camera


Reputatie 2

Hallo,

Ze hebben onlangs fiber binnen gelegd. 

Maar nu werken mijn camera’s niet meer op wifi. 

Deze werken alleen op 2,4 GHz.

Weet iemand hoe ik dat eventueel kan oplossen. 

Want heb geen zin om ze met kabels aan te sluiten. 

Spijtig wel dat ze dat niet allemaal in orde brengen tijdens de installatie van fiber 


This topic has been closed for comments

23 reacties

werken die met een vast IP adres of krijgen die gewoon via dhcp een IP adres, normaal zal het via dhcp zijn en kan je eventueel een proberen door ze eerst stroomloos te zetten of het daarna wel lukt.

Indien het nog niet lukt kan het ook zijn dat die camera’s niet overweg kunnen met One SSID , wat wil zeggen dat WiFi 2.4 & wifi5.0 de zelfde WiFi naam hebben, maar om di uit te zetten in je internet box moet je via MyProximus in de internet box zijn interface geraken.

langs de andere kant al je vroeger ook werkte met de bbox3 ln one ssid , zou dit dan nu eigenlijk geen verschil mogen geven.

Anders moet je uw camera’s eens resetten (zie in je handleiding of eens googelen op ‘t internet)

Reputatie 2

Hallo Martin, 

Bedankt voor u reactie. 

Vroeger werkten ze perfect. 

Heb via de proximus app de wifi uitgezet op de internet box.

En ze ook al even zonder stroom gezet.

Maar niets helpt krijg ze niet terug geïnstalleerd op de wifi. 

Kan ik nog eventueel iets doen? 

ze ook al eens zonder stroom gezet, maar heb je ook al eens de internetbox zonder sytoom gezet. Anders camera’s resetten.

bedoel je met wifi uitgezet, dat je identieke configuratie op alle frequentiebanden uitgezet hebt  onder Internet (bvb Internet Maxi Fiber)
Ga naar TAB WiFi
WiFi Beheren
Privé wifi
Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF> uitzetten = OFF

(ON) Proximus-Home-XXXXXX
Wachtwoord
************
2.4 GHz
WPA2-Personal

 

(ON) Proximus-Home-XXXXXX-5GHz
Wachtwoord
************
5 GHz
WPA2-Personal

 

 Als dit niet helpt kun je mss eventueel een vast Ip adres instellen op je camera

Als je de camera(s) een statisch Ip adres wilt geven in de range van de InternetBox, gebruik dan bij voorkeur.

IP adres = 192.168.128.[128-254]
Gateway = 192.168.128.1
subnet = 255.255.254.0

Ter bijkomende info :
 

De Internet Box heeft volgende  LAN subnetten:

  • primair subnet 192.168.128.0/23 
    met DHCP pools
    - 192.168.129.[0-254] (Privé DHCP range voor eigen toestellen) en
    - 192.168.128.[2-127] (Proximus DHCP range voor Proximus toestellen)
  • secundair subnet 192.168.1.0/24 (zonder DHCP pool): voor backwards compatibilteit met de B-box3.
Reputatie 2

Hallo Martin, 

 

En hoe kan ik zo een statisch Ip adres aanmaken in de proximus app.

 

Indien uw camera nu een vast IP adres heeft (192.168.1.xxx) dan heb je 2 mogelijkheden:

  1. niets wijzigen: uw camera zal blijven werken met zijn huidig IP adres.
  2. ofwel manueel een nieuw vast IP adres toekennen in het subnet 192.168.128.1/23.
    Om conflicten te vermijden met de bestaande DHCP pools gebruik je dus best:
  • IP adres tussen 192.168.128.128 en 192.168.128.254
  • subnet 255.255.254.0 (let op, dus geen 255.255.255.0)
  • gateway 192.168.128.1
  • dns server 192.168.128.1

Indien je de camera een gereserveerd IP adres wilt toekennen, kan dat via “My Proximus”.

Geavanceerde Instellingen > Netwerk > Gereserveerde IPV4-adressen

Kies her dus een IP adres binnen de privé DHCP pool range (192.168.129.xxx)

Wat heb je vroeger gedaan om de camera’s te doen werken via de bbox3.
Heb die gewoon aangesloten op de bbox en was dit voldoende?.
Heb je portforwarding moet instellen op je bbox3?

Reputatie 2

Heb deze vroeger gewoon in het stopcontact gestoken. 

En dan via de app van de camera op wifi aangesloten. 

Voor de rest heb ik niets moeten doen en werkte ze perfect 

En als je ze nu op de Internet box (bbox4) aansluit op wifi via de camera app , krijg je dan foutmeldingen of zoiets? Kan bv zien waar het fout loopt of de reden is dat het fout loopt?

Reputatie 2

Krijg steeds de melding in de app van de camera dat de wifi niet gevonden wordt. 

mss moet je eens op de plaats waar de camera hangt met de gratis app wifiman op je smartphone kijken of het wifi signaal van je internet box goed binnenkomt op je smartphone op wifi-2.4.. Ook kan je de camera’s eens opnieuw resetten, heb je geen handleiding ervan.

Reputatie 2

Ga ik morgen eens proberen. 

En de camera’s hebben een vast IP adres. 

Bedankt alvast. 

 

@GommersS

welk vast IP adres hebben die camera’s want het adresbereik is niet meer de zelfde voor de “internet box” (= bbox4) zoals het bij de bbox3 was!

De vaste IP adressen 192.168.1.XXX (die je camera’s hebben, vaste IP adressen gebruikt bij de B-box3) wordt wel herkend door de internet box, maar deze toestellen zijn nu niet zichtbaar in het lokale netwerk van je bbox4

Vandaar dat je best voor de camera’s  op de internet box met een vast IP adres,
zou kiezen voor 192.168.128.[van128 tem 254]
bv camera 1 = 192.168.128.128  en camera 2 = 192.168.128.129  enz….
En gebruik dan bij het instellen ook voor het 
subnetmasker 255.255.255.254 
en 
gateway 192.168.128.1

Reputatie 2

Ik denk dat ik iets verkeerd doe.

Want als ik naar de gereserveerde adres toevoegen ga.

Zie ik alleen maar een alias, mac adres en Ip adres staan.

Maar niets van subnetmasker of gateway.

Sorry voor de vele vragen maar ik ken daar helemaal niets van maar ben wel een aanhouder voor het op te lossen. 

hetgeen ik in mijn vorig bericht gepost heb is niet de instelling voor gereserveerde adressen via MyProximus, maar omdat je geschreven had dat je camera’s vaste Ip adressen hadden, veronderstelde ik veronderstelde ik dat je die Ip adressen kon uitlezen en instellen via je camera app en in dit geval zou je kunnen proberen op de manier te werken zoals ik op mijn vorig bericht voorgesteld had dus alles via de camera app. Als je het had over je camera’s hebben vaste Ip adressen welke waren die Ip adressen dan?

NB: voor alle duidelijkheid je moet een onderscheid maken tussen:

  • enerzijds “gereserveerde IP adressen” in te stellen via Myproximus 
    gekoppeld aan het MAC Adres van het toestel beschreven hierboven:
    → hier-1
  • anderzijds “vaste IP adressen” in te stellen in je toestel (camera) via bv camera-app, beschreven hierboven:
    → hier-2 

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Martin, 

Bedankt voor u reactie. 

Vroeger werkten ze perfect. 

Heb via de proximus app de wifi uitgezet op de internet box.

En ze ook al even zonder stroom gezet.

Maar niets helpt krijg ze niet terug geïnstalleerd op de wifi. 

Kan ik nog eventueel iets doen? 

@GommersS 

Ik heb het ook al voor gehad met de wissel van modem. Ik heb toen de camera’s verwijderd uit mijn app van de camera’s. Bij de camera’s die we hebben ook de camera zelf gereset naar fabrieksinstellingen (bij deze die ik heb zit een knopje dat ik moet induwen met een paperclip bv).

Daarna heb ik alles zogezegd zoals ze net uit de winkel zouden komen opnieuw ingesteld en dan terug kunnen verbinden met de juiste WiFi en het bijhorende wachtwoord.

 

Misschien staat er iets van in de handleiding? Is te zien welk type/merk je hebt natuurlijk.

 

Hopelijk krijg je het snel opgelost! 

Had ik inderdaad ook al voorgesteld maar ik weet niet of GommersS dit al gedaan heeft?
Normaal zou dit inderdaad dan wel direct moeten werken via automatische DHCP configuratie.

Reputatie 7
Badge +4

Over welke camera’s praten we hier?

In eerste instantie is -  zoals reeds vermeld door Olivier Dupon - een “reset naar de fabrieksinstellingen” van deze camera’s een goede werkwijze in geval van problemen bij de overschakeling naar een nieuwe modem/router

Reputatie 2

Bedankt allemaal voor de hulp.

Het is mij gelukt en werken terug op de wifi. 

Dat is goed nieuws en bedankt voor de feedback.

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt allemaal voor de hulp.

Het is mij gelukt en werken terug op de wifi. 

 

Uit respect voor alle mensen die je hier hebben proberen te helpen, hadden wij toch een woordje uitleg verwacht hoe je het nu werkende hebt gekregen...

Reputatie 2

Beste,

Hier een woordje uitleg. 

Heb gewoon de camera's blijven resetten. 

Maar dat hielp niet.

Dan heb ik de internetbox 10 minuten zonder stroom gezet.

En dan vond de camera's ineens de wifi en heb ik ze terug kunnen installeren. 

Ik denk (ben eigenlijk zeker) dat deze methode dé manier is om een wifi-verbinding te herstellen wanneer de cliënt (hier de camera’s) niet de interface heeft om gegevens te wijzigen.

Na de installatie van mijn “nieuwe” modem gisteren heb ik de airco terug verbonden met wifi door (in mijn app) de airco te verwijderen en opnieuw te installeren en dan via de wps knop de Wifi-verbinding te maken. De in de (airco) app in te vullen gegevens geven geen mogelijkheid om enig wifi gegeven in de app zelf in te vullen. Nu kan ik mijn airco weer voor thuiskomst al activeren op verplaatsing ;)