Na wat problemen met het internet en een interventie van 2 medewerkers van Proximus is het internet opnieuw al iets sneller, toch nog ver van wat onze vroegere ervaring was
Sinds het begin hebben wij in ons pack “Internet maxi” , alleen hebben we al geruime tijd probleem met erg traag internet. Met wat ik in het forum kon terugvinden heb ik de test van de BBox 3 gedaan en kwam tot onderstaande resultaten. Met wat ik hier kan opmaken zou de snelheid van mijn profiel nog wel verhoogd kunnen worden zelfs zonder DLM. Is dit effectief zo of zijn er nog andere factoren die hier in acht genomen moeten worden?
Ik hoor het graag, want vermoedelijk ben ik niet de enige gebruiker die over een koperlijn verbonden is, en die problemen heeft.
Bladzijde 1 / 1
Je zou al eens kunnen proberen of het je lukt om de automatische lijntest uit te voeren
Bellen naar het nummer 0800 22424. - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in. - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur). - Er wordt nu een lijntest gestart (TBF). - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt. - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.
Beste Martin,
Bedankt voor je reactie.
Bel ik naar het opgegeven nummer wordt gevraagd om een klantnummer van 9 cijfers in te geven. Mijn klantnummer bestaat maar ui t6 nummers en dus wordt na 3 pogingen de verbinding verbroken met de melding dat het aantal pogingen overschreden werd. Als klant die bijna 30 jaar bij Proximus is behoor ik vermoedelijk nog tot de 6-cijferige klanten
Enige andere mogelijkheid om deze test uit te voeren
Alvast dank voor je reactie
MVG
Hans
Er zijn er inderdaad nog die dit probleem hebben, maar mss best dat je dan wacht tot morgen als er een PX medewerker hier langskomt, kan dit ook verder nagekeken worden en ook door hen eventueel uitgevoerd worden.
PS: je zit blijkbaar op een non-vectored VDSL lijn in zone 2
VDSL
vectored
non-vectored
profiel
DLM
profiel
DLM
zone 2
50/15
100/40
20/6
50/10
Ok doe ik
bedankt
In bovenstaand resultaat zijn er toch een aantal eigenaardige dingen
noise margin down : 0 dB
ROP non compatible
modem non compatible
DLM profile no
profile name 30/10
Ik vermoed dat een Proximus medewerker (moderator) hier dit best vanaf morgen best nader bekijkt en het probleem poogt op te laten lossen
Is er een Bbox3(v+) aangesloten (of een andere modem/router)?
Blijkbaar zou u aangesloten zijn op een vdsl2 lijn van het non vectorised type, wat mij eigenaardig lijkt voor een lengte van +/- 800 m en een profiel type DLM no = startprofiel/provisioning 30/10 Mbps wat hoger/beter is dan normaal te verwachten voor een zulke lijn)
Voor hogere snelheden moet de noise margin in principe hoger zijn dan 7 dB (veelal met 10 dB rekening houden)
→ zou het toch geen vdsl2 vectorised line zijn (maar moet er even geduld geoefend worden tot de DLM zijn werk doet of is er iets bij Proximus nog in te stellen opdat betere - met de vorige vergelijkbare - snelheden bekomen zouden worden
zeker eigenaardigheden, daarom mijn voorstel om eens een de lijntest uit voeren, al schijnt dit de laatste tijd niet altijd voor iedereen te lukken, niet om reden van zes cijferige klantennummers, maar eerder een probleem!!! mss is dit ondertussen al opgelost?
Maar in dit geval kan @Hans DP toch de lijntest niet proberen dus zal er niks anders opzitten dan afwachten tot een PX medewerker (moderator) dit verder kan (laten) onderzoeken.
<quote> Voor hogere snelheden moet de noise margin in principe hoger zijn dan 7 dB (veelal met 10 dB rekening houden) </quote>
Ter info: Dit is bij mij reeds jaren stabiel met S/N= 9dB
Ter info,
Bij de interventie van 29/12/22 heeft de technieker van Proximus een nieuwe B-Box 3V+ geïnstalleerd.. In de testsoftware van Sagecom kan je enkel BBox 3 selecteren (zie onder)
Nu bij het runnen van het programma worden er wel meer velden weergegeven dan in het eerste screenshot. (zie ook onderaan)
De “noise margin down” is nu wel 19
De “DLM” van de lijn blijft wel NO
Ik wacht even af en zie jullie reactie wel verschijnen
MVG
Hans
dus je hebt wel vectoring nu maar je max bitrate is nu lager maar ook zit je nu op een 8b profiel en daarstraks op 17a.
Maar wacht dus best de reactie morgen van iemand die van PX zelf is af.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.