Vraag

de problemen en de klanten service van proximus

  • 24 mei 2020
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

ik betaal voor een maximum van 1OO download snelheid ik krijg amper 9 a 11 .na 2 maal bellen had ik amper 41 nog niet de helft  van waar ik voor betaal nu terug amper haal ik terug amper 9 . had een klacht ingediend met nr 45216163.  na een week nog altijd niets van antwoord gekregen .  dat noemt men service bij proximus ik heb het zowat gehad .  ik ben meer dan 20 jaar klant en overweeg over te gaan naar concurrentie als mijn internet niet verbeter .   mvg dirk


6 reacties

Hebben ze van proximus uit dan niks van uitleg gegeven wat de oorzaak is, bv of er een probleem is met de kabel dat er moet een lasser komen en in dit geval zal dit inderdaad wat duren want als de stoep moet open gebroken worden bv ….

Ik ben niet van proximus zelf dus heb natuurlijk geen inzicht wat er gaande is

Je abonnement bepaalt natuurlijk niet wat je lijnsnelheid zal zijn het is de lengte, kwaliteit, verzwakking van je lijn die uiteindelijk je snelheid zal bepalen

bv deze kun je zelf opvragen en zien wat de minimum snelheid is die zeker moet kunnen aangeboden worden > http://proximus.be/internetsnelheid 

Als je deze niet haalt is inderdaad aan Proximus om de nodige stappen te doen om dit te onderzoeken en voor een oplossing te zorgen.

Nu komen de proximus medewerkers hier morgen terug langs op het forum en kunnen zij navragen wat de stand van zaken ivm met oplossing van je probleem.

NB: 

in de voetnoten van je abonnement staat er o.a.


Snelheid van het vaste internet: de maximale vermelde snelheid is een theoretische waarde. Deze wordt in de praktijk niet voor alle klanten behaald. De downloadsnelheid thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van VDSL, de computerinstallatie en de interne bekabeling. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. Om de surfsnelheid bij jou thuis te kennen: proximus.be/internetspeed.

 

heb al 2 maal gebeld met technische dienst van proximus na 2 de telefoon en reset van modem haalde ik 41 nu na 1 week terug maar 4.9 .   

 

Heb je een bbox van Sagemcom dan kun je met het sagemtool eens de lijnkarakteristieken uitlezen 

Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

ook kun je eens kijken  via http://MyProximusbe  > mijn producten > internet  actuele snelheid down/

Reputatie 7
Badge +4

Dag Dirk

 

Ik heb net je lijn even nagekeken en ik zie dat je een voorzien profiel van 50Mbps hebt en dat je deze snelheid ook gaat halen.
Graag wil ik wel even benadrukken dat je nooit voor snelheid gaat betalen, maar altijd voor het volume (hoeveelheid internet die je maandelijks kan gebruiken). Snelheid hangt af van de afstand van de woning tot aan de verdeler. 
Als de kwaliteit van de lijn het toelaat zal die lijn automatisch hoger worden geplaatst via een badge die loopt. 

Reputatie 6
Badge +2

Voer je die snelheidtest bedraad of draadloos uit? Om te kijken of je wel jouw haalbare snelheid haalt, moet je bedraad testen. Door een laptop rechtstreeks te verbinden met een utp netwerkkabel. Dan zou je +/- 50 Mbps moeten halen.

best ook eens kijken op wat je bbox synchroniseert 

met het sagemtool (Sagemtool downloaden > klik hier)
waar je dan inlogt als User en met Userwachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

ook op  http://MyProximusbe  > mijn producten > internet  actuele snelheid down/ een nakijken

en dan zou je inderdaad deze snelheid ongeveer moeten kunnen halen als je bekabeld meet met een pc/laptop aangesloten op de bbox eventueel met de knop vooraan wifi effen uitzetten zodat er zo weinig mogelijk andere apparaten de meting van de snelheidstest beinvloeden 

https://pxs.speedtestcustom.com/

 

Reageer