probeer eerst eens door de bbox te herstarten door deze 10sec stroomloos te zetten
indien dit niet helpt reset dan de bbox eens
bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.
@PLO Heeft u reeds een reset op de bbox gedaan? En heeft deze actie het probleem verholpen?
Hey,
Ja een paar keer gereset, maar dat heeft niet echt geholpen.
Na een paar uur is alles terug OK gekomen, na restart van de TV decoder & bijhorende update. Geen idee of ‘t er iets mee te maken heeft, wsl louter toeval.
groeten & dank voor de antwoorden.
Ik heb ook regelmatig een issue met LAN poort 3 en 4.
Daarop zitten twee computers aangesloten, één per poort.
Enkel een hard reset helpt dan. Dit gaat dan weer voor enkele dagen (± 7-14dagen) goed en dan begint het issue opnieuw.
Reeds andere kabels aangesloten, issue blijft te pas en te onpas opduiken. Poort 1+ 2 hebben geen issues, daarop zit een PLC en een alarm installatie.
Dit is sinds mid september 2021 plots begonnen.
Serial Number
LK14283DP161156
Software Version
8c.514A
GUI Version
7.4.2.0
Hardware Version
2.0
Datapump Version
A2pv6F039y3.d26u
aan de software zal het wel niet liggen want ik heb ook de 8c.514A.
is het probleem ook dat je pc’s dan geen ip adres meer krijgen van de bbox
- controleer eens of je soms ip conflicten hebt .
- Als de lampjes nog steeds rood zijn, gaat je via adres 192.168.1.1 naar je b-box interface.
- Log in op de b-box met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
- Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken (in een kader in het rood). Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben, bijvoorbeeld .
- Is dat het geval? Klik op het kruisje naast de apparaatnaam. Het apparaat wordt uit de lijst verwijderd en dan weer verbonden en krijgt waarschijnlijk een nieuw IP-adres.
je zou ook voor je pc’s eens een adress reservatie kunnen doen zodat je twee pc’s ee vast ip krijgen.
NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
Issue kwam blijkbaar van een nieuwe router achter die van Proximus. Als die van Proximus herstarte nam die nieuwe router de DHCP rol over en dus een DHCP issue met duplicate IP’s → aangepast en opgelost.
dan maakt je privérouter waarschijnlijk geen aparte (2de) pppoe sessie ?
Nee idd dat staat niet tussen zn opties in de menu’s.