Beantwoord

BINNENKOMENDE AANSLUITING VERPLAATSEN + PLC ADAPTER

  • 16 December 2021
  • 2 reacties
  • 767 Bekeken

Aansluitkabel Proximus komt nu binnen via garage en gaat dan via een wachtbuis onder de vloer naar de leefruimte. Wegens renovatie komt TV, modem, decoder en PLC adapter op een andere plaats te staan in leefruimte en dit alles in een afgesloten kast (kast is een vaste uitbouw met TV en gashaard). Ik zou vanaf de garage (binnenkomende kabel) een nieuwe kabel van ongeveer 10 meter via de vrije zolder kunnen plaatsen tot in de nieuwe kast. Welke kabel kan/mag ik gebruiken en sluit ik deze kabel in de garage aan met connectiedoos TF2007, waar kan ik deze aankopen ?

Bijkomend: De vaste PLT adapter is aangesloten via ethernetkabel , mag deze ook in de kast geplaatst worden en mag deze gevoed worden via een meervoudige stopcontactdoos 220volt. (wordt momenteel gevoed via vast stopcontact)

icon

Beste antwoord door Martin 16 December 2021, 18:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voor de verbinding tussen NTP2007 en Bbox3(v+) modem/router kunt u (overal te koop) VVT-kabel gebruiken bv.

VVT kabel 1x4x0,6 mm per lopende meter | Hubo

PLC dienen in (enkelvoudig/meervoudig) stopcontact te worden geplaatst, normalerwijze niet/nooit in een meervoudige stekkerdoos

 

De eventuele plaatsing van de Bbox en/of de decoder in een afgesloten kast kan problemen geven:

warmteontwikkeling

WiFi bereik/storing 

functioneren van de (IR) afstandsbediening

Ter info,

Antwoord van Proximus:

NTP, dient steeds rechtstreeks aan de invoer verbonden te zijn. Deze kan theoretisch niet verplaatst worden zonder dat de invoerkabel ook mee verhuist.
Zowel de invoerkabel als de NTP zijn onderdeel van ons netwerk en dit dient dan ook door onze techniekers te gebeuren.

De NTP hoort aan de invoer te zitten, van daaruit kan je verder met VVT naar een andere plaats

Reageer