Vraag

Beschikbaarheid Tessares


@PROXIMUS is er een contactadres waar een klant terecht kan met de vraag of een Tessares-oplossing (ADSL + 4G modem) mogelijk is?

 

Zijn nog altijd verbonden met ADSL-technologie en wou upgraden… Helaas is er geen VDSL beschikbaar bij mij (maar wel bij mijn ene buur en de overburen...). 

@ PROXIMUS Staat er iets op de planning qua VDSL?

 

Gezien ik nu op zoek ben naar een andere ISP, wil ik PXS in aanmerking nemen, MAAR ENKEL OP VOORWAARDE DAT DE TESSARES-OPLOSSING MOGELIJK IS. Anders is het parels voor de zwijnen…

 

Ervaringen van andere klanten en Tessares is altijd welkom

 

Groetjes,

Nico

 


18 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ADSL'erke

De xdsl&4G oplossing Tessares wordt enkel in case by case aangeboden

indien u zich bevindt in een “witte/grijze zone” en de dekking 4G goed is vermoed ik dat u in aanmerking komt (tenzij er reeds teveel op dergelijke wijze actief zijn in uw buurt)

de info m.b.t. grijze en witte zones (welke straten/gemeenten) vindt u in een bericht van mij via onderstaande link 

https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/breedbandinternet-in-de-grijze-witte-zones-30-mbps-in-2020-oplossingen-type-xdsl-4g-proximus-versus-kpn-50101

de Proximus-medewerkers op dit publieke forum zullen u wel info hieromtrent verschaffen, ik vermoed evenwel dat zij een backend moeten raadplegen en zij vandaag niet meer actief zijn op dit publieke forum

indien u uitkijkt naar een andere operator is er vermoed ik anders enkel een oplossing via de teledistributie of indien beperkte(re) volumes bv. via Proximus Mobilus Unlimited 5G (ook voor 4G van toepassing) of Orange Flybox 4G internet@home

 

Er moet natuurlijk een goede 4G dekking zijn daar waar je woont en dan haal je gemakkelijk 20Mbps en zelf het dubbele, maar voor praktische ervaring kun je o.a. meer uitleg bv krijgen van forumlid M_016 

Reputatie 4
Badge +1

geen VDSL beschikbaar bij mij (maar wel bij mijn ene buur en de overburen...)” 

Best uw lijn ook eens checken op adres als “nieuwe klant”.
Dit geeft !soms wél VDSL beschikbaarheid.

Is al reeds gebeurd in andere thread

Reputatie 4
Badge +1

Thx feedback

Helaas dubbele pech als buur & overbuur wel VDSL hebben. 

Reputatie 7
Badge +4

@PROXIMUS is er een contactadres waar een klant terecht kan met de vraag of een Tessares-oplossing (ADSL + 4G modem) mogelijk is?

 

Zijn nog altijd verbonden met ADSL-technologie en wou upgraden… Helaas is er geen VDSL beschikbaar bij mij (maar wel bij mijn ene buur en de overburen...). 

@ PROXIMUS Staat er iets op de planning qua VDSL?

 

Gezien ik nu op zoek ben naar een andere ISP, wil ik PXS in aanmerking nemen, MAAR ENKEL OP VOORWAARDE DAT DE TESSARES-OPLOSSING MOGELIJK IS. Anders is het parels voor de zwijnen…

 

Ervaringen van andere klanten en Tessares is altijd welkom

 

Groetjes,

Nico

 


hi Ik laat verder nakijken wat er mogelijk is voor de 4g optie en laat je hiervoor nog contacteren

Gecontacteerd door klantendienst. Vraag is opgelost…

 

Reputatie 7
Badge +4

Xdsl&4G mogelijk niet mogelijk? Of toch vdsl mogelijk?

Je mag twee maal raden  en het begint met een “n” 

 

@M_016 , voor nog maar te weten of de Tessares oplossing mogelijk is, moest ik eerst zorgen dat ik terug een lijn van PXS had (was bij Scarlet, maar die gebruiken netwerk Proximus...)

Dan heb ik eieren voor mijn geld gekozen. Nog eens eerst andere operator (met indienstelling, installatie, activatie) en er dan achter komen dat het mss niet zou gaan zag ik niet echt zitten.

Ik vind het spijtig dat het zo moest lopen, maar ik wou enkel PXS overwegen als Tessares of VDSL mogelijk was, maar ik zal het nooit weten…

Ook op adres van mijn buur het laten nakijken (is 100%PXS klant mocht niet (wet privacy) en zou ook geen garantie zijn geweest daar het mogelijk is dat het bij jou kan, 3 meter verder niet (meer) en daarnaast terug wel…

 

Met andere woorden, zulks pro-actief laten nakijken gaat dus niet... een gemiste kans 

Reputatie 7
Badge +4

@ADSL'erke indien voor hetzelfde geld dient te worden gekozen tussen een xdsl of xdsl&4G oplossing aan een debiet x beduidend lager (of onbekend) dan dat van Telenet/Orange via de teledistributiekabel dat minstens 100 Mbps bedraagt, is mijns inziens de keuze snel gemaakt

=

Proximus en andere via de telefoonkabel zijn spijtig voor hen niet meer competitief / marktconform op de betrokken locaties (en zullen of een inhaalbeweging moeten maken of althans aldaar verdwijnen)

 

Succes

Ik denk dat de keuze al gemaakt is :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

t is aan de  waarde van het aandeel Proximus spijtig genoeg** ook te zien (ruimschoots beneden de introductieprijs); **als Bel20 aandeel zit het bv. ook sine qua non in pensioen/verzekeringsfondsen ...

Anders tot aan je pensioen aan een slakkensnelheid :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Tja … onze verzekeringen zouden ook wel eens (een flink stuk) duurder kunnen worden …

&

Zouden Scarlet & EDPnet nog wel adsl aanbieden…. sinds enige niet beschikbaar op mijn adres….daar waar EDPnet mij enige tijd geleden een volle 12 Mbps in adsl op website aanbood (wel 200% zeker een foutje)

In ieder geval als ik test bij edpnet en scarlet op mijn adres kan ik VDSL nemen 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin dat zou dan ook eerder zeker zeer eigenaardig zijn, ik vermoed dat beide evenwel geen adsl(2+) meer aanbieden (ik zal eens een aantal tests doen op basis van de lijst van witte/grijze zones)

ja en kunt gewoon verder gaan om te bestellen, enfin ik kan maar zeggen wat ik zie natuurlijk.

Reageer