Beantwoord

bbox3 wifi kanaal

  • 5 March 2020
  • 4 reacties
  • 2575 Bekeken

Om het bereik van wifi en sonosnet te optimaliseren wil ik het wifikanaal op m’n bbox3 instellen.

in de interface zie ik echter geen optie hiervoor. Ik bemerk dat er blijkbaar verschillen zijn hierin mbt technicolor of sagem versie.

is er aldus nog een mogelijkheid om dit fixed in te stellen?

De proximushome app kan enkel ‘optimaliseren’ en is maar een lachertje, doet meer kwaad dan goed.

 

mvg,

 

dietbrand

 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 5 March 2020, 20:05

Bekijk origineel

4 reacties

als je surft naar http://192.168.1.1 en inlogt als User en met het User paswoord dat je op een sticker van de bbox vindt dan kun je daar de wifi kanalen instellen.

Beste

 

dat heb ik gedaan echter op mijn toestel zie ik geen optie om de kanalen aan te passen. Volgens andere posts op dit forum is dit vanwege een verschil tss de hardware van sagemcom en technicolor.

 

ik vraag of dit alsnog op een andere manier kan.

De reden kan zijn omdat smart wifi opstaat en dit kun je zien op de bbox interface  als kijkt of “One SSID” (werd ook WAVE) genoemd actief staat als je deze One SSID uitzet kun je een zien of je de kanalen kunt veranderen dan.

One SSID (Wave) deactiveren:
via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1 
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox/modem/router staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de One SSID (Wave) banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld, en kan je later altijd terug activeren net op de zelfde manier als bij het deactiveren.

Inderdaad nu is het aan te passen, bedankt

Reageer