Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?
dit exporteren van uit google > https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3v-phonebook-50265?postid=652834#post652834 had ik ook al geprobeerd maar lukt ook niet.
Ja, maar tijdens het exporteren kan je nog kiezen voor de Outlook indeling standaard staat dit op Google’s formaat. Daar was nog geen bevestiging opgegeven. Anders zie ik geen andere mogelijkheid. Behalve als het lukt op de yealink. Soms vind je meer info op de website van de fabrikant zelf dan op de Proximus website. Dit kan er ook geprobeerd worden: https://www.koskila.net/how-to-change-the-delimiter-when-exporting-csv-from-excel/
allemaal goed en wel maar ik vind dit toch totaal niet normaal dat je al zo’n toeren zou moeten uithalen als in de bbox de optie staat “importeren via google account” dan mag je te veronderstellen dat dit ook uitgetest geweest is, maar als ik dat probeer simpel weg via mijn google account dan lukt het niet !!!
blijkbaar omdat de app niet ondersteund is dan kan dat toch niet uitgetest geweest zijn!
zelfde met exporteren en van cvs uit google naar de bbox als ze dit uitgetest hebben dan weten ze toch direct om die delimiter klopt die google exporteert ….
Die indruk heb ik ook hoor, dat het nooit niet getest is geweest. Haal het dan weg uit de gebruikersinterface. Ik geef je volkomen gelijk dat je dit niet allemaal zou moeten doen. Ik probeer enkel maar een manier te vinden om het probleem op te lossen. Bovendien is het ook geen geavanceerde configuratie gewoon een synchronisatie uitvoeren.
Inderdaad en het is niet naar u gericht natuurlijk dat je oplossingen probeert te zoeken dat is volledig oké, maar het is niet oké dat Prox het voorziet en er niet voor zorgt dat het ook werkt en zoals je zegt haal het dan weg uit de gebruikersinterface of los het op één van de twee, denk ik dan.
Yealink W52P. Ik zie ook dat de telefoon aangesloten is op een gewone poort en niet op de DECT poort van de Bbox3V+. Dat zou mss ook een impact op de functionaliteiten kunnen hebben?
Als we een oplossing kunnen vinden schrijf ik een volledige procedure uit voor PXS ;-)
Maar als je IP telefoon hebt moet die inderdaad op een ethernet poort aangesloten worden .
IP telefoon Yealink W52P gebruikersgids > klik hier
op proximus site klik hier
Inderdaad zoals aangestipt door
Ik begrijp dat u een business klant Call Connect bent en het lijkt mij opportuun dat de Proximus-medewerkers op dit publieke forum het probleem voorleggen aan een “(bizz-expert) backend office IT-technicus/”
Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)
cfr.
Yealink W52P user guide p.42 remote phone book
& Call connect webportal
Mogelijkerwijze dient het IP-adres 81.245.3.226 in het remote URL field te worden vermeld en ik begrijp dat via deze Call Connect webportal ook contacten in csv formaat kunnen worden opgeladen
Kunt u bovenstaand probleem overmaken aan een bevoegde technische backend voor ondersteuning van de gebruiker en op dit forum althans wat de Bbox-phonebook problematiek betreft ons ten gepaste tijde feedback laten geworden a.u.b.?
Dank bij voorbaat
Ik kan mij vergissen maar ik vermoed dat u als Call Connect gebruiker ook zonder Bbox phonebook functionaliteit verder kunt (wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v)
@ proximus Maar dat wil toch nog niet zeggen dat het voor geen call connect gebruiker de phonebook functionaliteit niet moet werken, ik heb de import geprobeerd vanuit google account en dit werkt niet!
wat niet betekent dat er geen info & oplossing dient te worden verstrekt m.b.t. de mogelijkheden van de phonebook-functionaliteiten Bbox3v (voor én een Call Connect én een niet Call Connect gebruiker)
ik wou dit inderdaad nog eens extra duidelijk maken aan Proximus vandaar “@ Proximus” dat het bij mij ook niet werkt dus dat het niet alleen bij
of anders gezegd het een algemeen bug is in de bbox3v+ !
(@ M_016 , zo is het mss duidelijker waarom ik dit herhaald heb )
Wat ook gedaan kan worden is het volgende: het csv bestand met alle contacten omzetten naar xml bijvoorbeeld met deze online tool: https://www.convertcsv.com/csv-to-xml.htm. Vervolgens het xml bestand opslaan op de USB stick. Vervolgens de USB stick aansluiten op de bbox3 en dan in de configuratie van yealink: mymodem/contactlijst.xml (dat is gewoon de naam die je hebt gegeven aan het xml bestand) dit invoeren zoals
En staan die dan ook direct in de bbox3 zijn phonebook
Dat kan ik niet zeggen, omdat we niet weten waarvoor die phonebook bedoelt is. Het kan ook enkel maar voor DECT telefoons werken. Er bestaat geen handleiding hiervoor. Wat ik voorstelde is om de contacten beschikbaar te maken en te synchroniseren met de yealink.
Dat importeren via google account is in feite maar gewoon klikken op die link in de bbox zijn user interface en inloggen op je google account om de contacten in je bbox phonebook te krijgen, maar daar loopt het verkeerd.
Enfin we zullen nog wel meer vernemen van
Inderdaad zo eenvoudig zou het moeten zijn. Enkel maar onveilige apps toelaten zou je nog gedaan moeten hebben, voor de rest totaal niets anders.
je hebt ook twee mogelijkheden om te importeren via de bbox3v+ zijn phonebook interface
Het is vooral deze tweede methode from google contacts die ik graag zou willen gebruiken.
Done.
Import contacts from file is het fameuze CSV bestand.
dat weet ik maar het is voor mij meer om te doen dat ik dat kan simpel weg importeren via google zonder die omweg, waarom moeilijk maken als het simpel ook zou moeten kunnen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.