Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Proximus aan de lijn gehad. Phonebook in webinterface werkt niet. Is ook niet gelinkt met Call Connect dus dat mag al gesloten worden. Ik dien al mijn contacten te exporteren, de nummers en namen te copy pasten in een standaard batch CSV file van Proximus en dan via het web portal van Call Connect up te loaden. Synchroniseren bestaat bij Proximus in 2020 blijkbaar nog niet Omslachtige boel.
Ik ga dus op zoek naar een systeem waarbij een IP telefoon rechtstreeks kan gelinkt worden met mijn Outlook contacten. Type Skype account bv. Mss dat ook Google dit kan aanbieden. Momenteel betaal ik dus maandelijks een bedrag voor Call Connect dat de lading allesbehalve dekt.
bedankt voor de feedback, allee dan mag ik het definitief vergeten om via google account mijn contacten in de bbpx3v+ zijn phonebook te krijgen
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?
Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:
Ik zou dus:
Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.
Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.
Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.
Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Je wilt dus de Bbox3v toegang geven tot jouw Google Contacts?
Mogelijke oorzaken van jouw probleem zouden kunnen zijn:
Ik zou dus:
Ik gebruik deze functie ook in mijn Fritz!Box.
Het Fritz!Box telefoonboek synchroniseert met mijn Google Contacts. Al mijn DECT toestellen synchroniseren met het Fritz!Box adresboek. Als ik op mijn DECT een Contact toevoeg (of nummer toevoeg), wordt dat ogenblikkelijk ook gesynchroniseerd met mijn GSM.
Het enige dat ik hiervoor moest doen was in Google een app paswoord aanmaken, en dat paswoord gebruiken in de Fritz!Box om hiermee in te loggen op mijn Google account.
Toegang geven tot “minder veilige” apps was hiervoor niet nodig.
Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..
(Louter ter bijkomende info: Philippe.D is ook een actief forumlid van het http://userbase.be forum )
Als ik mijn Bbox3V+ moet inruilen voor een Fritz Box, dan is dit dus gratis…..
De Fritz!Box is niet gratis
Maar de mogelijkheid om het telefoonboek van de Fritz!Box (en dus alle DECT toestellen) te synchroniseren met je Google Contacts is wel standard functionaliteit, en dus gratis …
Zie punt 1 in mijn eerder post. De App moet waarschijnlijk eerst door Google geverifiëerd worden. Het is de taak van de ontwikkelaar (Proximus? Sagem?) om de verificatie procedure bij Google te starten.
Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).
Volgens mij was de “bypass” een tijdelijke work-around voor klanten van Deskdrive (in afwachting van het Google verificatieprocess ...).
@Proximus.
kan de betrokken dienst hiervoor de nodige stappen ondernemen omdat de App door Google geverifieerd zou worden.?
(Proximus > Sagemcom?) om de verificatie procedure bij Google te starten?
Hier kan Proximus en Sagemcom de vereisten zien op veiligheidsvlak: https://developer.android.com/topic/security?hl=en en ook hier: https://support.google.com/cloud/answer/9110914
Zien wel maar ze moeten er ook wel iets voor (willen) doen hé
NB: mijn pa kreeg hierop het antwoord dat ze die ook wel kennen !
Nog behoorlijk wat werk aan de winkel bij Proximus ;-)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.