Mijn eerste post ging over dat er geen poorten opengezet konden worden bij Proximus om mijn IP-cams te bekijken. Bij Telenet lukt dit zonder enig probleem trouwens.
Na weken heen en weer te chatten, bellen met Proximus, nieuwe proximus modems te proberen heb ik het opgegeven. Zoveel geld betalen om via de technische dienst te horen “wij bieden daar geen ondersteuning aan” was de druppel.
Dus een Fritzbox fiber 5590 XGS-PON gekocht, blijkbaar moet je de toestel registreren in MyProximus voor je het mag gebruiken.
Vreemde is wel dat ik een groene connector heb, maar het is XGS-PON aansluiting, normaal is de XGS-PON een dikke blauwe connector, die van mij is dik en groen.
Heb ook de AON + GPON aansluiting meegekregen van Fritzbox maar daar passen ze niet op
Nu lukt dat ook al een week niet, krijg de foutmelding “technisch probleem, probeer later nog eens”
- Chat medewerker 1: wij bieden daar geen ondersteuning aan, maar je eigen modem moet insteken voor je kan registreren -- werkt niet
Fritzbox zelf: “alles aansluiten incl. fiber, dan registreren” maar werkt tniet
- Chat medewerker 2: wij bieden daar geen ondersteuning aan, maar er is een probleem in de straat er is geen verbinding.. Ik leg dan uit dat mijn eigen modem insteekt, registratie niet werkt : ‘proximus moet aangesloten zijn om te kunnen registreren, heeft u de app al geprobeerd? Ik moet dit even escaleren naar een andere medewerker”
Chat functie is zo slecht, 1/3 van mijn berichten worden niet verstuurd, chat vraagt dan screenshots maar fotos via chat gaat niet (nooit gewerkt bij mij)
Via de app lukt het niet om zelfs tot in het juiste menu te komen
Chat was dan onderbroken.
Dan eens gebeld in plaats van chat
Medewerker: “ahja dat is een gekend probleem, ik zal een ticket openen en dat chat ook niet werkt voor fotos weten we, myproximus technische dienst zal u contacteren”
Weken zijn we verder :) Het is toch een dure bedoeling hier, echt jammer dat de telefonie van Telenet niet goed is want anders was ik al lang weg bij Proximus! Orange internet is ook onbetrouwbaar.
Heb zelfs nog een heleboel aandelen van Proximus, tijd om te dumpen zeker?