Vraag

Dagenlang wifi probleem wegens door Prox niet uitgevoerde update...


Beste, wegens een niet/te laat uitgevoerde update op mijn wifi bbox ondervond ik meerdere dagen problemen op mijn laptop én draadloze printer…

  • gezien ik niet op de hoogte gesteld was dat er geen update werd uitgevoerd / uitgevoerd moest worden op de proximus bbox, had ik 2 dagen een wereldbol icoon op mijn privé-laptop ivp het wifisymbool.
  • ik ging er van uit dat een update automatisch zou gebeuren? Niet dus...
  • ik vond mijn netwerk niet meer tussen de beschikbare netwerken niettegenstaande m’n laptop mijn privé netwerk wel kende…
  • 1 dag geprobeerd de wifi terug aan de praat te krijgen - een vriend IT-er opgebeld voor een oplossing - zijn oplossingen werkten ook niet… wifi knop op de bbox licht ingedrukt (waarbij toestel van de muur afviel gezien de vijzen slechts voor 1/3 in de muur zaten en zónder pluggen ( Plus = voorwerp waarmee je een boorgat opvult voor je er een schroef in draait)   aan muur bevestigd waren… (mijn eigen schuld vlg de proximus telefonist...:thinking: )
  • uiteindelijk Proximus 0800 gebeld en vernomen dat er een update NIET was uitgevoerd…
  • ik vraag tevens een technieker gratis langs te sturen om de bbox DEFTIG aan de muur te bevestigen… Dit kon niet… men meldt me een deurwaarder te sturen als ik de factuur van > € 80 niet betaal… dit niettegenstaande  BEIDE problemen initieel veroorzaakt zijn door Proximus...
  • ik wil de dag erna een document inscannen via mijn draadloze printer - lukt niet…
  • printer heeft wel degelijk wifi-signaal - laptop ook…
  • 1 dag gezocht naar het probleem en opnieuw ZELF proberen oplossen! (als IT-leek...)
  • draadloze connectie tussen printer en laptop was “verdwenen” wegens de te laat uitgevoerde update door Proximus…
  • en dan moet de klant zo maar eventjes meer dan € 80 op gaan hoesten om de door Proximus veroorzaakte problemen ZELF op te lossen???
  • en waarom betaal ik zomaar eventjes  € 60/maand (= meer dan het dubbele...) voor een internet start abo terwijl hetzelfde abo aan € 27/maand geëtaleerd staat op de website mét dezeflde upload- en downloadsnelheid???

Ik begin me sterk vragen te stellen naar:

1/ de klantenservice van Proximus (een klantenservice die ik dus vanuit Proximus helemaal niet heb gekregen)

én

2/ de dubbele prijs die ik betaal voor mijn “internet start” abo… vlg de telefonist was er een verschil tussen mijn “internet start” abo en het ‘”internet start’” abo dat voor slechts € 27 op het web geëtaleerd staat…  maar ik zie eerlijk gezegd geen verschillen…

Ik voel me eerlijk gezegd niet zo fair behandeld als reeds jarenlange klant bij proximus…

Waar blijft de service?

 


21 reacties

Het is best dat de prox forummedewerkers dit maandag eens onder handen nemen om dit zo goed mogelijk te laten oplossen.

NB: indien het nog niet zou gebeurd zijn ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp de vraag naar update b-box niet direct.

waarom zou dat nodig zijn?

Om B-box te resetten: uitleg hier:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

 

Wifi passwoord wordt dan automatisch ook gereset naar originele passwoord dat op de modem is vermeld.

 

om Wifi problemen op te lossen, kan je met een kabel verbinden en dan de wifi-instellingen aanpassen volgens noodzaak.

Eventueel met hulp van een kenner.

 

Hier inloggen: http://192.168.1.1/

uitleg over login op de modem

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/wachtwoord-van-je-modem.html

 

Uitleg over Wifi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_login/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-en-wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html

 

 

Het is niet omdat je bv reset dat je goeie/ laatste softw binnenkrijgt

Mäar uiteraard is het eerste wat je altijd best doet bij problemen is je bb resetten = 20 sec op het verborgen resetknopje achteraan de bb blijven drukken tot alleen nog de powerled vooraan blijft oplichten.

Reputatie 7
Badge +4

hi, er zijn verschillende redenen waarom een update niet doorloopt of gepushed wordt
de meest voorkomende reden is als je modem op dat moment niet beschikbaar/bereikbaar is. bvb omdat deze uit staat
Je vermeld een factuur van 80euro, is dit dan een factuur die je ontvangen hebt  omwille van een technieker afspraak ?
wanneer je een technieker eist voor een probleem dat vanop afstand kan verholpen worden of voor een probleem dat niet proximus gerelateerd is kan er iderdaad een kost zijn
Indien je deze kost wil betwisten en ook nog meer info wil over je start abbo kan ik je klacht wel overbrengen naar mijn collega’s van de klantendienst

Beste, dit is het bedrag dat ik “had moeten betalen” om een technieker langs te sturen om 2 problemen die door Proximus zélf gecreëerd zijn, te komen oplossen…

Ik denk dat dit de omgekeerde wereld is… Als proximus zélf schuld heeft aan problemen bij een klant, denk ik niet dat de klant daarvoor moet opdraaien…

De modem is 24/24 beschikbaar en ik kom daar nooit aan tenzij omdat er door Proximus problemen zijn (ik zeg dit op die manier omdat alle problemen die ik in 1,5 jaar reeds had van oorsprong bij proximus lagen en niet bij mij...). M’n smartphone en tv werken (na ook voor tv al meerdere problemen te hebben gehad in het afgelopen 1,5 jaar) perfect met dezelfde modem.

En wat het abo van internet start betreft begrijp ik in geen geval waarom ik meer dan het dubbele betaal dan de prijs op het web? Momenteel betaal ik gedurende 1 jaar iets minder ter compensatie van eerdere problemen en beloftes die nooit door Proximlus zijn ingelost… maar eens die periode voorbij gaat het weer naar dubbel zoveel als de prijs op het web… Waarom betaal ik meer dan het dubbel aub??? Wat is de reden daartoe?? ik krijg tenslotte eveneel als wat er op het web staat, niks méér dus zie ik ook niet in waarom ik dan meer dan het dubbele betaal…?? Ik zou wel eens willen weten welke (gegronde) reden daar achter zit… Mensen die die prijs horen vallen achterover van die hoge prijs… dus het ware aangenaam te kunnen vernemen WAT ik extra krijg voor die hallucinant hoge prijs voor een basispakket… Niks vermoed ik…ik zie toch geen verschillen... dus als Proximus niet kan aantonen wàt ik precies extra krijg in vgl met het pakket dat op het web staat, dan vind ik een dergelijke prijs, tja, hoe noem je zoiets om beleefd te blijven….?? Poenscheppen?? En vergeet ook niet de jaarlijkse indexatie waar niémand bij proximus weet waarvoor dit geld gebruikt wordt… € 1 indexatie/mnd betekent een prijsverhoging van zomaar eventjes € 12/jaar…

wij waren heel tevreden over proximus maar de laatste 10 jaar gaat de service er écht niet op vooruit, integendeel… spijtig...

 

uiteindelijk heb ik dus beide problemen zelf moeten opgelost… alleen al daarvoor zouden ze me al een fikse prijsverlaging mogen toestaan… maar ja… als het om geld gaat hé…

Net factuur ontvangen… ik betaal dus zelfs  € 61/maand...voor internet start…

Ter info: ik weet niet welke samenstelling van pack je hebt maar dit flex pack met internet en tv kost 59,99€/mnd (huur decoder inbegrepen)

zie → Flex – Internet, tv, gsm-abonnement en vaste lijn | Proximus | Proximus

Internet Start + Telephony + TV kost 61,99 zie → Internet-Start-Telephony-TV (proximus.be)

Enkel bbox voor internet, meer niet… simpel “internet start”

geen vaste telefonie, geen gsm, geen netflix, nikske - enkel internet start

Dan zou dit inderdaad maar 27,50€ /mnd mogen zijn zie → Internet Start (proximus.be)

Als de Prox forummedewerkers de draad hier opnemen kunnen ze dit zeker verder onderzoeken/oplossen voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat ze hiermee aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +4

Internet Start = 27.5 euro/maand 

Internet Start Fiber (indien glasvezel aanwezig) = 42.95 euro/maand

Enkel u en Proximus beschikken over een toegang tot uw facturen, dus enkel Proximus medewerkers kunnen duidelijkheid verschaffen over het waarom van het gefactureerde bedrag van 61 euro

= het antwoord/reactie van Proximus op dit publieke forum afwachten (en best in uw forum login profiel uw klantnr en het betrokken factuurnr vermelden zodat enkel Proximus medewerkers deze info kunnen zien)

Dan zou dit inderdaad maar 27,50€ /mnd mogen zijn zie → Internet Start (proximus.be)

Als de Prox forummedewerkers de draad hier opnemen kunnen ze dit zeker verder onderzoeken/oplossen voor u.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten zodat ze hiermee aan de slag kunnen.

ook voor de reeds teveel betaalde maanden in het verleden zal wel ook bekeken worden

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ml_sky je maakt gebruik van Internet Start in een Pack met Proximus TV, waarin ook de huur van een decoder inbegrepen zit. Daarom betaal je meer dan 27,50 EUR voor enkel onze Internet Start optie.Indien dit niet de bedoeling is, laat ik Proximus TV asap stopzetten door onze achterliggende dienst! Geef je mij een seintje? Groetjes, Heidi

Beste HeidiE

Als ‘moderator’ vermoed ik dat u een proximus medewerker bent?

Dank voor de verduidelijking doch het moet me toch even van het hart… als ik technische problemen heb (vorige week) door toedoen van een niet DOOR PROXIMUS uitgevoerde uptdate en daarvoor tot 2 dagen nodig heb als it-leek om alles weer te herstellen  hoor ik niemand van proximus. Ik heb de 2 problemen zélf moeten oplossen....

Nu het echter om geld gaat, reageert proximus ineens wel… triestig (is niet persoonlijk bedoeld maar het toont wel hoe de maatschappij/bedrijfswereld tegenwoordig evolueert :-(

Ook op 31/12/2020 heeft proximus me in de kou laten staan… beloofden me een nieuwe afstandsbediening tv toe te sturen en die is er op vandaag nog steeds niet gekomen… om dit euvel iets te verzachten krijg ik op vandaag nog steeds een kleine korting op mijn factuur… maar intussen is de ontbrekende technische hulp van proximus m.i terug een heel terechte reden om me op 1 of andere manier tegemoet te komen… de klant betaalt de volle pot maar moet àlles zélf oplossen (en dan nog 2 dagen verlof daaraan besteden...)… er zijn grenzen...

 

Graag had ik dan ook van u vernomen aub waarom ik voor die prijs van € 61 (moet dus zelfs € 59.99 zijn...) dan slechts 50 mb/s downloadsnelheid krijg ipv de 100 mb/s zoals op onderstaande link staat voor een abo internet + tv...

https://www.mijn-gsm-abonnement.be/pack-operatoren/proximus/internet-tv

 

 

ik kan hier helaas geen document als bijlage toevoegen (waarom niet eigenlijk??) maar  op de site speedtest.nl krijg ik dus slechts 50 mb/s download ipv 100 mb/s…. en 20 mb/s upload…

 

maw

1/ ik moet zélf de problemen oplossen (krijg dan nog de dreiging dat er een deurwaarder zal worden gestuurd als ik een technische interventie niet wens te betalen...dat het “trouwe klant zijn” (reeds levenslang) niet van belang is...)

2/ betaal zelfs nog € 1 teveel

3/ krijg voor die prijs zelfs slechts de helft van waar ik recht zou op hebben…

Ik heb er hoe langer hoe meer mijn bedenkingen bij… Dit is toch niet mijn idee over “hoe met klanten om te gaan...”

Ik dank u voor uw begrip

mvg

ml_sky

 

internet start is inderdaad goedkoper en daarom krijg je ook niet de zelfde snelheid zoals het duurder pack flex

En ook is het zo dat niet de aangeduide snelheid in het pack altijd haalbaar zal zijn zelfs al voorziet het pack 100Mbps dat is onder de voorwaarde dat je lijn waar je aangesloten bent dit ook aankan want bij lange lijnen met veel verzwakking is geen zo’n hoge snelheid bv. van 100Mbps mogelijk en als je lijn dit wel zou aankunnen dan zal bij Internet start deze snelheid beperkt worden zoals aangegeven in je internet start 

je kunt ook natrekken wat je lijn aankan op je locatie→ Internetsnelheid  | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Internet Start is beperkt que snelheid tot  maximum 50 Mbps down

De reële snelheid evenwel is beperkt tot de technische mogelijke in functie van de afstand tot de straatkast/uitrusting in telefooncentrale, de voorhanden technologie cfr. minimaal gegarandeerde snelheid op adres:

Speedtest internet connectie | Proximus

 

P.S.

De prijs van Flex à rato van 59.99 euro/maand is slechts geldig voor de eerste 3 maanden bij een online inschrijving als nieuwe klant (de basics)

 

Uw huidig abo is zoals eerder gezegd enkel door Proximus en uzelf gekend mogelijks bv. internet start + TV + telefoon à rato van 61,99 euro/maand

Internet-Start-Telephony-TV_NL~2021-04-29-11-14-31~cache.pdf (proximus.be)

 

ik heb deze info hierboven ook al meegegeven (gestandaardiseerde fiches) maar heb de indruk dat de auteur die nog niet doorgenomen heeft afgeleid uit zijn laatste bericht, tenzij ik mij vergis!

geen flex en geen telefonie...:blush:

dan is het zoals @HeidiE voorgesteld heeft, dit de goedkoopste oplossing voor u. :point_down_tone4:

Dag @ml_sky je maakt gebruik van Internet Start in een Pack met Proximus TV, waarin ook de huur van een decoder inbegrepen zit. Daarom betaal je meer dan 27,50 EUR voor enkel onze Internet Start optie.Indien dit niet de bedoeling is, laat ik Proximus TV asap stopzetten door onze achterliggende dienst! Geef je mij een seintje? Groetjes, Heidi

zie ook hier → Start (proximus.be)

 

Reputatie 7
Badge +3

@ml_sky  Je hebt een pack Internet Start Fiber +TV. €61/maand is hiervoor de correcte prijs (niet €59,99/maand). Internet Start Fiber heeft een max. dowload- en uploadsnelheid van 120 Mbps/20 Mbps. Groetjes, Antonella

ja en ik die gans de tijd dacht dat het over een koperlijn ging :smiley:

Reageer