Al jaren had ik een download profiel van 100 Mbps met in de praktijk snelheden tot +/- 85 Mbps . Enkele maanden terug was dit plots gezakt naar 40 en wat later terug naar 60.
Na telefonisch contact met Proximus werden allerlei oplossingen gezocht: analyse van de lijn, reset van bbox3, controleren van de binnenbekabeling, Alles ok. Nu loopt al 19 dagen een dlm profiel zonder wijzigingen. Kan dit zo lang duren en waarom komt er geen verhoging? Dacht dat de waarden toch zeer goed zijn, niet?
Hierbij de resultaten van de Sagem tool:
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 59.997 kbps
Upstream current bit rate: 17.495 kbps
Downstream max bit rate: 120.437 kbps
Upstream max bit rate: 36.840 kbps
Downstream attenuation: 12,2 dB
Downstream noise margin: 26,7 dB
Upstream noise margin: 19,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: BDCM:0xb21f
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 275 m
Proximus profile name: 60/17,5
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no