Vraag

DDNS werkt niet op Proximus TPLink modem 2de verblijf

  • 14 October 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Wie kan mij helpen om de internet status te zien op ons 2de verblijf van op afstand te zien. Het gaat dus om een modem van Proximus die eigenlijk een TPLink is waar een SIM kaart van Proximus in zit.

Ik heb een hostname aangemaakt op NOIP en vanuit de modem stel ik ddns in en dat geeft daar een succesvolle login.

Mijn DDNS naam werkt enkel ter plekke, niet op afstand.

Een paar zaken die ik al testte.

  • Als ik mijn router herstart krijg ik een nieuw publiek IP adres maar dit wijzigt niet op NOIP - hoe komt dit?
  • Ter plekke doe ik het volgende: NOIP verwijst ook naar https://www.portchecktool.com/ en dat geeft een totaal ander publiek adres aan => Thuis met mijn Proximus modem klopt dit wel allemaal… k snap dit niet
  • Ter plekke neem ik het IP adres van de router en update ik dat manueel in NOIP, dan doe ik een NSLOOKUP van mijn hostname, dit werkt, alsook ernaar toe pingen. Als ik dan mijn hostname ter plekke open op een browser werkt het, als ik via mijn GSM dan via 4G surf, dan werkt dit weer niet meer… de NSLookup geeft nog altijd hetzelfde adres weer maar pingen lukt niet meer

Ik snap er niks van...


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Kan onderstaande eventueel nog het geval zijn?

Public IP voor IP cameras op 4g | Proximus Forum

Op mobiel krijg je standaard een privaat IP, vergelijkbaar met CGNAT op het fix netwerk. Je IP wordt dus in zekere zin gedeeld met andere gebruikers. Per uitzonderingen, kan dit worden gewijzigd naar een ‘public’ IP. Bijvoorbeeld wanneer je van op afstand wilt inloggen op je GSM verbinding zoals bij camerasystemen.

Zodra hier een medewerker (moderator) langs komt op het forum, kan deze dit voor jou activeren. 

@proximus Een publiek IP adres toegekend krijgen lijkt inderdaad de oplossing te zijn, en als ik de link volg van hierboven dan kan dit door iemand van proximus op dit forum opgelost worden.  Het bewuste nummer staat in het veld van het klantnr.

Het zou super zijn mocht dit eerstdaags in orde komen.

D

Reputatie 7
Badge +5

@dannyderoo Dit is in orde!