Beantwoord

Bbox3v+ Repeater/Extender bekabeld

  • 12 May 2020
  • 3 reacties
  • 180 Bekeken

Badge

Hallo, ik heb een UTP bekabeld huis. Alles komt netjes toe op een switch in de kast voor nutsvoorzieningen waar ook de Bbox3v+ staat. Voor de verdieping zou ik volgens Proximus een bekabelde Booster kunnen plaatsen aan het UTP contact. Proximus rekent hiervoor een huurprijs aan wat natuurlijk overdreven is. Wie kan mij een goede repeater/extender aanbevelen die bekabeld kan aangesloten worden op de Bbox3v+?

icon

Beste antwoord door Martin 12 May 2020, 11:49

Bekijk origineel

3 reacties

@VeerleLangbeen aangezien je rechtstreeks via utp kabel kunt aansluiten kun je bijvoorbeeld  een tp-link RE305 ingesteld als access point  gebruiken ipv de wifi booster als access point te gebruiken

De RE650 is hun beste model, maar heeft ook een extra prijs.
TP-Link biedt altijd de beste prijs-kwaliteit-functionaliteit.
Maar het kan perfect met een RE305.
Je kan ook een booster modus voor het versterken van het signaal inschakelen. 

De RE305 V3  booster mode zie deze handleiding: https://www.tp-link.com/us/user-guides/re205&re305_v3/chapter-5-customize-your-network#ug-sub-title-4 (je moet het zetten op maximum coverage). Klik op de sectie adjust wi-fi coverage.

Badge

De RE650 is niet instelbaar als AP. De  RE305 heeft via 2.4GHz band slechts een snelheid van 300Mbps.

Enig idee wat de Bbox3v aan snelheid levert? 

@VeerleLangbeen De bbox kan niet meer aan snelheid geven dan de lijnsnelheid 

dit is voor VDSL max 100Mbps en als je op een lange vdsl lijn aftakt zal de lijnsnelheid zelf minder tot veel minder zijn in functie van de lijnafstand waarop je bbox aangesloten is.

Op een glasvezellijn kan je natuurlijk veel hogere snelheden hebben in functie van het fiber abonnement die je hebt

bvb met Flex Fiber S heb je snelheden tot 350 Mbps om te downloaden en tot 30 Mbps om te uploaden

 

Reageer