Drie weken geleden ging de internet installateur internet installeren op mijn nieuw adres.
Een nieuwbouwappartement waar toen nog werkzaamheden in bezig waren.
Na enkele uren wachten zonder nieuws, contacteerde ik de klantendienst. Die konden de installateur niet bereiken. Ik moest maar wachten. Ik belde een uur later nog eens. Zelfde antwoord.
Helaas kwam er niemand opdagen. Weg halve dag verlof, terug naar Brussel waar ik voorlopig nog woon. 2u in de auto voor niets, uren zitten wachten voor niets.
Gefrustreerd dat ik ben, zeker nadat de aanvraag voor de webpromo voor dit internet me ook uren tijd koste en ik maar de foute prijs zag verschijnen op mijn bestelbevestiging (wat dus ook gepaard ging met verschillende contactnames met de klantendienst), dien ik klacht in. Niets te vinden op internet om dit te doen dus ik bel de klantendienst. Iemand registreert een klacht.
De dag erna krijg ik bericht dat de installateur langskomt. Pech, ik ben ik Brussel en ik kan er niet zijn.
Ik ben de klantendienst om dit te annuleren en vraag hoe het met de klacht gaat. Geen klacht geregistreerd zei ze maar ze kon wel een nieuwe afspraak plannen.
Deze nieuwe afspraak kon pas binnen twee weken gezien ik ‘enkel’ ‘s avonds kan. Tja, ik ga niet opnieuw een halve dag verlof nemen voor niets! Nogmaals, ik woon er niet. En het is minimum 45 min rijden.
Vorige week woensdag vraag ik me af waarom ik niets meer hoorde ivm de klacht. Daar ga ik weer, ik bel de klantendienst. Oh maar mevrouw, u hebt een afspraak volgende week dus de klacht werd geseponeerd.
Ok maar die afspraak laat ik enkel en alleen doorgaan als ik gecompenseerd word. Ok ik registreer een klacht zei de mevrouw van de klantendienst, ze voegde eraan toe dat ik binnen de twee dagen iemand ging horen hierover.
Ondertussen maandag, installatie is donderdag, uiteraard heeft niemand mij gebeld de voorbije dagen. Ik bel opnieuw. Rachid zegt me vriendelijk dat er geen klachten geregistreerd worden via de klantendienst en dat ik nochtans de leeftijd heb om een klacht te registereren op de site.
Ik probeer, lukt niet, Rachid begrijpt het niet en blijft over ‘mijn generatie die toch met websites zou moeten kunnen werken’ praten. Ik vraag aan Rachid de installatie te annuleren voor komende donderdag want ik heb het zowat gehad.
Ik besluit nog een laatste poging te doen, een chat met Natasja. Na vijftien minuten haakt zij ook af.
Conclusie, klacht indienen bij Proximus is onmogelijk? Begrip en empathie afwezig bij de hele klantendienst. Klantvriendelijkheid van dit bedrijf 0,0…
pff als je er met de aandacht bent bijgebleven, think twice, internet providers genoeg!