft, het probleem treedt ook op als ik via m’n smartphone op 4G verstuur.
Maar zou ik iets kunnen doen met die link van ‘Charlotte D’ een paar posts terug? Daar staat iets van IP adressen deblokkeren, maar toen had ik de info van Versio nog niet.
Of zou ik nog eventjes wachten tot maandag op een Proximus medewerker?


Een link van CharlotteD is altijd in orde, ik heb dat eens bekeken, en zou daar niet aan beginnen. IP verwijderen zie ik al, ik ken daar niets van, dus blijf ik er af. Je bent nu ook niet in levensgevaar, ik zou in uw plaats rustig wachten tot maandag toteen proximusmedewerker dit allemaal oppikt. Wel raar dat sommige stukken van de header verdwijnen. Indien die volledig op uw scherm staat zou ik een printscreen doen en deze hier posten. Dan is uw header toch volledig te zien. Uw bankcode zal daar wel niet instaan. Staan er wel zaken in die beter niet openbaar moeten worden gemaakt kun je die nog altijd onzichtbaar maken op de foto, bvb uw mailadres.


Hier is een stukje van zo’n header. De email is verzonden van een email-adres van versio naar skynet.be op 24/9 om 23u, en aangekomen op 26/9 om 4u. De meeste emails komen niet eens aan.


Ik heb gemerkt dat het probleem intussen verholpen is.
Emails naar Proximus komen weer normaal toe.
Wat exact het probleem was heeft men bij Proximus niet verteld.
Bedankt allemaal voor jullie suggesties.
 


Als het maar opgelost geraakt, dat is tenslotte het voornaamste.


Hm … vreugde was van korte duur.
Weerom hetzelfde probleem. Intussen heb ik vernomen dat verschillende proximus klanten dit probleem ondervinden. Geen goede reclame. Maar overstappen op gmail zeker?


Tot hier toe heb ik daar toch nog geen problemen mee ondervonden, wat natuurlijk daarom niet wil zeggen dat een ander er dan geen kan hebben.

Mss kunnen de prox forummedewerkers morgen het toch nog eens voorleggen bij de specialisten.


Jammer dat ik geen feedback gekregen heb van vorige keer. Er zal toch iemand bij Proximus iets gedaan hebben denk ik, want gedurende 2 dagen werkte m’n email wel zoals het moet. 
Nog maar eens afwachten. 
Weet iemand hier overigens hoe je een ticket van de helpdesk kan opvolgen?


normaal zou die moeten terugvinden via www.myproximus.be maar als ze bvb iets zouden gedaan hebben en het hierdoor opgelost was zal je deze daar ook niet meer terugvinden, maar wacht mss gewoon af wat de proximus forummedewerkers morgen nog voor u verder kunnen doen.


Niks word opgelost al sinds begin september ontvang ik geen mail (nieuwsbrieven )van NL bedrijven, ook de forward mail van Bahasite webwinkel niet meer, straf alleen de skynet-adressen.

overgestapt naar gmail maar dat is de oplossing niet, betalen we nog niet genoeg ?

iets anders : actie testaankoop indertijd, Ik heb hier een brief liggen van 4 jaar geleden dat ze alles komen optimaliseren (happy house) als ze tijd hebben, na 4 jaar nog niemand gezien….


Reageer