Beantwoord

Beeldkwaliteit V7

  • 9 June 2023
  • 12 reacties
  • 407 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Wij gebruiken de V7 decoder nu ongeveer 6 maanden met een tv Samsung UE32F5000. De beeldkwaliteit is meer dan behoorlijk.

Reeds meerdere keren heb ik geprobeerd om een andere tv SONY KDL40WE550B met dezelfde opstelling te testen. De beeldkwaliteit is rampzalig, donker, onscherp, flets. Ik heb ongeveer alles wat er af te regelen viel uitgeprobeerd. Echter zonder resultaat, dus niet te gebruiken.

Ik dacht dat er met de tijd wel verbetering in zou komen, helaas. Op het forum staan talloze klachten over de beeldkwaliteit van de V7. De V5 zou het zelfs stukken beter doen. Is hier nog verbetering te verwachten of anders, wanneer is de nieuwe V8 beschikbaar ?

icon

Beste antwoord door Necroslave84 21 June 2023, 14:15

Bekijk origineel

12 reacties

als je op je v7 via instellingen de beeldresolutie 

  • op “auto” zet    of 
  • of op 1080p50  

wordt het beeld dan beter.

Reputatie 2
Badge

Neen geen enkele instelling op de V7 noch op de tv brengt enig beterschap. Een test met een V5 decoder lijkt mij de enige zinvolle test die nog overblijft (zie vroegere topics hierover) Maar waar kan ik aan zo een toestel op proef geraken ? Misschien moet ik bij de buren eens gaan rondvragen.

Reputatie 2
Badge

Ik heb nog een andere Full Pure Android box waarmee ik op dezelfde tv naar de apps KODI, VRTMAX, NPOStart, VTMGO enz feilloos en met een absolute top beeldkwaliteit kan kijken. Hardwarematig is dit toestel dus 10x beter dan de V7 box. Alleen heeft Proximus er voor gezorgd dat hun Pickx app op Android toestellen vergrendeld is. Voor Apple TV is er dan weer geen grendel voorzien.

Reputatie 2
Badge

Kan ik bij Proximus een Apple TV 4K 128 bekomen voor een proefperiode van 30 dagen zonder mijn V7 box in te leveren ? Kan ik daarop  eveneens KODI, VRTMAX, NPOStart, VTMGO installeren ?

Reputatie 5
Badge +2

@ldb01 De Apple TV is in aankoop dus is het niet mogelijk daar een proefperiode op te geven.

Reputatie 2
Badge

als je deze stappen op deze website volgt https://helpguide.sony.net/ha/strtaan10/v1/nl/contents/TP1000551240.html en het hdmi formaat op standard format zet kan het probleem hier mee opgelost zijn heeft bij mijn sony tv x90j geholpen met het op standard formaat te zetten en had dan plots beter beeld kwaliteit laat ons weten of dit geholpen heeft?

Reputatie 2
Badge

Bingo. Probleem opgelost. Van harte bedankt. Menu » Instellingen » Instellingen » AV-instellingen » HDMI-indeling » HDMI 1/HDMI 2 >> Stond op Verbeterd en moet zijn Standaard . De instelling geld altijd voor beide HDMI poorten.

Reputatie 2
Badge

leuk om te horen dat mijn oplossing ook bij jou gewerkt heeft 👍😁

👍  Komt dit dan overeen met een beeldresolutie 1080p50?

Reputatie 2
Badge

die van mij sta op 4K@50hz werkt perfect.

je bedoelt op 4K@50hz op je decoder veronderstel ik toch, maar ik vroeg mij af of standaard formaat op de TV dan overeen komt met 1080p50?

Reputatie 2
Badge

@Martin ja klopt op de tv box V7. Als je die op 1080p50 zet op je tv bedoel je? Normaal zou dat dan overeen moeten komen met je tv. Nog een tip gebruik voor gewoon tv kijken zonder apps te gebruiken altijd 50hz  geen 60hz want anders krijg stuiteren beeld of haperingen. Voor apps zoals Netflix Disney plus en prime video gebruik best wel de 60hz om dat die streams ook in 60hz  zijn  en gewoon tv is in 50hz daar mee.

Reageer