Beantwoord

domeinnaam: 30 day renewal reminder

  • 17 May 2023
  • 9 reacties
  • 166 Bekeken

Ik kreeg gisteren van dnsmaster@proximus.com een "30 day renewal reminder" voor mijn domeinnaam (eindigend op .net). Echter, als ik in MyProximus probeer de domeinnaam te beheren, blijkt de betreffende link helemaal niet te werken: proximus.be/IBSIS/DnsManage.aspx

Welke actie moet ik ondernemen om de domeinnaam te kunnen behouden?

 

icon

Beste antwoord door Martin 27 May 2023, 00:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

@Esvesee

Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen direct verder helpen , als ze overmorgen de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Profiel is aangevuld

@Martin 

Mijn profiel is aangevuld

 

Nu is het afwachten tot een PX medewerker (moderator) op dit bericht reageert.

Reputatie 7
Badge +4

@Esvesee Je kan hiervoor best contact opnemen met 080023452 (DNS Masters)

Ik heb dit dus gedaan. Na half uurtje wachtmuziek alles uitgelegd aan persoon 1. Deze verbindt me door naar persoon 2. Nog eens alles uitgelegd. Persoon 2 zegt dat ze iemand gaat laten terugbellen van de technische mensen, die daar echt mee bezig zijn. Dan probeert ze me te overtuigen om naar een ander ‘pack’ over te stappen. Dat noemt men dus de ‘DNS Masters’ - alleen is er niemand aanwezig die er iets van kent...

Dus tot nu toe is de lijdensweg:

  • Ik krijg op 15 mei een mail dat mijn domeinnaam gaat vervallen in minder dan 30 dagen en dat ik actie moet ondernemen. Er staat echter niet bij wat die actie dan moge zijn.
  • Ik ga in MyProximus naar de link “domeinnaam beheren”, maar deze link werkt niet.
  • Proximus assistant: chatbot begrijpt niet waarover het gaat en verbindt me door naar ‘een van mijn collega’s die je daarmee kan helpen’.
  • Ik heb dan de vraag opnieuw gesteld en gewacht en gewacht en gewacht. Na 50 minuten nog steeds geen antwoord. Nochtans zei de bot ‘Op dit moment is de gemiddelde wachttijd minder dan 5 minuten’.
  • Uiteindelijk de vraag hier in dit forum gepost en na 6 dagen wachten is de raad: “bel naar 080023452”.
  • Telefonische helpdesk “DNS Masters” gecontacteerd op 080023452: 2 personen die mij niet kunnen helpen, maar mij wel op wat verkoopspraatjes tracteren. Ze gingen wel iemand laten terugbellen die er wél iets van kent.
  • Ondertussen zijn we alweer 2 dagen verder. Niemand heeft gebeld.

Ik ben al klant van Belgacom/Proximus sinds 1995 en in die tijd is de service steeds bergaf gegaan. Dit is helaas een nieuw dieptepunt...

@Esvesee Ter info:

Pas dinsdag komt hier terug iemand langs die van Proximus zelf is, om dit te laten escaleren bij de betrokken dienst.

Mss als je dit wenst, kun je ondertussen toch nog naar hen een mail sturen → dnsmaster@proximus.com , maar mss had je dit al gedaan.

 

@Martin 

Dit was inderdaad de goede weg. Snel antwoord gekregen. Het automatisch verlengen was blijkbaar per ongeluk gedeactiveerd als gevolg van een systeemupdate. Ze hebben dat nu opnieuw geactiveerd en de vervaldatum is nu 13 juni 2024 zoals het hoort! Dank voor de hulp!

 

Graag gedaan en blij te horen dat ik je toch hiermee heb kunnen verder helpen.