Vraag

Daar ik geen mail kan sturen naar proximus slechte eerste ervaring

  • 15 January 2021
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken

Beste

 

Op 18 december 2020 sloot ik bij jullie een contract af voor proximus flex met 2 GSM abbonementen, u kunt hiervan het document in bijlage terugvinden, ik betaalde ook ineens voor de TV en name deze meteen mee. Deze aankoop verliep zonder enig probleem en ik ben dus ook tevreden over de aankoopprocedure in de winkel.

 

Echter is dit het enige waar ik op dit moment tevreden over ben om onderstaande redenen

 

Bevestiging van de aankoop

Reeds meerdere malen kreeg ik mails om mijn aankoop te bevestigen, toen ik dit wou doen moest ik op nieuw een cadeau kiezen en betalen. In alle eerlijkheid om dat ik reeds het cadeau ha         d heb ik hiervoor gebeld. Blijkbaar was er iets misgelopen met de nummer overdracht waardoor alles was geannuleerd. Maar het ging rechtgezet worden (status vraag 47087871 van 23/12/20). Top op heden heb ik nog geen antwoord gekregen, straffer ik werd deze week nog eens gebeld door jullie medewerker om dit te bevestigen.

 

Nummer nog steeds niet overgedragen

Tot op heden zijn onze nummer nog steeds niet overgedragen, waardoor we dus het voordeel van het gratis abonnement op hln mislopen en waarschijnlijk een prijsverhoging bij telenet van 5 euro per lijn dienen te betalen. We zeggen namelijk vandaag ons internetabonnement op.

 

Frauduleuze reclame mbt Decoder

In de winkel en op de reclame werd er beloofd dat er een Android decoder werd geïnstalleerd. Vandaag op 15/1 komt de technieker de installatie uitvoeren. Wat krijg ik een decoder v5 omdat blijkbaar mijn lijn te zwak is. Uit een speeds test blijkt dat de lijn maar 12 mbits geeft en de decoder 30 Mbits nodig heeft. Deze theorie begrijp ik maar jullie inschatting om de website spreekt op ons adres van een minimum van 26 Mbits, hetgeen meer als het dubbele is van het effectieve. Ik weet dat er een probleem is met de laswerken van jullie bekabeling bij ons in de straat, informatie van de technieker die vorige keer is proximus komen installeren maar toen hadden we zelf 23 Mbits nog altijd bijna het dubbele.

 

Ontbrekende informatie

Waarschijnlijk vanwege de problemen in de back office die hoogstwaarschijnlijk ook de reden zijn van punt 1 en 2. Hebben wij tot op heden nog altijd niet de login gegevens van onze lijn. Ik weet jullie hebben my proximus waar ik deze zou kunnen bekijken, maar ook hier staat mijn product niet in account


7 reacties

Om het nog erger te maken kan de universiele afstandsbediening die je krijgt bij hun cadeau de verouderde decoderde niet bedienen

@Gregory Nagels

FYI: en in afwachting van verder ondersteuning van iemand van Pro forumteam kun je uw gegarandeerde max snelheid inderdaad hier aflezen  → http://proximus.be/internetsnelheid 
maart als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13 om je lijnsnelheid uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Na 3 uur bellen is er zicht op beterschap, technieker komt de lijn onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +3

@Gregory Nagels  Mijn excuses voor het ongemak. Vul je even jouw klantnummer en telefoonnummer in bij jouw profielgegevens? Dan kijken we dit ook graag verder voor jou na.

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Gregory Nagels 

excuses , dit had beter kunnen gaan… ik zie dat er een dossier is met dossierbeheerder.

Zij onderzoekt momenteel waar het fout loopt en zal je contacteren en dit oplossen.

Groeten

tina.

 

Beste

De Digitale TV is ondertussen in orde, de GSM nog altijd niet.

 

Ik heb verleden week vrijdag uiteindelijk een order in een winkelwagentje gekregen, tot op heden als ik deze order wil bevestigen dien ik mij in te loggen in my proximus. Wanneer ik dit doe verandert mijn flex pack naar een Maxi internet.

 

Wanneer ik de telefoons wens toe te voegen 

simkaart nummer 

89320269140107184740 en 89320269140107100670 krijg ik de melding dat deze nummers niet kloppen.

 

Dus tot op heden heb ik volgende zaken

Digitale TV en internet onder klantnummer 618******, verkregen via sms in het kader van de technieker die langskwam. Een echt formulier van jullie heb ik nog steeds niet

 

Wat ik nog niet heb

Nieuwe Sim kaarten een toegang tot myproximus zodat ik mijn hln abonnement en netflix kan aanvragen.

 

Graag had ik na 2 weken en veel tijdsverlies toch enige tegemoetkoming ontvangen van proximus

 

Reputatie 7
Badge +3

@Gregory Nagels  Dank je wel voor de update. Ik heb deze toegevoegd aan het dossier zodat ook de dossierbeheerder hiervan op de hoogte is. Groetjes, Antonella
PS: Jouw klantennummer heb ik onleesbaar gemaakt om jouw privacy te respecteren

Reageer