Skip to main content

Data in buitenland

  • 26 May 2024
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Mijn moeder heeft al 3 jaar geen data in het buitenland (NL). Ze kan wel bellen, maar geen WhatsApp, geen sms, geen internet  …

Gsm = Samsung

De roaming + andere instellingen staan aan, is allemaal in orde.

Ondertussen heeft ze ook al een nieuwe simkaart.

We hebben al verschillende keren telefonisch contact gehad, iedere keer was het in orde. Helaas tot op heden nog steeds niet in orde.

Gisteren zijn we speciaal naar Maastricht gereden om te testen. Zoals gedacht, nog steeds geen data. Ik heb 1u00 gebeld naar Proximus om het in orde te krijgen, heb een technieker aan de lijn gehad, ze hebben me laten wachten, dan gingen ze mij terugbellen,... ook niets meer gehoord. Ik heb nog via de chat bot iemand kunnen "spreken", zij zag dat ik contact heb gehad en ging de juiste medewerker doorsturen,  ook hier weer helaas.

Is er iemand die mij kan helpen om deze blokkade weg te doen, bij de gsm van mijn moeder aub? 

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@Debby Vandezande  best ook eens vermelden over welke gsm dit gaat zodat men verder en beter kan helpen ;) 

Bedoel je de gsm nr of merk?

Het gsm-type waarschijnlijk, het is een Samsung schreef je.

Bij mijn Samsung kijk ik in instellingen -mobiele netwerken en zie dat roaming is geactiveerd.

Is dat bij je moeders Samsung zeker het geval ? Je schrijft van wel, maar ….Ik heb het ooit voorgehad en een nieuwe SIM heeft het opgelost en die heeft je moeder al. Dus lijkt me een instelling het meest logisch.

 

Het gsm-type waarschijnlijk, het is een Samsung schreef je.

Bij mijn Samsung kijk ik in instellingen -mobiele netwerken en zie dat roaming is geactiveerd.

Is dat bij je moeders Samsung zeker het geval ? Je schrijft van wel, maar ….Ik heb het ooit voorgehad en een nieuwe SIM heeft het opgelost en die heeft je moeder al. Dus lijkt me een instelling het meest logisch.

 

De instellingen zijn in orde. Het is echter een onderliggende blokkade. 

Reputatie 7
Badge +3

@Debby Vandezande 

als het gaat om een blokkade voor roaming, kan je de MyProximus app op de gsm nakijken.

Onder geavanceerde mobiele instellingen kan je zie welke blokkades actief zijn en ze ook wijzigen.

zelf heb ik gekeken naar de instellingen die ik kan zien, maar zie geen beperking actief

Ik heb dit dus doorgestuurd naar de achterliggende gespecialiseerde dienst en wacht op hun reactie;

we houden je op de hoogte

Groeten

tina

 

Reageer