Dienstverlening klantendienst

  • 22 September 2023
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Beste,

 

Aangaande dienstverlening van jullie klantendienst.

Recent ben ik klant geworden bij Proximus en de dienstverlening die ik kreeg is ongezien.

 

15 telefoongesprekken en 3 installatiemomenten zijn hieraan vooraf gegaan. Ik zou me echt zorgen maken als organisatie met zo een slechte dienstverlening, daarom wil ik dit toch even terugkoppelen zodat jullie hier hopelijk gevolg aan geven.

 

Je hangt niet alleen elke keer minstens 20 minuten aan de lijn vooralleer je een medewerker aan de lijn krijgt. Je wordt vervolgens soms doorverbonden en moet uw uitleg terug opnieuw beginnen. Er is eenmaal ingelegd? Of er is me driemaal beloofd me terug te bellen, heb niemand gehoord. Er is me op de ochtend van tweede poging tot installatie gezegd dat deze door zou gaan, om 16u30 nogmaals gebeld en toen werd me gezegd dat deze geannuleerd was?

 

Het gaat hier over internet Maxi, jullie core business?

Het lijstje gaat verder..,

 

Op de eerste poging tot installatie is de technieker van jullie onderaannemer zelfs niet bij ons binnen geweest. Hij hoorde dat we fiber internet willen en was terug weg omdat deze kabel reeds tot bij ons binnen ligt. Jullie klantendienst kan of wil niet meedelen wanneer de fiber wel operationeel zou kunnen zijn. In dat geval hadden we gewoon op dat moment al voor een kabelaansluiting gekozen daar dit wordt terugbetaald door mijn werkgever. Er is me verteld door jullie klantendienst dat jullie gebruik zouden kunnen maken van de coax kabel van Telenet en dat er geen nieuwe kabel tot bij ons binnen moest getrokken worden, dit is een totaal ander netwerk en onmogelijk, blijkt tijdens derde installatiemoment?

 

Ik heb nog zaken ervaren met Proximus waar ik me vragen bij stel maar bovenstaande is toch echt niet acceptabel.

 

Een bezorgde klant.


3 reacties

@ParticulierUitVosselaar Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, je verder  meer informatie zouden kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 4
Badge +1

@ParticulierUitVosselaar 

daar verschiet ik niet in, volgende week vrijdag krijg ik ook m’n derde installateur voor fiber, weliswaar voor een dochteronderneming van Proximus maar de installatie moet gebeuren door Proximus, bij mij had de eerste installateur fiber aangesloten, alles werkte en toen zag die dat het lijn nr dat die had gebruikt niet aan m’n adres is gelinkt zodat het niet kon gebruikt worden, wat heeft die gedaan, gewoon alles weggenomen tot de fiber aansluiting toe, die zei dat er een 2de installateur moest komen, deze week dinsdag komen de 2de installateurs, komen die toe, zien die dat alles weg is, willen de fiber trekken door de wachtbuis, krijgen die hem na 5 keer proberen er niet door, en strafste is, die zeggen dat de eerste installateur nooit alles mocht wegnemen omdat ze via de laptop dat lijn nr gewoon konden aanpassen op mn adres, nu volgende week vrijdag moet er weer een nieuwe installateur komen om die fiber door de wachtbuis te trekken en de installatie af te werken, ben benieuwd of het hen dan lukt, 

ik noem ze ondertussen klungelaars al.

Ik begrijp ook echt niet hoe een organisatie als Proximus zo'n slechte dienstverlening kan aanbieden. Als je contact wil opnemen moet je eerst al een aantal hindernissen omzeilen zoals een chatbot of een keuzemenu met allemaal foute keuzes. Als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt en je probleem hebt uitgelegd, wordt je doorverbonden met een andere dienst. Nadat je dan een tweede keer je uitleg hebt gedaan, krijg je een heel verhaal over hoe er iets is misgelopen in de systemen, maar dat het niet zo simpel is voor de klantendienstmedewerker op dit probleem op te lossen. Je kan dit of dat eens proberen en dan zou het misschien opgelost kunnen zijn. Zo heb ik intussen minstens 7 contacten gehad met de klantendienst over een simpele toevoeging van een tv box aan mijn abonnement. Na uren tijdverspilling en 2 weken wachten op een technieker die niet kwam opdagen omwille van 'opnieuw een fout in het systeem', hoef ik geen tv box meer te hebben. Jullie moesten je schamen!

Reageer