Vraag

e-mail verzenden lukt niet meer

  • 5 December 2023
  • 11 reacties
  • 393 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Een e-mail versturen of beantwoorden  via de Laptop en Outlook lukt ‘’plots’’ niet meer. Aan de instellingen werd niets gewijzigd. Wijziging door Proximus?

Het bericht komt in Postvak uit terecht en wordt niet verstuurd.


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Argenteus 

Kan je via volgende stappen nagaan of de authenticatie aanstaat op je outlook?

Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

 

Geert

Reputatie 4
Badge +2

Dit werd in oktober aangepast na het ontvangen van een informatie mail hierover van Proximus.

Het euvel is gisteren voormiddag opgedoken met foutmelding: de server kan de afzender

 ( xxxxxxxxx@skynet ) niet authenticeren 

Reputatie 7
Badge +3

@Argenteus 

heb je het al uitgetest via de webmail?

Webmail | Proximus

 

Geert

Reputatie 4
Badge +2

Via Webmail is er geen probleem. Dit is enkel in Outlook op de laptop. 

Reputatie 7
Badge +3

@Argenteus 

 

kan je eens een print screen van de instellingen van je outlook doorsturen?

 

Geert

 

Reputatie 4
Badge +2

@GeertC   bedankt om te helpen het probleem op te lossen. Dit probleem doet zich voor bij een vriend en ik tracht hem telefonisch te helpen. De instellingen ‘schijnen’ correct te zijn. Een print screen maken lukt hem blijkbaar niet. 

Reputatie 7
Badge +4

@Argenteus Het feit dat het in webmail wel lukt en in Outlook niet moet het toch iets met de instellingen te maken hebben. De foutmelding ivm de authenticatie wijst toch op een probleem met de instellingen die Geert al eerder postte. Komt er ook een 0X800...-nr bij ? 

Reputatie 4
Badge +2

Het heeft steeds correct gewerkt na de wijziging die in oktober gebeurde op vraag van Proximus via mail.(authenticatie aanvinken).

Aan de instellingen is met zekerheid sindsdien niets gewijzigd. Plots werkt het niet meer. Dan is er volgens mij toch iets bij Proximus gewijzigd/aangepast? Dat kan men toch checken?

Ik weet niet of je soms hier iets aan hebt : E-mail verzenden gaat niet meer vanuit outlook | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +5

@Argenteus Zoals mijn collega al heeft gezegd lijkt de foutmelding toch te kennen te geven dat het aan de authenticatie ligt. Alsook werkt het via de webmail, dat wilt zeggen dat de instellingen in het mailprogramma niet optimaal zijn. Is het mogelijk om deze nogmaals te overlopen en te dubbelchecken?

Reputatie 4
Badge +2

@Martin, bedankt, ik ga trachten dit via telefoon uit te zoeken, wat wel moeizaam gaat. Hij werkt nog met WIN7. Versie mail, outlook of Win Mail; is nog niet duidelijk

@HadewychT,   antwoordje van vriend:

Het euvel is maandag 4/12 in de voormiddag opgedoken met foutmelding: de server kan de afzender

 ( xxxxxxxxx@skynet ) niet authenticeren. In de foutmelding krijg ik  OX 800 CCC 78 te zien alsook  serverfout 530.

 

Reageer